تکلیف 2 تیم صعودکننده به لیگ برتر و 6 تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته دوم فوتبال امروز مشخص می‌شود

لیگ یک در ایستگاه پایانی

همزمان با شمارش معکوس برای پایان رقابت‌های لیگ برتر در روز جمعه هفته جاری، عصر امروز هیجان در لیگ دسته اول فوتبال نیز به اوج می‌رسد؛ جایی که دو تیم بلیت لیگ برتر می‌گیرند، دو تیم راهی پلی‌آف می‌شوند و شش تیم راه سقوط به لیگ دسته دوم را پیش می‌گیرند.
کد خبر: ۶۶۰۴۷۴

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال پس از 25 هفته پرفراز و نشیب عصر امروز با برگزاری 12 دیدار همزمان از ساعت 16 و 15 دقیقه وارد ایستگاه پایانی و بیست و ششم می‌شود. ایستگاهی که در گروه الف آن صعود یکی از تیم‌های مشهدی پدیده یا سیاه جامگان به فصل آتی لیگ برتر قطعی شده و در گروه ب نیز از بین تیم‌های نفت مسجد سلیمان، پیکان و پارسه تهران یک تیم به لیگ برتر چهاردهم سلام خواهد گفت. تیم‌هایی که در رده دوم این دو گروه قرار بگیرند راهی پلی آف می‌شوند و بخت‌ خود را برای لیگ برتری شدن در مرحله مرگ و زندگی جست وجو خواهند کرد. همزمان از هر گروه سه تیم راهی لیگ دسته دوم می‌شوند تا با صعود چهار تیم لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول، فصل آینده لیگ دسته اول 24 تیمه شود.

در گروه الف این رقابت‌ها و با توجه به این‌که تیم پدیده با هدایت اکبر میثاقیان و سیاه جامگان مشهد با هدایت رضا مهاجری دستیار سابق فیروز کریمی در رده‌های اول و دوم قرار دارند، به‌طور قطع یکی از این دو تیم لیگ برتری خواهد شد.پدیده همان تیمی که شایعه مذاکره و پیشنهاد سه میلیاردی آن به امیر قلعه‌نویی از چند هفته پیش نقل محافل فوتبالی شده است، چنانچه برمیزبانش گل‌گهر سیرجان غلبه کند، مستقیما به لیگ برتر صعود می‌کند، در غیر این صورت اگر سیاه جامگان در مشهد برالوند همدان سقوط کرده غلبه کند، مستقیما به لیگ برتر راه می‌یابد. البته با توجه به فاصله یک امتیازی این دو تیم هیچ بعید نیست کار صعود به لیگ برتر به تفاضل گل نیز بکشد.

در قعرجدول هم دیدارهای مهمی برای بقا برگزار می‌شود، اما شرایط این بازی‌ها به نتیجه دیدار معوقه نیروی زمینی با شهرداری یاسوج بستگی دارد. در این شرایط دیدار نیروی زمینی با فولاد یزد بیش از همه بازی‌ها اهمیت دارد. برنده این بازی در دسته اول می‌ماند و بازنده باید منتظر نتایج استقلال اهواز و شهرداری یاسوج باشد.

استقلال اهواز هم در خانه برابر شهرداری بندرعباس نیاز به یک پیروزی برای بقا دارد. شهرداری یاسوج نیز که نزدیک‌ترین تیم به لیگ دسته دوم است، در خانه نساجی مازندران به میدان می‌رود که در صورت شکست در بازی امروز و پیروز شدن استقلال اهواز و فولاد یزد برابر رقیبان، به دسته دوم سقوط می‌کند.

تب و تاب متفاوت پیکان و پاس با سابقه

در گروه ب شرایط جالبی حکمفرماست، در شرایطی که دو موضوع نامعلوم بودن کسر امتیاز از تیم نفت مسجد سلیمان و نتیجه دیدار ناتمام ابومسلم مشهد ـ آلومینیوم هرمزگان می‌تواند بر سرنوشت گروه تاثیر بگذارد، شرایط متفاوت دو تیم با ریشه فوتبال ایران نیز جالب توجه است. در حالی که پیکان تهران این بخت را دارد یا به لیگ برتر بازگردد یا دست کم راهی پلی‌آف شود، پاس همدان یا همان پاس تهران سابق، خطر سقوط به لیگ دسته دوم را بشدت احساس می‌کند.

در این گروه نفت مسجد سلیمان صدرنشین در زمین آلومینیوم هرمزگان به میدان می‌رود. مسجد سلیمانی‌ها برای لیگ برتری شدن باید پیروز شوند؛ چرا که تساوی در این مسابقه در صورت تائید کسر امتیاز آنها، شانس پیکان را برای صعود مستقیم به لیگ برتر بیشتر می‌کند. البته باخت این تیم، از یک‌سو بقای آلومینیوم در لیگ دسته اول را قطعی‌ خواهد کرد و از سوی دیگر حتی پارسه را برای صعود مستقیم به لیگ برتر امیدوارتر می‌کند. پیکان که در خانه میزبان تیم سقوط کرده پرسپولیس شمال است، در صورتی که بتواند در این بازی با اختلاف 2 گل پیروز شود و نفت هم با هر نتیجه‌ای به آلومینیوم ببازد، به لیگ برتر باز می‌گردد. اما در قعر جدول این گروه نیز معادلات پیچیده است و باید دید در نهایت چه تیمی به لیگ دسته دوم سقوط می‌کند. نکته جالب توجه در این گروه این‌که پاس همدان هم در این هفته برای بقا در لیگ دسته اول باید ابومسلم را شکست دهد، زیرا تساوی در این بازی و پیروزی البدر در زمین ایرانجوان بوشهر، این تیم را به دسته دوم می‌فرستد، هرچند ابومسلم هم برای بقا باید در این بازی پیروز شود.

برنامه هفته پایانی لیگ دسته اول:

گروه الف:

گهر دورود ـ صنعت نفت آبادان/ استقلال اهواز ـ شهرداری بندرعباس/ گل‌گهر سیرجان ـ پدیده مشهد/ سیاه جامگان مشهد ـ الوند همدان / نساجی مازندران ـ شهرداری یاسوج/ نیروی زمینی تهران ـ فولاد یزد

گروه ب:

آلومینیوم هرمزگان ـ نفت مسجد سلیمان/ ایرانجوان بوشهر ـ البدر بندر کنگ/ پاس همدان ـ ابومسلم مشهد/ راهیان کرمانشاه ـ نفت و گاز گچساران/ یزد لوله ـ پارسه تهران/ پیکان تهران ـ پرسپولیس شمال

*تمامی بازی‌ها از ساعت 16 و 15 دقیقه آغاز می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها