بازیکن مهم قلعه‌نویی دیدار با ازبکستان را از دست داد

بدشانسی جهانبخش کامل شد

قلعه نویی: می روم تلویزیون حرف هایم را می زنم

حرف های تازه بچه نازی آباد خطاب به مرد پرتغالی

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: همانطور که می‌دانید لیگ و جام حذفی فرسایشی شده است و این به خاطر عدم مدیریت و برنامه‌ریزی بوده که داشتیم.
کد خبر: ۶۴۱۹۹۱
حرف های تازه بچه نازی آباد خطاب به مرد پرتغالی

،امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار تیمش مقابل مس کرمان در جام حذفی گفت: همانطور که می‌دانید لیگ و جام حذفی فرسایشی شده است و این به خاطر عدم مدیریت و برنامه‌ریزی بوده که داشتیم. این هفته فشار برای اردوی آفریقا روی تیم‌ها بود. اما این اردو هم لغو شده و باید فشارها کمتر شود. فشار بازی‌ها به اردو ربطی ندارد و همه این مسائل به عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح است. فشار بازی‌ها باعث شده کیفیت بازی‌ها به مشکل بخورد. شما ببینید بازیکنان ملی ما چند بازی برای ما انجام دادند.

وی ادامه داد: از شروع فصل تا حالا ما چند بازی ملی‌پوشانمان را در اختیار داشتیم؟ پس ما هم سختی‌های خاص خودمان را داریم اما باید بگویم بازی با مس بازی حساسی است چرا که این تیم بسیار قوی است و با لوکا بوناچیچ با برنامه برای برد به زمین می‌آید اما ما می‌خواهیم در این جام جلو برویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: مس تیم بسیار خوبی است و لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم از مربیان دارای سبک است که البته حرف و حدیث پیرامون او زیاد شنیده می‌شود اما در این چند وقت که به مس آمده تغییرات خوبی درتیم ایجاد کرده و ما کار سختی در این تیم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای این بازی کبه در روی نیمکت به ما اضافه می‌شود و آندرانیک تیموریان و مهرداد اولادی به ما اضافه می‌شوند.

قلعه‌نویی در خصوص تنش‌هایی که میان او و کروش به وجود آمده، تصریح کرد: اگر صحبت‌های من را کاملا منعکس می‌کنید حرف بزنم ولی اگر این کار را انجام نمی‌دهید به تلویزیون می‌روم و همه حرف‌هایم را مطرح می‌کنم. من می‌گویم 14 خرداد بود که با قطر بازی داشتیم و 6 استقلالی در زمین بود و اگر اشتباه نکنم افکار استقلالی هم در زمین وجود داشت. روزی که ایران و کره با هم بازی کردند تا شروع لیگ چقدر فاصله داشت؟ 35 روز. پس این 5 هفته کجاست که آقای کروش در باره آن صحبت می‌کند؟ کی‌روش دستور داد که در این فاصله 35 روز 20 روز باید ملی‌پوشان استراحت کنند و این وسط باز هم به استقلال فشار آمد.

وی افزود: زمانی که ما برای اردو به اوکراین رفتیم فقط 10 بازیکن همراه داشتیم چرا که بازیکنان ملی‌پوش ما در استراحت بودند حالا این آقا بگوید این 5 هفته کجاست؟ من فقط از او خواستم که با هم بنشینیم و مناظره کنیم وگرنه ما با هم دعوا نداریم. می‌خواستم صحبت کنیم ذهن مردم را روشن کنیم که بفهمیم چه کسی بازیکن معرفی می‌کرده و یا کار کدام باشگاه بوده؟ بحث این 5 هفته کجاست؟ همین سازمان لیگ یک بازی مقابل ذوب‌آهن را برنداشت.

وی افزود: ما به اصفهان سفر کردیم و شبانه مجبور شدیم برای بازی با بوریرام شبانه به تایلند سفر کنیم. یکی مسئله‌ای که گفته شده پول‌ها به یک باشگاه رفته بیان شود و دیگری مسئله تعطیلی 5 هفته‌ای لیگ برتر را بیان کند. برای حضور استقلال در آسیا یک مسابقه با ذوب آهن را عقب نیانداختند.

سرمربی استقلال تاکید کرد: آقایان چهار تا پنج ماه قبل از اتمام لیگ می‌گویند بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهید. شما ابتدا اجازه دهید لیگ تمام شود و بعد این صحبت را مطرح کنید. من اعلام کردم برای این کار باید جلسه بگذاریم. وقتی این حرف‌ها مطرح می‌شود بازیکن دیگر برای لیگ انگیزه‌ای ندارد. اگر ما به بازیکنان اجازه نمی دادیم در تیم ملی حاضر شود می شد این حرف را زد. ما گفتیم تعامل می‌کنیم کجای این حرف ایراد داشت. مربیان تیم ملی همیشه وقتی به تمرین ما می‌آمدند از تعامل استقلال تشکر می‌کردند.سیموئز به ما اعلام کرد اجازه بدهید دو بازیکن مصدوم شما با میکو تمرینات خود را انجام دهد با وجود اینکه بدنساز استقلال در کار خود استاد است و مدارک تحصیلی بالایی در این امر دارد بازیکنانمان را به تیم ملی دادیم. اتفاقا ما از میکو تشکر می‌کنیم.

 

قلعه‌نویی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسائل ادامه داشت تا اینکه عزیزی خادم با من تماس گرفت و درخواست کمک کرد ما هم گفتیم هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم. ما اگر مربی تیم ملی هر شخصی باشد مشکلی برای این مسئله نداریم قرار شد وقتی از اصفهان بازگشتیم جلسه‌ای گذاشته شود و او از حسن همکاری ما تشکر کند تا اینکه در برنامه ورزش و مردم صحبت های کی‌روش را دیدم و از این حرف‌ها شوکه شدم. اینکه مربیان تیم ملی حامل تشکر کی‌روش هستند یک چیز است و اینکه این حرف‌ها از کجا درآمده یک چیز جدید است.

 

وی تاکید کرد:از سیموئز ممنون هستم او عاشق کارش است نمی‌دانم چی شده کروش به دنبال منافع ملی است و منافع استقلال منافع شخصی شده است. دیگر از اتفاقات شب بازی با ازبکستان و اینکه از کجا دلار خریدند صحبت نمی‌کنیم. ما که بدون قرارداد به مالزی رفتیم ضد ایرانی شدیم و به ما می‌گویند دنبال منافع شخصی هستیم این حرف‌ها کم لطفی است. رفتار کروش قبل و بعد از صعود ایران به جام حذفی از این رو به آن رو شده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه تاکید کرد: کروش چند بازی از کره جنوبی را اعلام کرد و گفت آنها 15 بازی دوستانه انجام دادند آیا این آمارها اردو بوده است خودم مربی تیم ملی بودم زمان حضور بازیکن در تاریخ فیفا دی 72 ساعت است که حدود 30 ساعت آن در رفت و برگشت می‌گذرد و بازیکن تنها 40 ساعت در خدمت تیم ملی قرار می‌گیرد این همه حمله به من شد اما به خاطر باشگاه‌های عربی اردوی تیم ملی را لغو کردم مگر استقلال به این تیم ملی بازیکن نداده است. اگر هم ما این کار را کرده بودیم طبق قانون مشکلی نداشت اما این رفتار‌ها خوب نیست.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که کروش اعلام کرده در زمان تدوین قوانین حضور داشته است اظهار داشت: آنها قوانین را بیاورند و نشان دهند کجای قوانین اعلام کرده که باید بازیکن مدت زیادی در اختیار تیم ملی باشد. ما چون کشور آسیایی هستیم و مسافت دور است برای سفر رفت و برگشت اشکان دژاگه به طور مثال حدود 30 ساعت زمان صرف می‌شود در این مدت فقط بازیکن می تواند یک جلسه با تیم تمرین کند. کجای قوانین اعلام کرده اردو باید برگزار شود. کی‌روش اردو گذاشته و حالا لغو شده است این مسئله چه ربطی به ما دارد.

وی تاکید کرد: سوال ما هم همین است اردو در طول مسابقات منسوخ شده است. ما اعلام کردیم آیا باشگاه اشکان دژاگه اجازه حضور این بازیکن را به این اردو می‌دهد کشورهای اورپایی هیچ کشورهای عربی هم بازیکنان خود را در اختیار قرار نخواهند داد. آن‌وقت سوال اینجاست نقش امیر قلعه‌نویی در این میان چیست.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که شاید کد غلط به سرمربی تیم ملی داده شده است اظهار داشت: مربی تیم ملی باید با کد و مطالعه حرف بزند. لغو اردوی آفریقا چه ربطی به ما دارد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا بازی ایران مقابل کره جنوبی را دیده است خاطرنشان کرد: من شب زنده‌دار نیستم و اهل چرت‌زدن هم نیستم. هر شب ساعت 11 می‌خوابم و 6 صبح بیدار می‌شوم. شاهد زنده من رادیو ورزش است که اولین مصاحبه‌های خود را با این رادیو ساعت 8 دارم. زمان بازی ایران و کره ساعت 4 و 30 دقیقه به وقت آمریکا بود من شب زنده‌دار نیستم که آن موقع بیدار باشم.

 

وی تاکید کرد: آیا باید از سرمربی تیم ملی اجازه بگیرم عادت به شب زنده‌داری ندارم. نمی توانم شب زنده‌دار باشم و آن وقت وقتی به ورزشگاه بیایم آن شرایط را پیدا کنم. وقتی صبح بیدار شدم متوجه شدم ایران به جام جهانی رفته و از این مسئله خوشحال شدم. باید به ایرانی احترام بگذاریم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: ما مدال‌های زیادی در المپیک کسب کردیم ما کشوری نیستیم که تا به حال جام جهانی نرفته باشد. بازیکنان زیادی در اروپا داشتیم و باید به ما احترام بگذارند. مدال‌های المپیکی ایران بیشتر از پرتغال است. ورزشکار ایرانی با مربی ایرانی مدال‌های زیادی را به دست آورده است. هزینه به دست آوردن هر مدال المپیک سه میلیون دلار است اما جوانان ما با کمترین امکانات به این موفقیت‌ها رسیدند. حمید سوریان چه قدر افتخارآفرینی کرده است. ما از لحاظ نیروی انسانی جز 20 کشور اول جهان هستیم. ببینید روته مولر در کلاس های خود چه گفت همان آقای فرکی اگر در اروپا به دنیا می‌آمد شاید یکی از مربیان تاپ دنیا می‌شد حالا چون او در ایران است قدرش را نمی‌دانیم مگر ما در زمینه‌های دیگر افتخارات زیادی کسب نکردیم جوانان ما در زمینه هسته‌ای چه افتخارات بزرگی به دست آوردند.

سرمربی استقلال گفت:‌ در آلمان و آمریکا که خودم از نزدیک دیده‌ام ببینید که چه کسانی آنجا افتخارآفرین هستند. ایرانی‌ها در همه جای دنیا افتخارآفرینی می‌کنند. اینکه اینگونه با ایرانی سخن بگویید غلط است آقای کی‌روش. خود من 10 سال است که از شرایط فوتبال‌مان انتقاد می‌کنم که این موضوع به عدم برنامه‌ریزی و مدیریت برمی‌گردد اما این دلیل نمی‌شود که شما هر کاری می‌خواهی بکنی و درباره ایران و ایرانی اینگونه صحبت کنی.

 

قلعه‌نویی افزود: ایرانی از بین هوش بین 5 تای اول دنیاست اما متأسفانه به اتفاقاتی مثل جنگ و دگرگونی‌هایی خوردیم اما باید بگویم که از نظر هوشی در جایگاه بسیار بالایی هستیم و من متأسف هستم برای کسانی که وقتی کسی یک ایرانی را زیر سوال می‌برد برایش کف می‌زنند. من هم به کی‌روش احترام می‌گذارم اما این احترام باید دوطرفه باشد.

 

قلعه‌نویی ادامه داد: کروش مربی بزرگی است و رزومه مربی‌ها حرف می‌گویند اما اگر ما را به جام جهانی برده مبارکش باشد و من هم مثل همه ایرانی‌ها از این موضوع خوشحالم اما این دلیلی نمی‌شود که رفتار ایشان 180 درجه تغییر کند حتما داستان نرفتن اینها هم تقصیر من است! حتما داستان 200 هزار دلار هم تقصیر من است!

 

وی در مورد اینکه برنامه ورزش و مردم چرا به او وقت نداد که روی خط برود و پاسخ کروش را بدهد، تصریح کرد: آنها وقت داشتند چرا که حدود 18 دقیقه بعد هم وقت داشتند اما به من زمان ندادند تا روی خط بیایم. اشکالی ندارد. بهرام شفیع جزء قدیمی‌ترین افراد تلویزیون است و او هم اینگونه دینش را ادا کرد!

 

قلعه‌نویی تصریح کرد: همیشه از نظر آقایان مقصر قلعه‌نویی است حتما استقلال طرفدار ندارد که آنها اینگونه صحبت می‌کنند. آنجا احترام به 80 میلیون ایرانی کار من نیست حتما استقلال منافع قلعه‌نویی است دست سوم رفتن استقلال هم برای قلعه‌نویی است، نهم و سوم شدن استقلال هم برای قلعه‌نویی است، بی‌پولی استقلال هم برای قلعه‌نویی است. انصافا من حرف‌های او را قبول دارم اما از نظر ایشان استقلال طرفدار ندارد.

 

سرمربی استقلال در مورد صحبت‌های کروش علیه فتح‌‌الله‌زاده، گفت: متأسفانه ما دم از اخلاق حرفه‌‌ای می‌زنیم اما آن را انجام نمی‌دهیم من و همه باید حد خودمان را بدانیم و فقط راجع به زمین حرف بزنیم اگر اخلاق حرفه‌ای مطرح است باید اینها را هم بلد باشیم. ما آدم‌های زیادی مثل هوشنگ نصیرزاده و احمدرضا براتی داریم که کارشناس حقوقی هستند و همه چیز را بلد هستند. فتح‌الله‌زاده یک مدیر ارزشی است که بیست سال برای استقلال زحمت کشیده و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده آیا درست است که به او حمله کنیم؟ شما می‌خواهی حمله کنی به قلعه‌نویی حمله کن. همه ایران به دنبال این هستند که به من حمله کنند اما من قوی‌تر، صبورتر و پوست‌کلفت‌تر از اینها هستم و پاسخ همه را می‌دهم و کم نمی‌آورم چرا که بچه نازی‌آباد هستم و همیشه به دنبال حرف حق بوده‌ام.

 

وی ادامه داد:‌اگر هر اتفاقی می‌افتد چرا راجع به فتح‌الله‌زاده حرف می‌زنید؟ این حرف‌ها قشنگ نیست او مدیرعاملی است که همه دوستش دارند و بیست جام برای استقلال آورده است. او این جام‌ها را در خانه خودش نگه نداشته بلکه در ویترین باشگاه استقلال است ما فقط از کروش می‌خواهیم که مشخص کند چه کسی گفته پول داده‌اند و مشخص کند آن 5 هفته چه شده است.

newsQrCode
برچسب ها: قلعه نویی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها