منابع خبری در اسلام آباد خبر دادند:

آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در روز شنبه 11 تبعه خارجی از جمله پنج تن از مرزبانان ربوده شده ایرانی را در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند. مقامهای ایرانی هنوز این خبر را تایید نکرده اند اما وعده داده اند که خبرهای خوشی در این زمینه در راه است.
کد خبر: ۶۵۰۹۵۷
آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان

شبکه خبری دنیا نیوز به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور؛ 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) گفت: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه «تربت» قرار دارند.

براساس این گزارش، نیروهای سپاه مرزی چند تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر افراد نیز در حال انجام است.

پیشتر، مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاش های مشترک برای یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.

پنج دیده بان مرزبانی ایران 17 بهمن ماه امسال در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند.

گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار تصاویری مسوولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفته بود.

ایران موضوع را بررسی می کند

از سوی دیگر، یک منبع آگاه به ایرنا اعلام کرد: ماموران پاکستانی در عملیاتی 11 گروگان را آزاد کرده اند که تعدادی از آنان ایرانی هستند و احتمال می رود همان مرزبانان باشند.

وی افزود: مراحل تشخیص هویت اتباع ایرانی آزاد شده در حال انجام است.

واحد مرکزی خبر هم به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان گفت که خبرهای خوش از آزادی مرزبانان گرفتارشده در راه است.

علی اوسط هاشمی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: فعلا خبر آزادی گروگانها را بطور رسمی تایید یا رد نمی کنیم و انتشار این خبر منوط به اعلام رسمی مقامهای دولت پاکستان است.

وی افزود: در تماس مدیرکل امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان با همتای پاکستانی اش در ایالت بلوچستان این کشور وی اعلام کرده است که منتظر خبرهای خوشحال کننده ای در باره آزادی گروگانها باشید.

در همین حال، خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد گزارش داد که تاکنون هیچ مقام پاکستانی آزادی مرزبانان ایرانی را تایید نکرده است.

خبرگزاری فارس همچنین نوشت که گروهک تروریستی جیش العدل نیز در صفحه توییتر خود خبر آزادی مرزبانان ایرانی را تکذیب کرده و گفته است که آنها همچنان در پایگاههای این گروهک در خاک پاکستان بسر می برند و جیش العدل برای آزادی آنها منتظر پاسخ دولت ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
با درود به همه نیروهای مسلح عزیز امیدوارم با پیدا كردن دلایل و ترفند نفوذ دشمن در این موضوع نسبت به مسدود كردن همه راههای رخنه دشمنان نابكار اقدامات لازم جهت جلوگیری از تكرار اینگونه اشتباهات را انجام دهید!
خدا پشت پناه همه سربازان باشد زیر سایه مقام معظم رهبری .
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
خدا رو شكر این بار بخیر گذشت
محمود شاكری
Australia
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
آخه یكی نیست كه بگه مثلا شما اونجا مرزبان بودید نه چوپان كه این همه مشكل تراشیدید تواین همه گیرو داد
esi
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
صحت نداره؛ چرا هیچ تصویری ازشون منتشر نشده پس
احمدی
Netherlands
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
لعنت بر كافران بی دین

نیازمندی ها