برگزاری ۴ رزمایش توسط ارتش در سال جاری؛

رونمایی از «موشک ویژه» زمین به زمین

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری ۴ رزمایش در سال جاری خبر داد و گفت به زودی از موشک ویژه زمین به زمین رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۸۵۲
رونمایی از «موشک ویژه» زمین به زمین

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز شنبه در نشست‌خبری که به مناسبت فرا رسیدن 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد نزاجا برگزار شد، ضمن تبریک این روز، گفت: در روزهایی که خیلی از نخبگان آن روز کشور به فکر انحلال ارتش بودند، امام(ره) توطئه انحلال ارتش را خط بطلان کشیدند و با این اقدام شجاعانه خود روحیه‌ای دوباره به فرزندان خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران بخشیدند.

وی با اشاره به توطئه شرق و غرب پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکایی‌ها تصمیم جدی برای ساقط کردن انقلاب داشته‌اند. ابتدا محاصره اقتصادی را در نظر گرفتند، سپس موج وسیع ترورهای کور و هوشمند را به راه انداختند و نهایتا به گزینه نظامی رسیدند، اما ارتش با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرد و از تصمیم امام(ره) در ابقاء ارتش بسیار ناراحت و عصبانی بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تشریح مأموریت‌های این نیرو در سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: مراقبت از مرزها، پشتیبانی عملیاتی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه، پاک‌سازی مناطق آلوده به مین و منفجره، استقرار سامانه‌های پدافند هوایی ارتفاع پست با مدیریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء از مأموریت‌هایی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی ارتش انجام داده است.

امیر پوردستان تصریح کرد: کشف صدها قبضه تفنگ شکاری، کشف هزاران رأس دام و هزاران بطری مشروبات الکلی از اقداماتی بوده که نیروی زمینی ارتش در جهت حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

به گفته وی 180 شهید نیز نیروی زمینی ارتش در راستای پاکسازی مناطق آلوده به مین و منفجره تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به فعالیت‌های رزمایشی نیروی زمینی ارتش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هر 43 تیپ نیروی زمینی یک نوع از تمرین‌های رزمی را انجام داده است. ما 3 نوع تمرین رزمی داریم. یک مورد آن تمرین روز نقشه، دیگری تمرین پاسگاه فرماندهی و سومی تمرین صحرایی است که در این نوع از مهمات جنگ استفاده می‌شود که در سال گذشته هر 43 تیپ نیروی زمینی یک نوع از این تمرینات را انجام داده است.

برگزاری 4 رزمایش توسط ارتش در سال جاری

پوردستان با بیان اینکه 5 رزمایش بزرگ الگوی توپخانه، پیاده، بیت‌المقدس، قمربنی‌هاشم و رزمایش سایبری را انجام داده‌ایم، اظهار داشت: رزمایش سایبری برای نخستین بار در نیروهای مسلح انجام می‌شد که البته این رزمایش بدون حضور خبرنگاران به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافت.

وی به برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در سال 93 اشاره کرد و افزود: 4 رزمایش در سال آتی پیش‌بینی کرده‌ایم. یک رزمایش در جنوب شرق و یک رزمایش در جنوب غرب انجام می‌دهیم که با شرکت کلیه یگان‌های نیروی زرهی، توپخانه‌ای، پهپادی و هوانیروز صورت می‌گیرد.

برگزاری 2 رزمایش تخصصی پهپادی و سایبری

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری 2 رزمایش تخصصی این نیرو در سال آتی خبر داد و تأکید کرد: برای اولین بار رزمایش تخصصی پهپاد را یا در منطقه علی‌آباد قم و یا در اصفهان برگزار می‌کنیم و علاوه بر آن نیز یک رزمایش تخصصی سایبری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رونمایی از سلاح 6 لول «محرم»

پوردستان از رونمایی جدیدترین سلاح نیروی زمینی ارتش به نام سلاح 6 لول محرم با نواخت بالا و کالیبر 50 خبر داد و گفت: معدود کشورهایی در دنیا از این سلاح استفاده می‌کنند که کارشناسان توانمند نیروی زمینی ارتش موفق به ساخت این نوع سلاح شدند.

وی تصریح کرد: رونمایی رسمی از سلاح محرم در 31 فروردین صورت می‌گیرد، اما در رژه 29 فروردین از مقابل جایگاه عبور خواهد کرد.

حضور 60 فروند بالگرد هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی در رژه ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رژه ارتش در 29 فروردین در تهران و سایر استان های کشور خبر داد و گفت: این مراسم در تهران با سخنرانی رئیس‌جمهور همراه خواهد بود که در آن 60 فروند بالگرد هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به انجام رژه هوایی خواهند پرداخت.

پوردستان تصریح کرد: شناورهای نیروی دریایی ارتش نیز در دریای عمان رژه دریایی خواهند داشت.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اقدامات نیروی زمینی ارتش در جهت مراقبت بیشتر از مرزها و تکرار نشدن ماجرای ربوده شدن مرزبانان ایرانی، اظهار داشت: این یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی کشورهای منطقه و مرتجع ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و جمعیتی را سازماندهی و آماده برای ربایش 5 مرزبان ایرانی کردند، کاری غیر انسانی است. بحمدالله نیروهای مسلح، هم ارتش و هم سپاه برای مقابله با گروه‌های تروریستی تجربه‌های زیادی کسب کرده‌اند که مبارزه با منافقین از جمله این تجربیات است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اقدامات جیش‌العدل کاملا شفاف و قابل شناسایی و کنترل است و البته بعد از این حادثه ستادکل تمهیداتی را پیش‌بینی کرده که مسئولیت آن قسمت از مرز به برادران عزیز سپاه پاسداران واگذار کرده که البته پشتیبانی هوایی با هوانیروز ارتش خواهد بود.

پوردستان از بهینه‌سازی سلاح اخگر، تانک‌های ذوالفقار، صمصام و سبلان خبر داد و گفت: نمونه‌های پیشرفته این تانک‌ها در روز 29 فروردین رژه خواهند رفت.

پروژه موشکی جدید در ارتش برای ارتقای برد و دقت موشک نازعات

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین دستاوردهای موشکی نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: ما در حال حاضر پروژه‌ای را با وزارت دفاع و هوا فضای سپاه پاسداران در دست داریم تا بتوانیم موشک‌های نازعات را هم در بخش برد و دقت افزایش دهیم که البته در رابطه با سایر موشک‌ها نیز ارتقای برد و دقت را مدنظر داریم.

در حال رایزنی برای دریافت مجوز ساخت موشک با برد عمیق هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش از احتمال واگذاری یک موشک خاص زمین به زمین نیروی زمینی ارتش در صورت تصویب ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: ما در حال رایزنی با ستادکل نیروهای مسلح هستیم تا مجوز داشتن موشکی با برد عمیق‌تر را بگیریم که در این راستا موشک‌های خاصی شناسایی شده که پس از تصویب ستادکل موشک ویژه زمین به زمین به سامانه تجهیزاتی نیروی زمینی اضافه خواهد شد.

پوردستان در مورد آخرین وضعیت تولید بالگرد ملی، اظهار داشت: بالگرد ملی توسط صنایع پهنا تولید می‌شود که امیدواریم به نتایج مطلوب در این زمینه برسیم.

رونمایی از موشک ویژه زمین به زمین در آینده

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای همسایه، تصریح کرد: ما فعلا برنامه‌ای در این زمینه نداریم، اما بحث‌های تبادل و پروژه‌های آموزشی مشترک را با کشورهای دوست در دستور کار داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد احتمال برگزاری رزمایش مشترک ارتش و سپاه پاسداران، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ابلاغ شده ستادکل نیروهای مسلح اجرای رزمایش‌های مشترک است. همان‌گونه که اعلام شده 2 رزمایش عمده را در شرق و غرب کشور در صورت تصویب به صورت مشترک برگزار خواهیم کرد که یگان‌هایی از ارتش و سپاه در آن حضور خواهند داشت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها