ترفند ای‌کی‌یوسانی بنی اعتماد

فکر کنید تمام روزهای پیش از جشنواره را برای دیدن یکی از فیلم‌های بحث برانگیز برنامه‌ریزی و لحظه‌شماری کرده باشید، اما درست در روز نمایش فیلم به دلیل خستگی کار روزانه و طولانی شدن زمان برنامه «هفت» خواب بمانید و تماشای اثر مورد علاقه را از دست بدهید.
کد خبر: ۶۴۲۲۰۶
ترفند ای‌کی‌یوسانی بنی اعتماد

اما قسمت این بود که نگارنده همه کاسه و کوزه‌ها را سر برنامه هفت، نشکند و در شرایطی که 15 دقیقه از زمان مقرر اکران فیلم می‌گذشت قدم به محوطه برج میلاد گذاشتم و با دیدن برخی چهره‌های سرشناس این فیلم همچون رخشان بنی‌اعتماد (کارگردان)، پیمان معادی، باران کوثری، صابر ابر، مهراوه شریفی‌نیا، محمدحسن معجونی و حبیب رضایی و کمی بعدتر مهدی هاشمی و گلاب آدینه فهمیدم فیلم هنوز شروع نشده است و تاخیر حدودا یکساعته برگزارکنندگان در اکران فیلم «قصه‌ها» باعث شد این بی‌نظمی دست‌کم به نفع بسیاری از مهمانانی شود که دیرهنگام وارد سالن شدند.

در صف ورود به سالن نمایش هم چند جمله‌ای با ابراهیم حاتمی‌کیا همکلام شدم و جالب این که با وجود انتشار خبری وسیع در رسانه‌ها مبنی بر آهنگسازی و خوانندگی محسن چاووشی در فیلم «چ»، خود حاتمی‌کیا نسبت به این خبر و همکاری،  اظهار بی‌اطلاعی کرد اما مهم‌ترین بحث‌ها و حاشیه‌ها مربوط به پرسش و پاسخ‌ خبرنگاران با رخشان بنی‌اعتماد سازنده فیلم «قصه‌ها» بود. 

خبرنگاری به بنی‌اعتماد گفت با توجه به شعارهای فیلم بهتر بود اسم آن را بیانیه‌ها می‌گذاشت.

حبیب رضایی هم در جواب خبرنگار خانمی که کار بنی‌اعتماد را همچون جراحی توصیف کرده بود که شکم بیمار را شکافته اما او را رها کرده، گفت: کار جراحان زبده فقط شکافتن است و کار دوخت و دوز و بخیه را کسان دیگری انجام می‌دهند! بنی‌اعتماد در این نشست همچنین برای آخرین بار و به شکلی واضح به ماجراها و حاشیه‌های پروانه نمایش این فیلم اشاره کرد و گفت: وقتی دیدم  پروانه ساخت یک اثر سینمایی را به من نمی‌دهند، از هوش خودم استفاده کردم و مجوز ساخت چند فیلم کوتاه را گرفتم و آنها را ساختم و در نهایت به هم چسباندم! درواقع من برای ساخت این فیلم هیچ قانون‌شکنی نکردم.

به نظر می‌رسد، شیوه ای‌کی‌یوسانی بنی‌اعتماد سرانجام جواب داد و با پافشاری او و گروهش بالاخره این فیــلم‌ها به هم چسبانده شدند و به نمایش درآمدند!

علی رستگار‌ - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها