منابع خبری در اسلام آباد خبر دادند:

آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان

فرمانده مرزبانی کشور در مورد اقدامات اطلاعاتی انجام شده در راستای آزادی مرزداران گفت: در ارتباط با شناسایی افراد دخیل در این گروگانگیری با اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای که انجام شده به نتایج خوبی رسیدیم و تقریباً همه کسانی که مرتبط با موضوع هستند و یا در این زمینه نقشی داشته‌اند شناسایی و بصورت ویژه با همکاری سایر رده های اطلاعاتی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۶۴۷۰۹۷
گروگانگیران مرزبانان شناسایی شدند

سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون 350درگیری مسلحانه در مرزهای شرقی کشور به وقوع پیوسته که 100مورد از این درگیری‌ها قطعاً با گروه‌های معاند و خرابکار بوده و خوشبختانه ضمن گرفتن تلفات ضربات قابل توجهی هم به پیکر این گروهک‌ها وارد شده که در این اقدامات نقش مردم مرزنشین را هم نباید نادیده گرفت.

سردار ذوالفقاری در ادامه با اشاره به آخرین درگیری مسلحانه با گروهک‌های معاند که در منطقه میر جاوه استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته عنوان داشت: در این درگیری دو نفر از اعضای گروهک به شدت زخمی شدند و سه نفر دیگر از افراد این گروهک که از منطقه دیگری از خاک کشورمان قصد ورود به کشور را داشتند نیز در منطقه دوم زخمی شدند که با بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد یک نفر از آنان به هلاکت رسیده است.

وی در ادامه گفت: حادثه اخیر در حوزه گروهان «کهیرتوک» مکانی واقع در صفر مرز حد فاصل پیشین ودشت ریمدان رخ داده تا چندی قبل بعلت عدم وجود زیرساخت‌ها(جاده و پایگاه) نیروهای مرزبانی در این منطقه مستقر نبوده‌اند و صرفاً با گشت پیاده و اجرای کمین به صورت موردی پایش مرز صورت می‌گرفته و اشرار و گروهک‌های معاند و قاچاقچیان مواد مخدر در این مناطق تردد و ناامنی ایجاد می‌کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: از سال 1391 مرزبانی با امکانات مهندسی خود از میان کوه‌ها و دره‌های صعب‌العبور راه عبور خودروها را باز کرد و با فراهم آوردن حداقل شرایط زیستی و ایجاد پایگاه‌های موقت، به علت تهدیدهایی که وجود داشت، مرزداران در این محدوده 70کیلومتری مستقر شدند و نتیجه آن کاهش چشمگیر شرارت‌های درون شهرهای مرزی بود.

سردار ذوالفقاری با بیان اینکه بررسی‌های تخصصی از صحنه گروگانگیری بیانگر این است که این واقعه نیاز به بررسی بیشتری دارد عنوان داشت: حادثه در یکی از واحدهای دیده‌بانی در نزدیکی پایگاه «کهیرتوک» رخ داده است که طی آن پنج مرزدار که وظیفه پایش مرز را به عهده داشتند شب هنگام مورد تهاجم افراد تروریست واقع و به دلیل شرایط جغرافیایی محل غافلگیر و به گروگان گرفته شدند که چگونگی آن به بررسی بیشتر و با دستگیری افراد روشن خواهد شد.

وی در رابطه با اقدامات دیپلماتیک انجام شده نیز عنوان داشت: با رد زنی‌های انجام گرفته مشخص شد گروگان گیرها از نقطه صفر مرزی وارد خاک پاکستان شده‌اند و بلافاصله با دعوت از مرزبانان کشور مقابل مراتب اعتراض کشورمان به آنان اعلام شد و از آنها خواستیم تا نسبت به تحویل رد تروریست‌ها در محل حاضر شوند و در جهت دستگیری تروریست‌ها تلاش کنند.

لکن در ملاقات بعدی مرزبانان پاکستان علیرغم وعده‌ای که داده بودند از تحویل‌گیری رد مهاجمان خودداری کرده و این موضوع جهت پیگیری‌های حقوقی به مقامات مسئول کشوری منعکس شد.

سردار ذوالفقاری افزود: در پی تشدید تحرکات گروهک‌ها در جنوب شرق کشور با شناسایی تمام مناطق آسیب‌پذیر و قابل نفود، گروههای مهندسی رزمی مرزبانی فعالیت خود را در این منطقه افزایش داده و احداث و بهسازی جاده‌های مرزی و ابنیه مورد نیاز این مناطق بسرعت در حال انجام است تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، این منطقه بیشتر از گذشته مورد پایش و کنترل قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه گروهک‌های تروریستی با استفاده از خاک کشور پاکستان بر ضد امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌نمایند عنوان داشت: به مسئولان وزارت امور خارجه و کشور پیشنهاد شده تا هیئتی از مرکز به پاکستان اعزام و به طور ویژه و جدی از مقامات پاکستان خواسته شود ضمن اقدام برای حفظ جان مرزداران ایرانی و تلاش برای آزادی آنها در قبال اقدامات تروریست‌هایی که به صورت آزادانه در حوزه بلوچستان پاکستان علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، پاسخگو و به وظیفه ملی و بین‌المللی خود در برخورد با این گروهک‌ها اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
خوب حالا كه شناساییشون كردین چكار می خواهید بكنید؟
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
سلام
لطف كنید بجای بلدم بلدم ! عمل كنید / تا كی مردم ما باید قربانی بشن واقعا اگه امثال این حادثه یا عملیاتهای تروریستی انتحاری برای تهران اتفاق میافتاد تا حالا مذاكره و دیپلمات بازی میكردید ما داریم اینجا خون میدیدم اونوقت شما مذااااااكره میكنید
موفققققققق باشید ....
از خانواده شهدای تروریستی انتحاری تاسوعا / چابهار
علی چملی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
تورا خدا پیداشون كنید و اسیران را به خانوده هایشان كه چشم به راه هستن برگردانید میدونید این سربازا چقدر سختی كشیدن شب تا صبح در سرما پست دادن خودم سرباز بودم میدونم نزارید تروریستهای كثیف به خاك ایران به این سادگی بیان با همدستی پاكستان وعربستان عربهای كثیف، تو را خدا اسیرا را ازاد كنید مثل برادرهای خودم هستن
علی چملی پور ساكن جزیره كیش

نیازمندی ها