کامور: ما راویان قصه های رفته از یادیم

سبک نوازندگی نوین کمانچه در «راوی»

به سرپرستی آرش کامور

درخشش گروه سروشان در ارسباران

گروه موسیقی سروشان در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران قطعاتی از آلبوم های راوی را به روی صحنه آورد که با استقبال فراوانی از سوی حاضرین مواجه شد.
کد خبر: ۶۴۶۶۱۵
درخشش گروه سروشان در ارسباران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سروشان، آرش کامور، شب گذشته (شنبه 26 بهمن ماه) اولین کنسرت آلبوم راوی را در جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر و در «بخش نسلی دیگر» با همراهی گروه سروشان به صورت سازنوازی در فرهنگسرای ارسباران اجرا کرد.

قطعه شوکران در اجرای سازنوازی آرش کامور و گروه سروشان، که مربوط به آلبوم راوی از ساخته های وی می باشد، از آواز ابوعطا شروع و سپس قطعاتی در گوشه هایی چون نیشابورک و نهفت (چراغی در افق) اجرا شد و قطعه پایانی نیز با نام رهایی که از آلبوم در دست ساخت این آهنگساز انتخاب و اجرا شد در بیانی جدید از دستگاه نوا، فرود کرد.

بخشی از قطعات این اجرا، مانند «شوکران» که بافت و بیان جدیدی از موسیقی ایرانی داشته و «چراغی در افق» که در حقیقت، بیانی نوین از کمانچه نوازی در ایران است مربوط به آلبوم اخیر وی با نام راوی می باشد.

همچنین تعدادی از قطعاتی که اجرا شد از آلبوم در حال ساخت وی بوده که قرار است در سال 93 منتشر شود. اجرای قطعاتی مثل رهایی از این آلبوم جدید برای حاضرین انتخاب شده بود.

در این اجرا از گروه سروشان، آرش کامور به عنوان آهنگساز، سرپرست گروه و نوازنده کمانچه، مریم خدابخش نوازنده عود، کامران منتظری نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای، سهیل سعادت نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای و فرشید شعبانی نوازنده سنتور باس هنرنمایی کردند.

لازم به ذکر است که این سازنوازی زیبا و پرشور در پایان با تشویق بسیار زیاد مخاطبین همراه شد.

استقبال بسیار خوب از این کنسرت، بیانگر روی آوردن مجدد مخاطبین به سازنوازی و موسیقی بی کلام ایرانی است که در صورت ادامه و موفقیت در این راه، می تواند نقطه عطفی در موسیقی معاصر ما باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
۰
۰
با آرزوی موفقیت برای شما وهر كسی كه برای سربلندی این مرزوبوم تلاش میكنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها