بهای نفت در معاملات صبح دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر وخامت بحران اوکراین به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
کد خبر: ۶۵۱۷۰۲
تنش در اوکراین بهای نفت در بازار آسیا را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بروز نا آرامی ها در اوکراین به عنوان یکی از راه های مهم انتقال نفت خام به اروپا به افزایش چشمگیر بهای نفت منجر شده است.

بر پایه این گزارش، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه آوریل در بازار معاملات آسیا با یک دلار و 15 سنت افزایش به 103 دلار و 74 سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با یک دلار و 43 سنت افزایش، بشکه ای 110 دلار و 50 سنت معامله شد.

ˈدزموند چوآˈ تحلیلگر موسسه کارگزاری ˈسی. ام. سی. مارکتˈ در سنگاپور در این باره گفت: اکنون چشم ها به تحولات اوکراین و وضعیت ˈکریمهˈ دوخته شده است. معتقدم که حداقل تا چند روز آینده این مسئله دیگر موارد تاثیرگذار بر بازار معاملات نفت را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: اوکراین یکی از حلقه های شبکه انتقال نفت دریای شمال محسوب می شود و بروز بحران در این کشور خطرپذیری انتقال انرژی و درنتیجه بهای نفت خام را افزایش می دهد.

تحلیلگران موسسه ˈجی. پی. مورگانˈ نیز بر این باورند که اوکراین تولیدکننده و مصرف کننده عمده نفت محسوب نمی شود اما این کشور از موقعیت جغرافیای راهبردی ویژه ای برای انتقال منابع سوختی روسیه برخوردار است. به این ترتیب که بیش از 70 درصد از گاز و نفت صادراتی روسیه از مسیر اکراین منتقل می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها