راز صد سالگی (15)

جادوی ازدواج

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۶۶۱۶۵۶

***

اگر از جمله افراد متاهلی هستید که گاهی حسرت دوران مجردی را می‌خورید، به احتمال زیاد خبر ندارید که ازدواج‌کردن درست به اندازه ترک سیگار روی سلامت‌تان موثر است و می‌تواند یکی از رازهای رسیدن شما به صدسالگی باشد!

در واقع محققان می‌گویند یک ازدواج خوب و ایده‌آل تا ۵۰ درصد موجب افزایش امید به زندگی می‌شود. البته باید باز هم تاکید کنیم که تنها ازدواج موفق چنین خاصیتی دارد.

بنابراین پیش از خداحافظی با دنیای تجرد به همه جوانب خوب فکر کنید، چرا که ازدواج تصمیمی نیست که با عجله و بدون برنامه‌ریزی گرفته شود. حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند ازدواج مانند یک هندوانه سربسته است، اما این یک باور نادرست است و با شناخت کافی طرف مقابل یک انتخاب درست شکل می‌گیرد.

این در حالی است که به گفته پژوهشگران استرالیایی، زوج‌های خوشبخت حساسیت بیشتری نسبت به وضع سلامت یکدیگر دارند و این حساسیت تاثیر مثبتی روی میزان خواب، نوع تغذیه، میزان فعالیت بدنی و... خواهد داشت و بدون شک در افزایش طول عمرشان هم موثر است.

شاید بد نباشد بدانید دانشمندان یک فرمول ریاضی را برای یافتن همسر ایده‌آل کشف کرده‌اند که براساس آن زن باید پنج سال کوچک‌تر از مرد و حداقل 27 درصد باهوش‌تر از همسرش باشد و افرادی که از این فرمول پیروی کنند می‌توانند شانس خود را در داشتن یک زندگی مشترک شاد و طولانی تا 20 درصد افزایش دهند.

این در حالی است که داشتن یک همسر ایده‌آل می‌تواند افراد را حتی از مرگ حتمی نجات دهد، می‌پرسید چگونه؟ به گفته پژوهشگران دانشگاه هاروارد افراد متاهل مبتلا به سرطان در صورت داشتن یک همسر خوب و ازدواجی موفق تا 22 درصد شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند به طوری که گاهی تاثیر عشق همتراز با شیمی‌درمانی است. همچنین زوج‌هایی که زندگی عاشقانه‌ای دارند 17درصد کمتر از افراد مجرد به سرطان مبتلا می‌شوند، چرا که روی سلامت همسرشان حساس هستند و با بروز کوچک‌ترین علامتی با پزشک مشورت می‌کنند.

خلاصه این‌که اگر می‌خواهید سالم‌تر بمانید و عمر طولانی داشته باشید، جادوی ازدواج را دست‌کم نگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها