وزارت کشور: تاکنون خبر موثقی درباره سرنوشت 5 مرزبان ربوده شده کشورمان نداریم

اخبار ضد و نقیض در مورد آزادی مرزبانان ایرانی

سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خبر منتشره به نقل از وی در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر آزادی پنج مرزبان گروگان گرفته شده کشورمان را تکذیب کرد. درعین حال، سفیر ایران در اسلام آباد گفت که مقامات رسمی پاکستانی هنوز خبر آزادی 5 مرزبان ایرانی را تایید نکرده اند.
کد خبر: ۶۵۱۱۴۷
اخبار ضد و نقیض در مورد آزادی مرزبانان ایرانی

سردار مسعود جزایری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت : تلاش های همه جانبه و ارتباط با دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان کشورمان ادامه دارد.

وی افزود: در پی ربایش این مرزبانان ، دستگاه های امنیتی و انتظامی با کمک همسایگان تلاش کردند به این مساله فیصله دهند که امیدوارم این اقدامات و تلاش ها برای بازگرداندن حافظان مرزهای کشورمان بزودی به نتیجه برسد.

مقامات رسمی پاکستان هنوز خبر آزادی ۵ مرزبان ایرانی را تأیید نکرده‌اند

سفیر ایران در اسلام‌آباد اعلام کرد که مقامات رسمی پاکستان هنوز خبر آزادی ۵ مرزبان ایرانی را تأیید نکرده‌اند.

علیرضا حقیقیان سفیر ایران در اسلام‌آباد لحظاتی پیش در گفت‌وگو با فارس بار دیگر اعلام کرد که مقامات رسمی پاکستان هنوز خبر آزادی 5 مرزبان ایرانی را تأیید نکرده‌اند.

سفیر ایران پیش از این نیز گفته بود که براساس پیگیری‌های انجام شده تاکنون هیچ مرجع رسمی پاکستان خبر آزادی مرزبانان ایرانی را تائید نکرده است.

وی با بیان اینکه موضوع همچنان در دست پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: چنانچه خبر تآیید شده ای به دست آید اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش از این برخی رسانه‌ها به نقل از منابع پاکستانی از آزادی 5 مرزبان ایرانی ربوده شده خبر دادند.

وزارت کشور: تاکنون خبر موثقی درباره سرنوشت 5 مرزبان ربوده شده کشورمان نداریم

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تا این لحظه هیچ خبر موثقی درباره سرنوشت مرزبانان ربوده شده کشورمان نداریم، افزود: از طریق وزارت امور خارجه در تلاش هستیم اطلاعات و اخبار رسمی موثق و دقیقی دریافت کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی عبداللهی به برخی اخبار منتشر شده درباره سرنوشت پنج مرزبان ربوده شده کشورمان از سوی اشرار تروریست اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعاتی که دریافت کردیم، نیروی نظامی پاکستان عملیاتی علیه گروهی از اشرار محلی در خاک این کشور انجام داده است.

وی افزود: ما به دنبال کسب اطلاعات از نحوه و نتایج این عملیات هستیم.

برخی رسانه های پاکستانی بعداظهر امروز به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان اعلام کردند که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور؛ 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

در این اخبار بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان، اعلام شد: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

در این خبر همچنین اعلام شد که نیروهای سپاه مرزی چند تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر افراد نیز در حال انجام است.

پیشتر، مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها