رئیس جمهوری اوکراین:

کودتا شده است، استعفا نمی کنم

در حالی که برخی منابع از تصمیم به استعفای ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین خبر داده بودند؛ وی اعلام کرد: هرگز قصد استعفا ندارد.در این حال شبکه تلویزیونی روسیا الیوم هم گزارش داد، آنا گرمن مشاوررئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: یانوکوویچ تحولات کنونی را کودتا توصیف کرد و حاضر نیست از قدرت کناره گیری کند.
کد خبر: ۶۴۸۶۷۹
کودتا شده است، استعفا نمی کنم

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین شنبه در سخنانی که از تلویزیون پخش شد؛ اعلام کرد" هرگز قصد استعفا ندارم".

پیش از این شبکه العربیه گزارش داد، یکی از اعضای پارلمان اوکراین اعلام کرد" ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور این کشور متعهد شده است از مقام خود استعفا کند".

در این حال شبکه تلویزیونی روسیا الیوم هم گزارش داد، آنا گرمن مشاور ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: یانوکوویچ تحولات کنونی را کودتا توصیف کرد و حاضر نیست از قدرت کناره گیری کند.

ارتش اوکراین تسلیم شرایط جدید شد

ارتش اوکراین با اعلام پذیرش قانون اساسی جدید این کشور، تاکید کرد: در کشمکش ها دخالت نمی کند.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد، رئیس ستاد ارتش اوکراین اعلام کرد: نیروهای مسلح این کشور به قانون اساسی پایبند هستند و در کشمکش ها دخالت نمی کنند.

پارلمان اوکراین بازگشت عملی به قانون اساسی سال ۲۰۰۴ را تصویب کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، ویتالی زاخارچنکو وزیر کشور برکنار شده اوکراین این کشور را ترک کرد و به بلاروس رفت.

یولیا تیموشنکو از زندان آزاد شد

یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین که به علت فساد مالی و اداری زندانی شده بود؛ از زندان آزاد شد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد، وی از رهبران مخالفان است و آمریکا و اروپا همیشه از دولت یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین برای زندانی کردن او انتقاد می کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، پارلمان اوکراین شنبه آزادی یولیا تیموشنکو مخالف اوکراینی را که در حال گذراندن مجازات هفت سال زندان خود است ، تصویب کرد.

آزادی تیموشنکو پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور اتفاق می افتد.

در ادامه تحولات سیاسی در اوکراین؛ پارلمان این کشور بازگشت عملی به قانون اساسی سال ۲۰۰۴ را تصویب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها