آلبوم‌هایی که در این هفته منتشر شده بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب است که در ادامه نگاهی به برخی از این آثار می‌اندازیم.
کد خبر: ۶۴۵۴۸۱
آلبوم هایی که این هفته منتشر شدند

درس های مشکاتیان در گل آوا
در ادامه انتشار آموزشی آثار صوتی استاد پرویز مشکاتیان برای ساز سنتور، آلبوم گل آوا منتشر شد. این آلبوم هم با نگاهی آموزشی به آثار ساخته شده توسط این هنرمند و بر اساس کتاب گل آوا اجرا شده است.
کتاب گل آوا اولین بار در سال 1377 چاپ و نشر شد که حاوی 19 قطعه از آثار پرویز مشکاتیان تنظیم شده برای ساز سنتور است.
این آثار از ماندگار ترین و ارزشمند ترین آثار چند دهۀ اخیر موسیقی ایران است که بسیاری از آنها به گوش هر شنوندۀ ایرانی آشناست و اکثر این آثار برای گروه بزرگ ساز های ایرانی ضبط، تنظیم و اجرا شده اند و بسیاری از آنها توسط گروه عارف به صورت زنده هم اجرا شده اند. همچنین تعدادی از آثاراین مجموعه نیز توسط هنرمندان برجستۀ موسیقی ایران استادان محمد رضا درویشی و کامبیز روشن روان برای ارکستر سنفونیک و ساز های تکنواز ایرانی تنظیم و منتشر شده اند.
با توجه به اینکه بسیاری از این قطعات با تمامی ساز های ایرانی به صورت تکنوازی قابل اجراست، لذا بسیاری از هنرجویان ساز های ایرانی این قطعات را در مجموعه آثار اجرایی و تمرینی خود قرار می‌دهند.
همچنین اجرای اصلی برخی ازاین آثار با ساز سه تار بوده و در ابتدا برای این ساز تنظیم شده اند و بعد ها این قطعات به صورت تخصصی برای ساز سنتور هم تنظیم و نگارش شده اند.

«خوشبختی» رسید
آلبوم «خوشبختی» با صدای حمید عسگری از سوی آوای هنر منتشر شد. حمید عسکری، علی بحرینی، امیر بذرافشان، زهره زمانی ترانه سرایان این اثر موسیقایی هستند همچنین آهنگسازی و خوانندگی توسط حمید عسگری انجام شده است.
فیروز ویسانلو (گیتار کلاسیک و آکوستیک)، پیام طونی (ویُلُن سُلو و ارکستر)، همایون نصیری (پرکاشن)، هومن نامداری (ساکسفون آلتو و سوپرانو)، شهاب اکبری، پوریا حیدری، کوشان حداد و محمد مجرلو (کیبورد و سینتی‌سایزر) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
این اثر شامل 12 قطعه است که نام قطعات آن خیلی دوست دارم، خداحافظ عشق من، هوای گریه، بزن بارون، خوشبختب، تقاص، آهنگی که دوست داشتی، روزگار، بگو دوسم داری، سوظن، عشق یه طرفه، خیلی دوست دارم است، همچنین قطعه خیلی دوست دارم بی‌کلام است.

فرزاد فرزین با «شخصی» آمد
آلبوم شخصی با صدای فرزاد فرزین از سوی انتشارات رویال هنر پارس منتشر شد. در این اثر موسیقایی فرزاد فرزین، محمد شاکر، نوید سپهر، بهروز علیاری، مهران عباسی تنظیم کننده هستند و اشعار از زهرا عاملی، روزبه بمانی، حامد رجبی، مسعود محمدی، یاحا کاشانی، کامران مجرد است.
این آلبوم شامل 14 قطعه است و نام قطعات آن برگرد، من و تو، لحظه‌ها، هدفون، قطار، ای وای، با تو می مونم، شخصی، فکر تو، ماه عسل، نرو، صلح جهانی و...... است.
همچنین در این اثر موسیقایی علی جعفری پویان، میلاد عالمی، پدرام فریوسفی، نوید سپهر، مهران خلیلی، مهرداد معافی، مسعود همایونی، فیروز ویسانلو، آرین کشیشی، بابک صفرنژاد، یاشار خسروی، آرمین قیطاسی، بهنام حکیم، احمد امین پور و...... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. در این اثر از سازهای پیانو، گیتار الکتریک، سازهای آگوستیک، فولوت، ساکسیفون، پرکاشن، هارمونیکا، گیتار باس و..... استفاده شده است.

«گله» محسن یاحقی درآمد
آلبوم گله با صدای محسن یاحقی از سوی انتشارات هنرنمای پارسیان روانه بازار موسیقی شد. در این اثر موسیقایی محسن یاحقی خواننده و آهنگساز است و تنظیم قطعات توسط محمد فلاحی، میلاد غنیاقی انجام شده است.
همچنین ترانه سرایی به عهده محسن یاحقی بوده است. این آلبوم شامل 11 قطعه است و نام قطعات آن تو همونی، می فهممت، تو رو دوست دارم، به من برگردون، همخونه، یه جمله، درد ناخونده، خیال خوب، گله و..... است.
در این اثر فیروز ویسانلو، بابک میرکریمی، امید مولودی، هومن نامداری، بابک یوسفی، وحید قاسمی، میثم مروستی و..... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. همچنین در این آلبوم از سازهای گیتار اسپانیش، ساکسیفون، ویولن، کلارینت و..... استفاده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها