انتقاد مرکل از گوگل و فیس بوک

طرح آلمان برای مقابله با جاسوسی آمریکا

صدراعظم آلمان قصد دارد برای مقابله با جاسوسی آمریکایی ها با فرانسوا اولاند ، رئیس جمهوری فرانسه درباره راه اندازی شبکه ارتباطی اروپایی گفت و گو کند.
کد خبر: ۶۴۶۵۸۳
طرح آلمان برای مقابله با جاسوسی آمریکا

به گفته آنگلا مرکل، هدف از راه اندازی این شبکه افزایش امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از مبادله پست الکترونیک و دیگر داده ها از طریق آمریکا است.

در پی افشای طرح های محرمانه آمریکا و شنود مکالمات کشورهای اروپایی به وسیله این کشور، مشخص شد که تلفن همراه مرکل نیز شنود شده است.

مرکل که چهارشنبه به فرانسه سفر می کند ، در خصوص پیشنهاد خود گفته که در فرانسه درباره نحوه حفاظت از سطح بالای امنیت ارتباطات گفت و گو خواهیم کرد.

انتقاد مرکل از گوگل و فیس بوک

صدراعظم آلمان همچنین از عملکرد شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک انتقاد کرد .

به گفته وی، این دو شرکت در کشوری مستقر هستند که استاندارد حفاظت از اطلاعات شخصی در آن پایین است ولی در مقابل در کشورهایی فعالیت می کنند که در آن این استاندارد بالاست.

مرکل گفته است که با اولاند درباره به کارگیری ارائه دهندگان اروپایی خدمات اینترنت صحبت خواهد کرد تا دیگر به ارسال ایمیل و دیگر اطلاعات به آن سوی اقیانوس اطلس نیازی وجود نداشته باشد.

دفتر رییس جمهوری فرانسه نیز تبادل نظر با آلمان درباره حفاظت از امنیت دیجیتال شهروندان را تایید کرده و از استقبال از پیشنهاد مرکل خبر داده است.

مرکل، همچنین در پی امضای توافقنامه منع جاسوسی متقابل با آمریکاست ولی تلاش های او تاکنون نتیجه نداشته است.

حفاظت از اطلاعات شخصی در آلمان به خاطر سابقه تاریخی شنود شهروندان در دوره های تاریخی آلمان نازی و آلمان شرقی از حساسیت زیادی برخوردار است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها