شهادت یک زن فلسطینی در شهرک خزاعه

صهیونیست‌ها به بیماران هم رحم نمی کنند

در حمله هوایی دیروز صهیونیست‌ها به غزه یک فلسطینی به شهادت رسید. این حمله یکی از افراد وابسته به کمیته‌های مردمی فلسطین را هدف قرار داده بود.
کد خبر: ۶۴۴۶۵۶

به گزارش فارس، ارتش اسرائیل اعلام کرد در این حمله عبدالله خرطی، عضو کمیته مقاومت مردمی هدف قرار گرفته بود. به گزارش شبکه المیادین، روز یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک موتورسیکلت را در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد که در نتیجه یکی از نیروهای مقاومت فلسطین مجروح شد. بعدها این مصدوم به دلیل شدت جراحت‌ها در بیمارستان درگذشت. ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تائید این خبر ادعا کرد الخرطی مسئول شلیک موشک به سوی شهرک‌های یهودی‌نشین و برنامه‌ریزی برای شلیک موشک‌های بیشتر به سوی این شهرک‌ها بوده است. به گفته منابع صهیونیستی، این راکت عصر شنبه در شمال غرب صحرای نقب فرود آمده است. پنجشنبه گذشته نیز سه راکت در این منطقه فرود آمد، ولی هیچ تلفانی در پی نداشت.

مقام‌های رژیم اسرائیل از هنگامی که جنبش مقاومت اسلامی حماس در سال 2007 قدرت را در غزه به دست گرفت، همواره حماس را مسئول پرتاب راکت‌ها می‌دانند.مقام‌های حماس سه‌شنبه گذشته از استقرار 600 نیروی امنیتی خود در منطقه برای جلوگیری از پرتاب راکت به فلسطین اشغالی خبر دادند. حملات اخیر رژیم صهیونیستی و پرتاب راکت به فلسطین اشغالی و حوادث مرزی طی هفته‌های اخیر باعث نگرانی درباره احتمال یک رویارویی جدید میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس شده است.

در یک تحول دیگر مربوط به فلسطین، روز شنبه یک هیات نمایندگی جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) به‌منظور مذاکره با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وارد غزه شد و مورد استقبال حماس قرار گرفت. دیدار مقامات این دو جنبش پس از آن صورت می‌گیرد که اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین ماه میلادی گذشته اعلام کرد دولتش به رهبران فتح و فعالانی که در سال 2007 نوار غزه را ترک کرده‌اند، اجازه می‌دهد به خانه‌هایشان در این منطقه بازگردند. هنیه دلیل این تصمیم را هموار کردن راه برای آشتی میان احزاب رقیب اعلام کرد. وی همچنین دستور آزادی ده‌ها عضو فتح را صادر کرد که در زندان‌های تحت کنترل حماس محبوس بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها