درباره پایتخت 3، آقای گزارشگر، کلاه قرمزی، کرکره و ...

سریال ها و ویژه برنامه های نوروزی تلویزیون در یک نگاه

سعید آقاخانی: تکرار همیشه بد نیست

سعید آقاخانی، کارگردان مجموعه نوروزی «روزهای بدبه‌در» این سریال را در جذب مخاطب موفق دانست و گفت: تکرار بعضی ویژگی‌ها که در سریال‌های دیگر تجربه شده، در این مجموعه به‌دلیل سبک نویسنده فیلمنامه و قلم خاص او بود هر چند به نظر من تکرار یک قالب و فضا همیشه بد نیست.
کد خبر: ۶۵۹۵۳۸

آقاخانی درباره شباهت‌های این سریال با سریال دودکش به روابط عمومی شبکه سه گفت: روزهای بد به‌در شباهتی به مجموعه دودکش نداشت و اگر شباهت‌هایی وجود داشت، کاملا طبیعی بود چون نویسنده هر دو کار یک نفر بود و بازی هومن برق‌نورد فقط در بعضی جاها نزدیک به نقشش در سریال دزد و پلیس بود که این هم اتفاقی عادی است؛ چراکه این نقش پیش از این توسط خود او خلق شده است، آن را بازی کرده و حالا اگر بخواهد در بخش‌هایی از بازی اش از آن کمک بگیرد، کاملا طبیعی است. وی افزود: بسیاری از شخصیت‌های مشهور طنز در دنیا هم بارها تکرار می‌شوند. مگر لورل و هاردی تغییری کرده‌اند؟ یا کلاه قرمزی همان کلاه قرمزی سال‌های قبل نیست؟ اتفاقا به نظر من این یک ایراد نیست، بلکه نقطه قوتی است که می‌توان از آن بهره گرفت و یک شخصیت محبوب را تقویت کرد. سبک برخی کارگردان‌ها هم همین‌طور است. برای مثال کارهای رضا عطاران همیشه فضاهای مشابهی دارد و این از قضا امتیاز کارهای اوست. آقاخانی درباره شباهت فضاهای کار‌های خود هم توضیح داد: به هر حال رگه‌هایی از شباهت در کارهای خود من هم دیده می‌شود. چراکه من نمی‌توانم قالبم را بشکنم. عادت دارم آن‌طور که زندگی و فکر می‌کنم، فیلم و سریال بسازم. به نظرم روانی و راحتی باید در سراسر یک مجموعه دیده شود. حتی زمانی که می‌خواهم حرف‌های جدی هم بزنم، به این اصل پایبند هستم.

وی درباره بازخورد این مجموعه در میان مردم گفت: خدا را شکر که این مجموعه بازخورد خوبی میان مردم داشت. من دائما با مردم در ارتباط هستم و آنها نظراتشان را درباره کار به من می‌گویند. خود من نیز به‌عنوان کارگردان این سریال فکر می‌کنم کار نتیجه و خروجی خوبی داشته است و توانستیم نوروز امسال کاری شیرین را به مخاطبان هدیه دهیم.

کارگردان سریال روزهای بد به‌در درباره مضمون کلی و محور اصلی قصه این سریال افزود: محور و پیام اصلی داستان روزهای بد به‌در بر پایه همدلی و حمایت اعضای خانواده از هم بنا شده است. به نظرم همراهی خانواده اصلی داستان در همه مشکلات با هم در کلیت کار بخوبی دیده شد و بن مایه قصه هم بر همین ویژگی استوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها