دست سرکرده باند با واژگونی خودرویی که آن را با پول دزدی خریده بود، قطع شد

سرقت 3 میلیارد تومانی سارقان

26 سارق وخریداراموال مسروقه که دو باند را هدایت می‌کردند، پس از سرقت سه میلیارد تومانی همراه یک زوج قاتل دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۰۳۷۲

به گزارش جام‌جم، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: روز‌های پایانی سال گذشته مردی با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد. ماموران با حضور در محل سرقت متوجه شدند سارقان پس از تخریب در ضد سرقت، بخشی از دیوار را نیز تخریب و پول، طلا و لوازم قیمتی را سرقت کرده‌اند.

سرهنگ حمیدرضا گل‌صباحی افزود: با تشکیل پرونده، کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی جستجو برای دستگیری سارقان را آغاز کردند تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه، مغازه، دفاتر شرکت و کارگاهشان در محله‌های مهرشهر، جاده قزل حصار، عظیمیه، گلشهر، چهار راه طالقانی، میدان کرج و حسن‌آباد این شهر شکایت کردند.

وی یادآور شد: با افزایش شکایت‌ها و بررسی از مکان‌های سرقت معلوم شد، شیوه دزدی‌ها یکی بوده است.

در حالی که تحقیق در این باره ادامه داشت، ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد، فردی با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی قصد فروش اموالی از جمله دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری را داردکه با مشخصات اموال سرقتی یکی از شاکی‌ها که صاحب آتلیه عکاسی بود، مطابقت داشت.

با به‌دست آمدن این سرنخ، ماموران موفق به شناسایی محل زندگی این مرد شده و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد اموال سرقتی را از یک دزد حرفه‌ای به نام احمد خریده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: ماموران چند‌روز پیش دزد فراری را در یکی از محله‌های کرج دستگیر کردند و با تحقیق از وی متوجه شدند او به اتهام مصرف ماده مخدر شیشه و سرقت از منازل و مغازه‌ها پنج مرتبه به زندان افتاده و از سال گذشته که آزاد شده است با تشکیل یک باند که اعضای آن از افراد سابقه‌دار بودند 110 فقره سرقت از منازل، مغازه‌ها، دفاتر شرکت‌ها و کارگاه‌ها انجام داده است.

وی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، این متهم ـ احمد ـ یک هفته بعد از سرقت از آتلیه عکاسی وقتی با خودروی بنزی که با پول دزدی خریده بوده در جاده قزل‌حصار کرج با سرعت در حرکت بوده، با واژگونی خودرو دست چپش قطع شده است.

گل‌صباحی افزود: در پی اعتراف متهم، سه همدستش و ده نفر از مالخران که با آنها همدست بودند نیز دستگیر شدند. با صدور قرار قانونی از متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. این در حالی بود که ماموران در عملیات جداگانه دیگری موفق به دستگیری هفت سارق و پنج مالخر دیگر شدند که ارزش اموال سرقت شده از سوی سارقان سه میلیارد تومان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها