زن معتاد به الکل، مادر مبتلا به آلزایمرش را کشت

قتل مادر در پی مصرف الکل

زنی که در پی مصرف الکل در حالت غیرعادی قرار داشت، مادر هشتاد و سه ساله خود را که به آلزایمر مبتلا بود، به قتل رساند. این زن به 16 ماه حبس محکوم شد.
کد خبر: ۶۴۵۴۲۲

این زن انگلیسی قبل از آن‌که مادرش را بکشد، پیامکی به شوهرش ارسال کرده و در آن نوشته بود: مادر، کابوس من است

آن لاپتن پنجاه و چهار ساله، پس از ارسال پیامک، مادر خود را به باد کتک گرفت و پیرزن هشتاد و سه ساله سرانجام بعد از دو ماه در اثر جراحات، جان خود را از دست داد. صبح روز بعد از این اتفاق پرستاران تامین اجتماعی ماری هاترسال، پیرزن مبتلا به آلزایمر را در حالی در خانه خود پیدا کردند که بشدت زخمی و در حال مرگ بود. چشم‌های او کبود و استخوان رانش شکسته بود. زخم بزرگی هم در سرش وجود داشت و دست‌هایش نیز ورم کرده و کبود بود.

پزشکی قانونی اعلام کرده جراحات بر اثر ضرب و جرح شدید ایجاد شده است.

هاترسال پیش از مرگ در پاسخ به این‌که چه کسی او را کتک زده، به پرستار تامین اجتماعی گفته بود دخترم مرا زد؛ چون مرا دوست ندارد، چون من مادر بدی هستم.

هاترسال ابتدا برای جراحی لگن به بیمارستان منتقل شد اما پس از آن دیگر نتوانست راه برود تا این‌که به یک مرکز نگهداری از سالمندان انتقال یافت. او در آنجا گفت دیگر نمی‌خواهد به زندگی ادامه دهد و زمانی که دوباره به بیمارستان منتقل شد، بر اثر جراحات مزمن درگذشت.

نتایج آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان داد بیماری این زن ناشی از ضرب و جرحی است که دو ماه قبل از مرگش متحمل شده بود.

دختر او لاپتون، 12 سال است به الکل اعتیاد دارد. در خانه لاپتون دو دفتر خاطرات پیدا شده که او در آنها مطالبی درباره مراقبت از مادرش نوشته و در یکی از یادداشت‌ها آمده است: خیلی تنها هستم. از دست مادرم دیوانه می‌شوم. از چیزی که به آن تبدیل شده، بیزارم. مادر بیچاره‌ام مثل یک تکه گوشت روی زمین افتاده است.

یک دادگاه در لیورپول این زن را به قتل عمد متهم کرد اما پس از آن‌که خانواده متوفی اعلام کردند شکایتی از متهم ندارند، او به 16 ماه حبس محکوم شد.

همچنین ادعای او مبنی بر این‌که قصدی برای کشتن مادرش نداشت، پذیرفته شد. شوهر مقتول که 85 سال دارد، به خبرنگاران گفت: دلم برای ماری تنگ شده است. مرگ او خواست خدا بود؛ چون رنج زیادی می‌کشید و حالا می‌دانم که او در آرامش است.

این مرد اضافه کرد: با وجود اتفاقی که افتاده، من هنوز دخترم را خیلی دوست دارم. می‌دانم که او مادرش را خیلی دوست داشت، سال‌ها به او خدمت و از وی مراقبت کرده بود. می‌دانم دخترم از اتفاقی که افتاده، خیلی ناراحت است. دلم برای دخترم تنگ شده و می‌خواهم به خانه برگردد.

دادستان اعلام کرد متهم تحت تاثیر الکل، دست به این کار زده است. او گفت: رفتار خشن متهم علیه مادرش، تحت تاثیر الکل بود. در روز حادثه، همسایه‌ها صدای داد و فریاد و ضرب و جرح شنیدند. 20 دقیقه پس از آن، متهم پیامکی به شوهرش فرستاد و دوباره این صداها از خانه مقتول شنیده شد. پس از کشف پیکر زخمی پیرزن توسط ماموران تامین اجتماعی، متهم گفت مادرش خودش از روی تخت افتاده است. اما بعدها حقیقت را گفت.

قاضی دادگاه در روز محاکمه به متهم گفت: بخشندگی یک صفت نیکوی انسانی است که خانواده‌ات به تو نشان دادند و البته من معتقدم لیاقت آن را داری. در طول سال‌ها رابطه خوبی با مادرت داشتی اما دو اتفاق، روند رابطه شما را تغییر داد. متاسفانه به الکل رو آوردی و مادرت فراموشی گرفت. این باعث شد رابطه شما از حالت منطقی خارج شود. من هر حکمی بدهم، تو تا آخر عمر رنجی بزرگ را تحمل خواهی کرد همان‌طور که حالا هم در رنج هستی. متهم با حکم قاضی پس از گذراندن دو ماه حبس می‌تواند به صورت مشروط آزاد شود.

منبع: میرور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها