موسوی در گفت و گو با جام جم ورزشی ؛

والیبالیست های ایتالیا از ما می ترسند

برابر ایتالیا دیگر آن تیم قبل از لیگ جهانی نیستیم . اکنون والیبالیست های آنها از ما می ترسند.
کد خبر: ۶۴۱۳۹۲
والیبالیست های ایتالیا از ما می ترسند

جام جم ورزشی/نیلوفر حامدی، مسابقه های  قهرمانی والیبال جهان، شهریور سال آینده در لهستان آغاز می شود. تیم ملی ایران هم با قرعه کشی که چند روز پیش انجام شده بود، در گروه 4 باید به مصاف تیم های ایتالیا، فرانسه، بلژیک و همچنین تیم های اول گروه یک و چهار از آمریکای شمالی برود. به احتمال زیاد هم رقابت ایران مقابل تیم ملی آمریکا از گروه یک و مکزیک از گروه چهار است. قطعا حضور در این مسابقه ها برای ملی پوشان والیبال ایران که پس از لیگ جهانی خود را به شکل متفاوتی به دنیای والیبال نشان دادند، فرصت جدیدی برای قدرت نمایی مجدد به شمار می رود. از سوی دیگر حریفان ایران در همان مرحله مقدماتی دارای تجربه و قدرت بسیار بالایی هستند، که همین موضوع بر اهمیت بازی های ملی پوشان کشورمان می افزاید. به دنبال همین موضوع گفت گویی داشتیم با محمد موسوی، سرعتی زن والیبال ایران که از شرایط تیم ملی کشور پیش از این رقابت ها گفته است.

*بازهم ایران و ایتالیا مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

بله. اما دیگر تیم ما تیمی نیست که در لیگ جهانی به مصاف ایتالیا رفته بود. درست است که آنجا هم توانستیم پیروز شویم اما از نظر روحی تفاوت بسیاری با الان داشتیم. ما دیگر از این تیم نمی ترسیم و با 2 پیروزی که توانستیم مقابلش به دست بیاوریم، فقط دنبال برد هستیم. مطمئن باشید آن ها با فشار روانی بالایی به مصاف ما می آیند.

*آمریکا چطور؟به احتمال زیاد با این تیم هم هم گروه می شوید.

ما پیش از این برای این تیم احترام بسیار زیادی قائل بودیم و برد مقابل آن ها برای مان کمی دشوار بود اما پس از پیروزی که در جام قهرمانان مقابل تیم امریکا به دست آوردیم، فهمیدیم که تا چه اندازه پتانسیل بالایی داریم و شکست تیم های بزرگ برای مان هرچند دشوار اما ممکن است. در نتیجه با استرس کمتری به میدان می رویم.

*یکی از ویژگی های خاص این رقابت ها طولانی بودن دوره مسابقه هاست. حدود 21 روز رقابت پی در پی به ویژه برای ایران تجربه جدیدی است.

دقیقا همینطور است. اگر صعود کنیم تقریبا تا آخرین روز رقابت ها باید در لهستان حضور داشته باشیم که این مساله برای تیم بسیار جدید است. طولانی بودن روزهای مسابقه ها باعث می شود که ما شرایط بسیار جدیدی در قالب مسابقه های مهمی را تجربه کنیم که همین موضوع با وجود اینکه کار را برای ما دشوار می کند، با این حال به ما آموزش می دهد که چگونه تا آخرین روز رقابت ها مبارزه کنیم.

*گروه راحتی ندارید با توجه به اینکه تمام تیم ها با نیرویی دو چندان مقابل ایران حاضر می شوند.

به هر حال وقتی یک تیم رشد کند، رقبایش هم قدرتر می شوند. حریفان ما گروه سختی را برای مان به وجود آوردند. علاوه بر ایتالیا، فرانسه و بلژیک هم تیم های خوبی هستند که همیشه تیم های اروپایی را به دردسر انداخته اند. البته با توجه به اینکه از هر گروه 3 تیم صعود می کنند، شانس ما برای حضور در مرحله بعدی بیشتر است.

*نگران انتظارات مردم نیستید؟ بالاخره در حال حاضر توقعات مردم از والیبال ایران نسبت به یک سال پیش تغییر کرده است.

البته توقعات مردم هم باید منطقی باشد چرا که همراه با رشد ما سایر تیم ها هم قوی تر می شوند. اما این حق را به مردم می دهیم که انتظارات زیادی از ما داشته باشند. ما سعی می کنیم با نتایج خوب توقعات مردم و والیبال دوستان را برآورده کنیم.

*شاید کمی زود باشد اما تصوری از نتیجه تیم ملی ایران در این رقابت ها در ذهن دارید؟

یاد گرفته ایم فقط برای پیروزی به میدان برویم. این را بدانید که صد در صد جزو 8 تیم برتر جهان خواهیم بود . این مهم دست یافتنی است. اگر بتوانیم به نیمه نهایی صعود کنیم که نتیجه خارق العاده  و ماندگاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها