مرد جوان به کشتن پدرش اعتراف کرد

اسرار پدرسوزی در سینه پسر

مردی که کودک بیمار همسر صیغه‌ای خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم به ده سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۶۶۳۸۶۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چهاردهم دی سال 90 جسد پسر سه ساله‌ای به نام متین در حالی به بیمارستانی در جنوب پایتخت منتقل شد که روی سر و صورت این کودک آثار متعدد خون مردگی به چشم می‌خورد و قلبش از تپش ایستاده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد ساعت‌ها از مرگ او گذشته است.

در این هنگام زن جوانی که متین را به بیمارستان برده بود دقایقی بعد از بیمارستان فرار کرد و احتمال قتل پسر سه ساله قوت گرفت. در چنین شرایطی این ماجرا از طریق ماموران کلانتری 132 نبرد به بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران گزارش و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

با گذشت چند روز از این ماجرا مادر متین به نام پریسابازداشت شد تا درباره مرگ فرزندش پاسخگو باشد. او اتهام کودک آزاری را انکار کرد و گفت: مدتی قبل شوهرم که مرد معتادی بود، من و فرزندم را رها کرد و مجبور شدم صیغه مردی به نام محمود شوم. او مرد خوبی بود و از من و پسرم نگهداری می‌کرد. متین دچار نوعی بیماری پوستی بود و مدام بدنش عفونت می‌کرد. چند روز قبل پسرم سرماخورده بود و روز حادثه دچار تشنج شد. من هم او را به بیمارستان رساندم اما پزشکان گفتند پسرم فوت شده است.

ادامه تحقیقات از این زن که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت نشان داد هنگام حادثه او در خانه نبوده و شوهرش کنار متین بوده است. پریسا گفت: آن روز بیرون از خانه بودم و وقتی بازگشتم محمود گفت حال متین خوب نیست. من هم پسرم را به بیمارستان بردم.با تحقیق از مادر کودک ماموران به خانه محمود در منطقه اتابک رفتند، اما او پیش از حضور ماموران فرار کرده بود. تحقیقات درباره این مرد که اعتیاد شدیدی به شیشه داشت نشان داد او بارها به‌دلیل خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده است. در حالی که هیچ ردی از متهم وجود نداشت، با گذشت چند روز از مرگ متین کارآگاهان آگاهی اطاع یافتند محمود چند روز قبل به اتهام فروش مواد مخدر دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد. به این ترتیب وی به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد و بازجویی شد.

هرچند این مرد ابتدا حاضر نبود اتهام قتل متین را بپذیرد، اما در ادامه گفت: زمانی که مقدار زیادی شیشه مصرف کرده بود متین را زمین کوبیده و باعث مرگش شده است.

وی افزود: من همسر و فرزند داشتم که با پریسا آشنا شدم. شوهرش او را با متین که آن زمان دوماهه بود رها کرد. متین بیماری اگزما داشت. بدنش چرک می‌کرد و زخم می‌شد. زخم‌های دردناک و بدبویی داشت و باید این زخم‌ها را شست وشو می‌دادیم. پریسا نمی‌توانست این زخم‌ها را شست وشو دهد و من چند روز یک بار متین را به حمام می‌بردم. روز حادثه وقتی مثل
هر روز متین را به حمام برده بودم او از دستم افتاد و سرش به زمین خورد. آن زمان اتفاقی نیفتاد، اما دو روز بعد او تشنج کرد و حالش بد شد. او را به بیمارستان بردیم اما گفتند مرده است.

در پی اعترافات پدرخوانده متین، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اما پیش از محاکمه پدر و مادر متین به عنوان اولیای دم در دادسرای جنایی حاضر شده و رضایت خود را اعلام کردند. به این ترتیب این مرد برای بررسی جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

در این جلسه که به ریاست قاضی حسین اصغرزاده در شعبه 113 برگزار شد، محمود در دفاع از خود گفت: اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. متین از دست من افتاد و قتل او غیرعمد بود.

متهم در آخرین دفاع از خود گفت: مرگ متین غیر عمدی است و تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف داده شود. به دنبال دفاعیات محمود، هیات قضایی شعبه 113 وارد شور شده و متهم را به ده سال زندان محکوم کرد که حکم صادره به تائید دیوان رسید و به اجرای احکام دادسرا ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها