تمجید سایت رومانیایی از سرمربی پرسپولیس

دایی سرشناس ترین چهره تاریخ فوتبال ایران

کناره گیری؛ اکنون این واژه سر زبان بیشتر ملی‌پوشان ورزش ایران افتاده است. بسیاری از ورزشکاران ایرانی در مصاحبه‌هایی که ماه‌های اخیر انجام داده‌اند از روند فعالیت‌های خود راضی نبودند.
کد خبر: ۶۶۴۴۰۹
مدال‌آورانی که زود کنار می‌کشند

امکانات تمرینی، نداشتن مربی، اردو و بازی‌های تدارکاتی عمده‌ترین مشکلات آنها بوده است، بویژه این‌که شرایط مالی ورزشکاران نیز تعریفی نداشته و آنها حتی جوایز مسابقه‌های قبلی خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت نکرده‌اند. مدال‌آوران ورزش ایران که در پنج ماه آینده برای بازی‌های آسیایی اینچئون کر‌ه‌جنوبی آماده می‌شوند باید ابتدا آرامش و امنیت مالی داشته باشند. مقایسه بیشتر این مدال‌آوران بین خود و آنچه در ورزشی نظیر فوتبال با ورزشکاران آن می‌گذرد، اثرات نامطلوبی از تبعیض را در ورزش ایران به جا گذاشته است که جا دارد مسئولان وزارت ورزش و جوانان در امور رسیدگی به مسائل اقتصادی ورزشکاران بخصوص مدال‌آوران عدالت را رعایت کنند، چون ممکن است بحث کناره‌گیری اپیدمی شود و ورزشکاران دیگر ورزش‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

کناره‌گیری حمیدرضا قلی‌پور دارنده پنج مدال طلای جهان و پرافتخارترین ووشوکار ایران از بازی‌های آسیایی اینچئون شاید در نظر اول به قول خودش به‌دلیل اضافه‌وزنی که دارد، بوده است، اما تاکنون ورزشکاران دیگری هم بودند که ساز جدایی از تیم‌های ملی را کوک کرده‌اند و این نکته همان نگرانی‌هایی را به‌وجود می‌آورد که برخی کارشناسان، مسئولان ورزش را نسبت به عواقب آن آگاه کرده‌اند. هر چند ورزشکاران و مدال‌آوران بارها اعلام کرده‌اند برای سرافرازی و غرورآفرینی در سطح ملی در میادین متعدد ورزشی حاضر می‌شوند و هدفی جز سربلندی نام ایران ندارند، اما باید توجه کرد ایجاد انگیزه بین ورزشکاران از وظایف مسئولان به‌شمار می‌رود، چون در این صورت است که آنها در مسیری که می‌پیمایند به باور می‌رسند.

فراموش نکنیم چند ماه پیش کاپیتان تیم ملی بسکتبال نیز از برخی بی‌توجهی‌ها و تبعیض‌ها تهدید به کناره‌گیری کرده بود، بنابراین، این نکته در ورزش ایران پدیدار شده و باید برای اپیدمی نشدن آن فکر اساسی کرد. در چنین شرایطی از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انتظار می‌رود نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت نبوده و نقش نظارتی و حمایتی خود را جدی‌تر بگیرند. پس از موفقیت در بازی‌های چهار سال پیش، اینک همگان چشم به پیروزی‌های قهرمانان خود در عرصه بازی‌های کره‌جنوبی دوخته‌اند، بنابراین نباید فرصت‌سوزی کرد و موجب دلسردی بیشتر ورزشکاران شد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها