وزارت صنعت و معدن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

توزیع سبد کالا درباره خانوارهای فاقد کارت بانکی

عذر بدتر از گناه برای کارت‌هایی که کار نمی‌کنند

کارت‌های بانکی بانک تجارت و حساب‌های الکترونیک متصل به آن، مدتی است که بد کار می‌کند و این بد کار کردن بسیاری از دارندگان این کارت‌ها را کلافه کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۳۹۶
عذر بدتر از گناه برای کارت‌هایی که کار نمی‌کنند

این اولین بند از گلایه شهروندانی است که در روزهای اخیر گرفتار اخلال در کارکرد کارت‌های این بانک نیمه‌خصوصی شده‌اند.

به گفته آنان حدود یک ‌هفته است که انجام امور بانکی حیاتی از طریق این کارت‌ها و حساب‌های متصل به آن مختل شده است.

انتقال الکترونیکی پول از طریق کارت به کارت یا اینترنت امکان‌پذیر نیست یا بسختی انجام می‌شود، وجه از حساب ارسال‌کننده کسر شده، اما به حساب دریافت‌کننده واریز نمی‌شود و در نتیجه هر دو گرفتار می‌شوند.

زمان بازگرداندن وجه به کارت ارسال‌کننده طولانی شده و این امر پرداخت با ارقام بالا را دچار مشکل می‌کند.

مگر می‌توان مثلا بسادگی پنج میلیون تومان را جایگزین پول بلوکه شده کرد؟ همچنین فهرست دریافت و پرداخت‌ها در حساب‌های الکترونیک قاطی شده، کارتی که موجودی‌اش کافی و مکفی است، هنگام خرید ناکافی بودن موجودی را نشان می‌دهد و صاحب کارت را شرمنده می‌کند و... اینها گلایه‌هایی است که این روزها شهروندان از کارت‌های بانک تجارت دارند؛ گلایه‌هایی که هیچ‌یک از شعب پاسخگوی آن نیستند، حال شاید پیگیری‌های روزنامه‌نگارانه بتواند تلنگری به حل آن باشد بنابراین برای پاسخ‌خواهی با مدیر روابط عمومی بانک تماس گرفتیم تا استدلال‌های او را بشنویم.

کاظم‌پور به خبرنگار ما گفت: این مشکل فقط مختص بانک تجارت نیست و بیشتر بانک‌های دیگر نیز این مشکل را دارند. علت اصلی این مشکل هم توزیع سبد کالا و حجم انبوه استفاده از کارت‌های بانکی در روزهای اخیر برای دریافت این سبد است.

وی افزود: انجام عملیات تسویه وجوه سبد کالا سنگین و متعدد است و اصولا در چنین شرایطی بروز چنین اتفاقاتی اجتناب‌ناپذیر است البته بانک تجارت یکی از بانک‌های فعال در پرداخت یارانه نقدی نیز هست و این امر مسائل مورد اشاره را بیشتر می‌کند.

کاظم‌پور تصریح کرد: به هر حال تماس با شعب بانک کمکی به رفع مشکل نمی‌کند، بلکه باید با تلفن 1554 تماس گرفت و مشکل را مطرح کرد...

ما که هر قدر در سخنان این مسئول محترم دقت کردیم، اثری از پذیرش اشتباه، اشاره به ریشه واقعی مشکل و کمک به حل آن ندیدیم.

با این حال نگاهی به سایت رسمی بانک تجارت ماجرا را جالب‌تر کرد و نشان داد که این بانک با وجود تمام مشکلات پیش گفته در کارت‌هایش، داوطلب صدور فوری تجارت‌ کارت برای سبد کالا نیز شده است بنابراین راهی نماند جز این‌که به این بانک قدیمی خاطرنشان کرد که فراهم کردن رضایت مشتریان از اولویت‌های یک بنگاه اقتصادی صاحب برند است که صاحبان بنگاه باید به آن بی‌توجه نباشند.

کتایون مافی - گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها