تیم فوتبال لیورپول با برتری 3 بر 2 مقابل نوریچ، صدرنشینی خود در لیگ برتر فوتبال انگلیس را تثبیت کرد و یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شد.
کد خبر: ۶۶۵۱۸۰

شاگردان برندان راجرز که شب قبل از بازی با نوریچ، بابت شکست خانگی چلسی مقابل ساندرلند جشن و پایکوبی راه انداخته بودند، بازی با نوریچ را هجومی آغاز کردند و در همان 10 دقیقه نخست توسط رحیم استرلینگ و لوئیس سوآرز به گل رسیدند تا خیال هواداران خود را از کسب یک سه امتیاز با ارزش راحت کنند.

در ادامه گری هوپر در دقیقه 54 اختلاف را به یک گل کاهش داد، اما گل دقیقه 62 رحیم استرلینگ نتیجه را 3 بر یک به سود لیورپول کرد. نوریچ که خطر سقوط را احساس می‌کرد بار دیگر در دقیقه 77 توسط رابرت اسنوگراس به گل رسید تا 13 دقیقه پایانی برای قرمزهای لیورپول جهنمی شود. اتفاقا چیزی نمانده بود در همین دقایق کار به تساوی کشیده شود، اما بازی با همان نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید تا لیورپول با 80 امتیاز صدرنشینی خود را در لیگ برتر تثبیت کند.

حالا لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر به پنج امتیاز از سه‌بازی باقی‌مانده نیاز دارد؛ پنج امتیازی که رویای بیست‌وچهار ساله هواداران این تیم را برای قهرمانی تعبیر خواهد کرد. لیورپول که با 18 قهرمانی در لیگ برتر بعد از منچستریونایتد پرافتخارترین تیم به شمار می‌رود، آخرین بار در سال 1990 قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شده است.

رکورد شکست‌ناپذیری مورینیو شکست

نخستین شکست خانگی این فصل چلسی بیش از هرچیز هواداران لیورپول را خوشحال کرد. آبی‌های لندنی که پس از توقف منچسترسیتی مقابل ساندرلند، به جدی‌ترین تعقیب‌کننده لیورپول بدل شده بودند، در عین ناباوری در استمفردبریج مغلوب ساندرلند شدند تا این این تیم قعر جدولی در کمتر از یک هفته پنج امتیاز با ارزش از دو مدعی قهرمانی لیگ برتر کسب کند.

در این بازی ابتدا ساموئل اتوئو در دقیقه 12 چلسی را پیش انداخت، اما در ادامه کانر ویکهام (18) و فابیو بورینی (82 پنالتی) برای ساندرلند گل زدند تا تیم مهمان 2 بر یک پیروز شود. به این ترتیب رکورد 77 بازی بدون شکست مورینیو در بازی‌های خانگی در لیگ برتر هم شکسته شد تا آقای خاص هم بالاخره طعم باخت را در استمفوردبریج بچشد. البته مورینیو که از نتیجه به دست آمده عصبانی بود، تیم داوری را مقصر شکست تیمش ‌دانست و با طعنه به مایک دین، داور مسابقه و مایک رایلی، مدیر هیات داوران حرفه‌ای اتحادیه فوتبال انگلیس به خاطر عملکردشان تبریک گفت.چلسی با این شکست 75 امتیازی باقی ماند تا برای قهرمانی در رقابت‌های این فصل، چشم به اما و اگرهای سه هفته پایانی بدوزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها