متهم، همسرش و شاهدان جزئیات قتل را شرح دادند

جنایت واقعی در سالن نمایش

جزئیات تازه‌ای از پرونده مرد هفتاد و یک ساله اهل فلوریدای آمریکا که به قتل مردی در برنامه تئاتر متهم است، به دست آمده است.
کد خبر: ۶۵۰۲۳۰

این مرد به نام ریورز که افسر سابق پلیس است، متهم است به دلیل درگیری شخصی در سالن تئاتر، یکی از تماشاچیان را به قتل رسانده است.

قاضی تصمیم‌ گیرنده درباره این متهم اعلام کرد: با توجه به جرم خطرناکی که ریورز مرتکب شده است، او در بازداشت خواهد ماند و با تقاضای آزادی او به قید وثیقه موافقت نمی‌شود. این‌که با درخواست آزادی او موافقت نشده، ربطی به گناهکاری یا بی‌گناهی او ندارد. موضوع این است که دادگاه هنوز تشکیل نشده و تا زمانی که محاکمه برگزار نشود، درباره آزادی مشروط او تصمیم گرفته نخواهد شد. ضمن این‌که هنوز تاریخ دقیقی برای دادگاه متهم انتخاب نشده، اما به احتمال زیاد جلسه محاکمه نیمه دوم ماه مارس (اواخر اسفند) خواهد بود. چراکه زمان برگزاری دادگاه، باید دو ماه کامل از حادثه قتل گذشته باشد.

متهم قتل عمد را رد و موضوع را دفاع شخصی عنوان کرده است، حال آن‌که خانواده قربانی می‌گویند مقتول، در حال فرستادن پیامک حین نمایش بود و اصلا کاری به ریورز نداشت، اما متهم از این حرکت او عصبانی شد و با سلاح به او شلیک کرد و وی را به قتل رساند.

جلسه رسیدگی به درخواست آزادی متهم با وثیقه، در نوع خود یک دادگاه کوچک بود، چراکه دو طرف پرونده احضار شده بودند و از شاهدان عینی نیز دعوت شده بود. شاکیان و متهم و وکیل مدافعان‌شان در این جلسه بشدت یکدیگر را به چالش کشیدند.

دختر ریورز شهادت داد، پدرش همیشه مردی حمایتگر بود و هرگز خشم خود را در مقابل افراد غریبه بروز نمی‌داد. دادستان از حاضران در سالن نمایش در زمان حادثه نیز دعوت کرد تا آنچه دیده‌اند، بازگو کنند. یکی از شاهدان عینی گفت: شنیدم که مقتول و متهم با هم صحبت می‌کنند. مقتول گفت که دارد برای دختر دو ساله‌اش پیامک می‌فرستد. بعد از چند ثانیه، متهم با حالتی بسیار مضطرب سالن را ترک کرد و چند دقیقه بعد برگشت. به گفته این شاهد عینی، پس از آن مقتول با صدای بلند از متهم پرسید آیا اجازه دارد به یک پیام صوتی که پرستار فرزندش برای او فرستاده، گوش دهد؟ بعد از رد و بدل شدن چند کلمه دیگر بین آنها، جو متشنج شد. سپس مقتول با عصبانیت گفت: می‌خواهم برای دختر لعنتی‌ام پیامک بفرستم، البته اگر اجازه بدهی.

وکیل مدافع متهم در این بخش از جلسه گفت از حرکات دست و چهره مقتول، می‌شد به​شدت عصبانیت و رفتار تهدیدکننده‌اش پی برد.

به گفته شاهدان عینی، مقتول پس از مشاجره با ریورز ظرف ذرت خود را به سمت متهم پرتاب کرد و متهم بلافاصله روی او سلاح کشید. در این لحظه همسر متهم به او تذکر داد نیازی نیست اینقدر عصبانی باشد و استفاده از سلاح هم هیچ ضرورتی ندارد. سپس ریورز انگشت اشاره خود را به سمت همسرش گرفت و گفت: تو یک کلمه دیگر هم حرف نزن. لازم نیست به من بگویی چه کار کنم و چه کار نکنم. خودم می‌دانم چه کاری درست است.

ریورز و همسرش هر دو به پلیس گفتند مقتول حرف‌های بسیار بی‌ادبانه‌ای می‌زد و بشدت عصبی بود. نوار ضبط شده‌ای که از بازجویی پلیس از ریورز در این جلسه پخش شد، حاوی این سخن متهم بود که می‌گفت دلیل این‌که از سلاح استفاده کرده، دفاع از خود بوده و مقتول ممکن بود او را بکشد.

متهم همچنین در بازجویی‌ گفته است: او مرا با مشت زد. یک چیزی هم توی دستش بود، فکر می‌کنم موبایلش بود؛ چون نورش را دیدم. با ضربه‌ای که به صورتم زد، عینکم افتاد. من باید از خودم دفاع می‌کردم.

همسر ریورز هم گفت: اگرچه همسرش عصبانی بود، اما طرف مقابل نیز علاوه بر حرف‌های رکیک و ناسزا، بسیار خشن عمل کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا مقتول همسرش را کتک زد؟ گفت: خیر. او همسرم را کتک نزد. همسر من به سمت او شلیک کرد.

شاهدان عینی دیگر نیز این اظهارات را تائید کردند و گفتند مقتول فقط ظرف ذرت خود را به طرف متهم پرتاب کرد.

فیلم دوربین مداربسته نیز کمابیش اظهارات شاهدان را تائید می‌کند. در این فیلم دیده می‌شود زمانی که ریورز به صندلی خود بازگشت، درگیری کوتاهی بین او و کنار دستی‌اش ایجاد شد و در نهایت ریورز به سمت او شلیک کرد. پنج ثانیه از حادثه ضبط نشده که به نظر می‌رسد به دلیل اشکالات فنی دوربین مدار بسته، بوده است.

قاضی در پایان جلسه مقدماتی پس از شنیدن اظهارات دو طرف گفت فعلا با هیچ درخواست وثیقه‌ای موافقت نمی‌شود و خانواده متهم باید تا زمان برگزاری دادگاه صبر کنند.

متهم پس از رد درخواست قبول وثیقه دوباره به زندان منتقل شد تا زمان دادگاهش فرابرسد.

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها