پارلمان اوکراین یانوکوویچ را برکنار کرد

پارلمان اوکراین به برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور این کشور رای داد و تاریخ ۲۵ ماه مه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین کرد.از سوی دیگرسرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مخالفان اوکراینی شبیه تندروهای مسلح که حاکمیت را تهدید می کنند، عمل می کنند.
کد خبر: ۶۴۸۷۲۰
پارلمان اوکراین یانوکوویچ را برکنار کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر،وزیر امور خارجه روسیه به نقل از وزیران خارجه آلمان، لهستان و فرانسه اعلام کرد: مخالفان اوکراینی به تعهدات خود عمل نکرده اند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم گزارش داد، روسیه اعلام کرد: مخالفان اوکراین به شروط توافقنامه صلح عمل نکردند.

این توافقنامه به منظور پایان دادن به بحران سیاسی و خشونت ها در این کشور میان رهبران مخالفان و دولت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین امضا شده بود.

درحالی که اوکراین با بحران سیاسی بی سابقه ای روبروست، ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین شنبه در نطقی تلویزیونی اعلام کرد" قصد ندارد از مقام خود کناره گیری کند".

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، یانوکوویچ که خیلی ها از برکناری او از قدرت خبرداده بودند گفت :« من قصدی برای اعلام استعفا ندارم . من رئیس جمهوری منتخب اوکراین هستیم که به شکلی مشروع انتخاب شده ام.»

وی در واکنش مجموعه ای از مصوبات روز شنبه پارلمان افزود:« تصمیماتی که پارلمان اتخاذ می کند غیرمشروع است . من هیچ توافقنامه ای را با تبهکارانی که تروریسم را در کشور حاکم کرده اند ، امضا نخواهم کرد.»

همچنین ایرنا به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس روسیه عصر شنبه از اوکراین کشور بحران زده شرق اروپا از تخلیه فوری و ترک کارکنان ایستگاه تلویزیون آن کشور از بیم حمله معترضان به این ایستگاه خبر داد.

به گزارش ایتارتاس، کارکنان ایستگاه تلویزیون دولتی اوکراین سراسیمه ساختمان این ایستگاه را از بیم آنکه مورد حمله قرار گیرند، ترک می کنند.

این خبرگزاری روسی به نقل از خبرنگاران این تلویزیون اعلام کرد که تخلیه این ایستگاه براساس اطلاعات به دست آمده مبنی بر بروز حمله احتمالی به این ایستگاه صورت می گیرد.

براساس این گزارش، یک گوینده خبر این تلویزیون امروز با قطع برنامه خود و عذرخواهی از مخاطبان برنامه خود صحنه را ترک کرد و از آن پس این تلویزیون فقط به پخش مستقیم تصاویر جلسه پارلمان می پردازد.

لبدوف وزیر دفاع اوکراین نیز پس از ترک کی یف پایتخت اوکراین به جزیره کریمه در جنوب در ساحل دریای سیاه رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها