نوید عمی از کرمانشاه: یک مودم وایرلس دارم که اکسس‌پوینت است. مشکل این است که حتما باید فایروال را غیرفعال کنم تا بتوانم با استفاده از موبایل، به پوشه‌های Share شده روی رایانه دسترسی پیدا کنم. لطفا راهنمایی کنید چطور eset smart security6 را تنظیم کنم تا هم فایروال فعال باشد و هم بتوانم با تلفن همراهم به فایل‌های Share شده دسترسی داشته باشم؟
کد خبر: ۶۵۶۳۴۳

همان‌طور که اشاره کردید مشکل از تنظیمات فایروال شماست و برای تنظیم پیشرفته فایروال ‌باید پس از اجرای برنامه ESET Smart Security6 ، از سمت چپ روی گزینه Setup کلیک کنید. در ادامه کلید F5 را فشار دهید تا صفحه تنظیمات پیشرفته برای شما به ‌نمایش درآید. اکنون باید روی Network کلیک کرده و از زیرمنوی به نمایش درآمده Personal firewall را کلیک کنید. از سمت راست در بخش filtering mode، منوی آبشاری را باز کرده و گزینه

Automatic mode with exceptions (user-defined rules)

را فعال کنید. در ادامه از سمت چپ به گزینه‌های موجود در بخش Personal firewall بروید و Rules and zones را کلیک کنید. اکنون می‌توانید با کلیک روی گزینه Setup در بخش Rules and zones، شرایط جدیدی را برای دسترسی به رایانه با دیگر دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای مورد نظر اعمال کنید. (برای اعمال شرایط جدید باید در هر یک از بخش‌های Rules یا Zones روی New کلیک کنید)

توجه: بهتر است برای دسترسی از موبایل، به بخش Zones رفته و اطلاعات آی‌پی و سرور دی‌.ان‌.اس شبکه داخلی خود را در فهرست زون‌های مجاز قرار دهید.

محمد آدمی: آیا فیلم‌هایی که با گوشی آیفون 5 گرفته شده و گوشی به‌دلیل هنگ کردن ریستور شده قابل بازیابی است؟ در ضمن من از گوشی‌ام بک‌آپ نگرفته بودم.

بازیابی اطلاعات از تلفن‌های همراه نیز همچون هارد‌دیسک رایانه‌ها و دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز مشکلات خودش را دارد. در این مورد نیز چنانچه قصد دارید خودتان دست به کار شوید، می‌توانید از نرم‌افزارهای EaseUS MobiSaver و Wondershare Dr.Fone for iOS کمک بگیرید. این نرم‌افزارها با پشتیبانی از همه محصولات اپل، شما را قادر می‌کند تا اطلاعات از دست‌رفته دستگاه خود را بازیابی کنید.

http:‌/‌‌/‌www.easeus.com‌/‌mobile-tool‌/‌iphone-data-recovery-pro.html

http:‌/‌‌/‌www.wondershare.com‌/‌data-recovery‌/ ‌iphone-data-recovery.html

توجه: در بیشتر موارد چنانچه فایل بک‌آپی از دستگاه در اختیار نداشته باشید فقط می‌توانید اطلاعات متنی همچون مخاطبان، پیام‌های کوتاه، یادداشت‌ها و... را بازیابی کنید، اما در صورتی‌که فایل پشتیبان ایجاد شده از سوی iTunes را در اختیار داشته باشید، می‌توان تصاویر، ویدئوها و... را نیز بازیابی کرد.

رسول رحیمی: آیا می‌توان برای یک گوشی از باتری با ظرفیت بالاتری نسبت به باتری اصلی گوشی استفاده کرد؟ مثلا به‌جای استفاده از یک باتری 2600 میلی‌آمپری، یک باتری 3000 میلی‌آمپری استفاده کرد، البته اگر از نظر ابعاد مشکلی نداشته باشد؟

استفاده از باتری‌های دیگر توصیه نمی‌شود، اما در مواردی، کاربران، باتری را با باتری‌های هم‌اندازه تعویض کرده‌اند، مشکلی برایشان به‌وجود نیامده و به استفاده از دستگاه پرداخته‌اند. تنها موردی که ‌باید توجه داشته باشید، این است که اصولا اندازه باتری‌ها با توجه به ظرفیت آنها متغیر بوده و خیلی بعید است دو باتری با ظرفیت‌های متفاوت دقیقا اندازه یکسانی داشته باشند. محل قرارگیری نقطه اتصال باتری و ضخامت آن نیز علاوه بر طول و عرض باتری از مواردی است که باید به آنها توجه داشته باشید؛ زیرا ممکن است با اختلافی اندک نیز باتری بخوبی با دستگاه ارتباط برقرار نکند یا حتی محفظه باتری درست بسته نشود.

مرتضی اکبری وایقان از آذربایجان شرقی: لپ‌تاپ دل مدل 1520 دارم. مدتی است با این‌که سیستم کار می‌کند، متاسفانه تصویر مانیتور می‌رود. در موقع روشن شدن، ویندوز بالا می‌آید اما هنگام بازکردن یک برنامه بخصوص رفتن به اینترنت، صفحه می‌رود و باید ری‌استارت کرد و این‌کار شاید دوباره تکرار شود.

کاربران بسیاری با این مشکل در لپ‌تاپ 1520 مواجه می‌شوند. گاهی اوقات مشکل را به افزایش حرارت دستگاه نسبت می‌دهند؛ اما در بیشتر موارد خاموش شدن ناگهانی صفحه ‌نمایش در شرایطی که رایانه همچنان روشن است، مربوط به خرابی و بروز اشکال در مادربورد دستگاه است. به شما پیشنهاد می‌کنیم لپ‌تاپ خود را به مراکز مجاز تعمیر برده و مادربورد را مورد بررسی قرار دهید.

بابک شفیعی از ایلام، ایوان‌غرب: چطور می‌توانم در فتوشاپ سی‌اس 4 به‌صورت فارسی تایپ کنم؟ منظورم این است که وقتی متنی می‌نویسم، برعکس نوشته می‌شود.

شما می‌توانید از فارسی‌نویس‌های مختلفی که برای تایپ در نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی شده‌اند کمک بگیرید. نرم‌افزار لیومون پارسی‌نگار نیز از جمله این نرم‌افزارهاست که با حجم کمتر از 30 مگابایت شامل بیش از 400 فونت زیبای فارسی است و به‌طور کاملا رایگان می‌توانید به استفاده از آن بپردازید. این نرم‌افزار از لینک زیر قابل دسترسی است:

http:‌/‌‌/‌parsinegar.com‌/‌fa.php

آرمان از ورامین: از پایتون 2 /3 /3 استفاده می‌کنم. برای تبدیل به فایل اجرایی exe از سی‌ایکس‌فریز استفاده می‌کنم. مشکل این است که فایل اجرایی ایجاد شده فقط در همان پوشه‌ای که فایل ایجاد شده است کار می‌کند و به تنهایی عمل نمی‌کند. مشکل چیست؟

چنانچه توجه داشته باشید برنامه شما پس از تبدیل به فایل اجرایی نیز نیازمند راه‌اندازهای پایتون است. این فایل‌های مورد نیاز در کنار فایل اجرایی قرار می‌گیرند و هنگام اجرا از آنها استفاده می‌شود. به این دلیل چنانچه شما فقط فایل اجرایی ایجاد شده با cx_Freeze را در جای دیگری اجرا کنید، قادر به استفاده از آن نخواهید بود. شما می‌توانید با استفاده از سی‌ایکس‌فریز فایل اجرایی و دیگر فایل‌های همراه آن را به یک بسته نصب Msi تبدیل کرده تا براحتی آن را روی هر رایانه‌ای نصب کنید.

احسان نیری از تهران: لطفا در مورد واژه‌های انکودر و ریلیز توضیح دهید.

انکودر (encoder) می‌تواند یک سخت‌افزار، نرم‌افزار، الگوریتم، فرد یا هر چیز دیگری باشد که اطلاعات را از فرمتی به فرمت دیگر تبدیل می‌کند و این تبدیل فرمت برای استانداردسازی، سرعت، امنیت یا فشرده‌سازی انجام می‌شود. برای مثال نرم‌افزارهای فشرده‌ساز همچون winzip اطلاعات را برای فشرده‌سازی انکود می‌کنند. یک انکودر صوتی نیز برای تبدیل فرمت فایل‌های صوتی کاربرد دارد. انکودر ایمیل برای افزایش امنیت ایمیل‌های رد و بدل شده کاربرد دارد.

ریلیز (Release) نیز به‌معنای منتشر کردن، رها و آزاد کردن است. در دنیای رایانه‌ها ریلیز زمانی استفاده می‌شود که به‌طور رسمی یک برنامه، موزیک، ویدئو یا... منتشر می‌شود. ریلیز شدن نسخه رسمی ویندوز 8.1 و ریلیز شدن آلبوم جدید موسیقی نمونه‌هایی از کاربرد عبارت ریلیز به‌شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها