میزان حساسیت‌سنجی افکار عمومی

آزادی سربازان ربوده شده ایرانی در مرز ایران و پاکستان، بی‌تردید از بهترین خبرهایی بود که می‌توانست به سرخط خبرهای روز گذشته تبدیل شود که نشد.
کد خبر: ۶۵۱۲۵۰
میزان حساسیت‌سنجی افکار عمومی

هرچند دیروز اعلام شد، ارتش پاکستان سرانجام پس از سه هفته اقداماتی را برای مهار گروهک‌های تروریستی در مرز ایران انجام داده، اما هنوز فرجام این عملیات روشن نیست.

از زمان گروگان گرفته شدن پنج مرزبان ایرانی، موجی از تلاش‌ها شبکه‌های اجتماعی را فراگرفت و کاربران اینترنتی کمپینی برای آزادی مرزبانان راه انداختند تا نشان دهند موضوع ربوده شدن سربازان هموطنمان برای هیچ‌یک از ایرانیان قابل قبول نیست.

افکارعمومی در ایران سربازانی را که بی‌دلیل قربانی تعصبات کور گروهک‌های تروریستی شده و ابزاری برای باج خواهی قرار گرفته بودند، نماد مظلومیت دانسته و هیچ توجیهی را برای گروگان گرفتن این افراد نمی‌پذیرند.

گروهک‌های تروریستی می‌پنداشتند که می‌توانند با تکیه بر برخی تعصبات قومی و مذهبی و دنبال کردن افراط‌گرایی‌هایی که منطقه را نیز دچار ناآرامی کرده، ثبات داخلی کشور را تهدید کرده و روابط تهران و اسلام‌آباد را هم دستخوش ناملایمات کنند.

با این حالT همکاری‌های ایران و پاکستان لااقل توانست به عملیاتی علیه گروه‌های تروریستی بینجامد که بیش از هر چیز حکایت از تاثیر مذاکرات صورت گرفته با دولت ایران داشت.

با این حال به نظر می‌رسد که افکارعمومی تا رسیدن به نتیجه نهایی یعنی آزادی قطعی سربازان گروگان گرفته شده، این موضوع را پیگیری کرده و از مسئولان چه در حوزه دیپلماسی و چه نظامی می‌خواهند از کیان مرزهای کشور محافظت کرده و مانع فعالیت‌های تروریستی در نزدیکی خاک میهن‌مان شوند.

پیگیری سرنوشت پنج مرزبان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی که به دنبال انتشار برخی خبرها درباره آزادی آنان رخ داد، بار دیگر نشان داد موضوع گروگانگیری تا چه اندازه برای افکار عمومی کشورمان مهم است و همین امر، وظیفه دولت پاکستان را برای رسیدن به نتیجه نهایی بیشتر می‌کند.

مصطفی انتظاری هروی -‌ گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها