فرکی: مخالفتی با تعویق بازی فولاد با استقلال ندارم

صدرنشینی​فولاد در لیگ برتر

در روزی که فجرسپاسی تنها تیم برنده بازی‌ها بود، فولاد خوزستان با تساوی مقابل نفت تهران موقتا بالاتر از استقلال به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.
کد خبر: ۶۴۶۸۲۱

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر، جدال دو تیم مدعی قهرمانی برنده نداشت تا دیگر تیم‌های بالانشین از استقلال و سپاهان گرفته تا پرسپولیسی که در رده پنجم قرار دارد، از این نتیجه خوشحال شوند. در این دیدار ابتدا آرش افشین در دقیقه 13 برای تیم فولاد گلزنی کرد، اما 11 دقیقه بعد رضا نوروزی از روی نقطه پنالتی نتیجه را به تساوی کشاند. با این تساوی فولاد با یک بازی بیشتر و 51 امتیاز صدرنشین شد و نفت با 48 امتیاز در همان جایگاه سوم باقی ماند.

شکست ذوب آهن در خانه

در یکی دیگر از بازی‌های حساس دیروز جدال دو تیم قعرجدولی ذوب‌آهن و فجرسپاسی با برتری یک بر صفر شاگردان محمود یاوری به پایان رسید تا شیرازی‌ها پس از هفته‌ها یک پله در جدول رده‌بندی صعود کنند. تک گل این بازی را آرمان رمضانی در دقیقه 15 برای فجرسپاسی به‌ثمر رساند تا ذوب‌آهن در روزی که میزبان بود، دست خالی زمین را ترک کند. با این نتیجه فجرسپاسی 24 امتیازی شد و با یک امتیاز برتری نسبت به ذوب‌آهن در رده چهاردهم قرار گرفت. ذوب‌آهن هم به رده پانزدهم سقوط کرد تا همراه با مس کرمان، در خطر سقوط مستقیم به لیگ دسته اول قرار بگیرد.

دیگر تیمی که خطـــر سقوط را احساس می‌کند ، داماش گیلان است که دیروز در اهواز مقابل استقلال صنعتی به تساوی یک بر یک رضایت داد و با 25 امتیاز در همان رده دوازدهم باقی ماند. البته داماش با گل دقیقه 70 متوسل‌زاده می‌توانست هر سه امتیاز این دیدار خارج از خانه را به دست آورد، اما در دقیقه 85 و با ضربه پنالتی موسی کولیبالی دروازه‌اش باز شد تا همچنان در منطقه خطر باقی بماند. این نتیجه بیش از هر چیز خوشایند راه‌آهنی‌ها بود؛ تیمی که روز پنجشنبه باید در تبریز به مصاف قهرمان جام حذفی برود.

دیروز سایپا هم میزبان گسترش فولاد بود که این بازی هم در پایان 90 دقیقه‌ با تساوی یک بر یک به پایان رسید.ایمان موسوی در دقیقه 53 ابتدا گسترش را پیش انداخت، اما کاوه رضایی در دقیقه 71 بازی را به تساوی کشاند. گسترش و سایپا با یک امتیاز این بازی 32 امتیازی شدند تا در همان رده‌های هشتم و نهم باقی بمانند.

فرکی: تساوی هدف دوم ما بود

حسین فرکی پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر نفت در نشست خبری گفت:‌ با توجه به این‌که این دیدار میان تیم‌های دوم و سوم جدول برگزار می‌شد، هر دو تیم آمده بودند تا برنده باشند.

ما در نیمه اول می‌توانستیم با زدن دو یا سه گل کار را تمام کنیم اما در نهایت با تساوی به رختکن رفتیم. در پایان هم امتیازها تقسیم شد. این هدف دوم ما بود که حداقل دست پر به اهواز برگردیم تا در سه بازی آینده به اهدافمان برسیم. فولاد به دنبال قهرمانی است و می‌تواند به این مهم دست پیدا کند.

او در پاسخ به این پرسش که موضع او درباره دیدار تیمش با استقلال و تاریخ برگزاری آن چیست اظهار کرد: من از اول هم مخالف تعویق بازی تیمم با استقلال نبودم. صحبت من این است که باید منافع تیم من هم لحاظ شود. به هر حال استقلال و فولاد نمایندگان ایران در آسیا هستند. در مجموع من مخالفتی با تعویق زمان این دیدار ندارم اما تصمیم‌گیرنده نهایی سازمان لیگ است.

گل‌محمدی: به نفع رقبا بازی کردیم

سرمربی نفت تهران هم در پایان بازی با فولاد با ابراز امیدواری از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از سوی شاگردانش عنوان کرد صحبت هواداران فولاد مبنی بر این‌که تیم او ضد فوتبال بازی کرده، احساسی است. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بازی دیروز گفت: در نیمه اول بازی سختی را داشتیم. در حفظ توپ مشکل داشتیم و حریف در ضدحملات دو، سه بار روی دروازه ما بسیار خطرناک ظاهر شد، اما در نیمه دوم اجازه خودنمایی به فولادی‌ها ندادیم و حتی در دو مورد با ضربات کاشته توانایی گل زدن به آنها را هم داشتیم.در مجموع بازی جانداری بود و هر دو تیم دویدند. اما فکر می‌کنم نتیجه این دیدار به نفع سایر رقبا رقم خورد.

سرمربی نفت در پاسخ به این پرسش که ادامه رقابت‌های لیگ برتر را چطور می‌بیند ، گفت: بازی‌ها حساس‌تر و سخت‌تر شده است. ما با استقلال یک بازی داریم و البته آنها در بازی اخیرشان با یک مساوی یا برد می‌توانند به صدرنشینی‌شان ادامه دهند. در پایان فصل کار سخت‌تر می‌شود، اما من امیدوارم در سه بازی پیش رو بتوانیم حداقل سهمیه آسیایی را کسب کنیم.

ادامه بازی های هفته بیست و هفتم

چهارشنبه، سی‌ام بهمن

ملوان ـ استقلال در ورزشگاه تختی‌انزلی (داور: محمدرضا اکبریان)

پنجشنبه، اول اسفند

مس کرمان ـ سپاهان در ورزشگاه امام علی کرمان (داور: شاهین حاج بابایی) / تراکتورسازی ـ راه‌آهن در ورزشگاه یادگار امام تبریز (داور: تورچ حق‌وردی)

جمعه، دوم اسفند

پرسپولیس ـ صبای قم در ورزشگاه آزادی تهران (داور: علیرضا فغانی)

* دیدار پرسپولیس ـ صبا از ساعت 16 و دیگر بازی‌ها از ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها