سرمربی تیم والیبال میزان مشهد:

بسادگی از قهرمانی نمی گذریم

کد خبر: ۶۴۱۳۴۵
بسادگی از قهرمانی نمی گذریم


تیم والیبال میزان در شرایطی امسال در لیگ برتر به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی شناخته می‌شود که در آغاز فصل کمتر کارشناس والیبالی تصور می‌کرد این تیم به چنین جایگاهی دست یابد که در بین سه تیم اول جا خوش کرده و برای صدرنشینی نیز با انگیزه‌ای مضاعف به مصاف حریفان برود، البته جبار قوچان‌نژاد سرمربی این تیم با وجود آن که اذعان دارد انتظار چنین درخششی از تیمش نداشته است، تاکید می‌کند حالا که شاگردانش به چنین جایگاهی دست یافته‌اند، به هیچ عنوان قهرمانی را دور از دسترس ندانسته و برای آن می‌جنگند.

تیم میزان در شرایطی در لیگ امسال خوش درخشیده است که در فصل گذشته در میانه‌های جدول لیگ قرار داشت، نه داعیه قهرمانی داشت و نه خیلی به قعر جدول نزدیک می‌شد، تیمی که در ابتدای فصل امسال رحمان داوودی و سهیل احمدی دو یار قدرتی و پشت خط‌ زن را از پیکان، ابراهیم یلمه پاسور تیم متین و علیرضا مباشری یار قدرتی‌زن تیم پیشگامان کویز یزد را جذب کرد و با بازیکنان سرعتی‌زنی همچون سهند اله‌وردیان و محمد ولی‌پور بخوبی و بتدریج هفته‌های متزلزل آغاز فصل را پشت سر گذاشت و در هفته‌های پایانی نیم فصل اول بود که با شکست دادن تیم‌های پرقدرتی مانند متین و کاله زنگ خطر را برای رقیبان به صدا درآورد. در این‌باره جبار قوچان‌نژاد، سرمربی تیم به جام‌جم گفت: تیم بودن و یکدست بودن را معنی کرده‌ایم و هیچ کدام از اعضای تیم تفکر فردی ندارند و همگی گروهی فکر کرده و به طور کلی بازیکن و مربی با هم یکدل هستیم که خوشبختانه به این سطح رسیده‌ایم.

قوچان‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا در ابتدای فصل تصور می‌کردید در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرید گفت: با صداقت بگویم چنین انتظاری نداشتم و قرار نبود مدعی قهرمانی شویم، اما قسم خورده بودیم که با همه توان بجنگیم و مقابل هیچ حریفی از پیش بازنده نباشیم. با توجه به این‌که در فصل گذشته در میانه‌های جدول بودیم، امسال قرار گرفتن در جمع پنج تیم اول را هدف خود قرار دادیم و حالا هم با وجود آن که برای قهرمانی هیچ قولی نمی‌دهم تا به تیمم بار روانی اضافه‌ای وارد نشود، اما به‌این معنی نیست که بی‌خیال قهرمانی هستیم.

تلنگر خانگی خوردیم

سرمربی میزان در تشریح سیر رو به رشد تیمش گفت: در دو هفته اول لیگ در حالی به باریج‌اسانس و سایپا باختیم که با وجود همه احترامی که برای این دو تیم قائلم، اما معتقدم استحقاق آن دو شکست پیاپی را نداشتیم، شکست خانگی به سایپا باعث شد مجموعه تیم به خود آمده و در همان ابتدای کار به این یقین برسیم که هیچ تیمی ولو تیم جوان شده سایپا را دست‌کم نگیریم و تا امتیاز آخر برای پیروز شدن بجنگیم.

وی درباره توان تیم‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد: همیشه این را گفتم که حساب تیم‌های متمولی همچون پیکان، کاله، متین و باریج که سرمایه‌گذاری زیادی برای حضور در لیگ کرده‌اند با دیگر تیم‌ها جداست. با وجود این معتقدم در مجموع همه تیم‌های لیگ برتر امسال غیرقابل پیش‌بینی هستند و نمی‌توان نتیجه هیچ مسابقه‌ای را پیش بینی کرد. نتایج هفته‌های سپری شده بخوبی بیانگر این مهم است که لیگ برتر از سطح فنی بالایی برخوردار است.

سرمربی تیم والیبال میزان در این‌باره یادآور شد: چنین کیفیتی باعث شده که نتوان گفت کدام تیم‌ها شانس بالایی برای قهرمانی دارند. همه تیم‌های مدعی برای دستیابی به‌موقعیت در لیگ باید بجنگند و این نیز به این دلیل است که چند تیم توانایی و شایستگی قهرمانی را دارند.

وی درباره دو شکست پیاپی در هفته‌های شانزدهم و هفدهم مقابل تیم‌های پیکان و آلومینیوم گفت: انجام سه بازی متوالی خارج از خانه کار بسیار سختی بود، ولی ما از سه بازی که می‎توانست حداکثر 9 امتیاز برای ما داشته باشد 5 امتیاز کسب کردیم. بازی در گنبد و بندرعباس از نظر آب و هوایی و تماشاگران، شرایط خاص خودش را دارد و پیکان هم که دیگر احتیاجی به تعریف ندارد. به هر حال از این‌که در این سه دیدار 5 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را گرفتیم، خوشحالم؛ اما در این بازی‌ها ‌هم بدشانس بودیم چون می‌توانستیم پیکان را 3 بر یک مغلوب کنیم. در بازی با آلومینیوم هم ست‌های اول و دوم را بردیم، اما از ست سوم، بازیکنان ما حریف را دست‌کم گرفتند. آنها هم از موقعیت پیش آمده استفاده کردند و بر بازی مسلط شدند، اما نتوانستند بازی را اداره کنند.

هماهنگ با تیم ملی

قوچان‌نژاد در پاسخ به این پرسش جام‌جم که لیگ برتر تا چه حد در خدمت اهداف فنی تیم ملی است، تصریح کرد: بی‌تردید لیگی پویا، با کیفیت و در سطح فنی بالا داریم و به معنی واقعی کلمه در خدمت تیم ملی است. بیشتر تیم‌ها سبک و سیاق تمرینات تیم ملی را در دستور کار دارند و این یکسان‌سازی نیز در نوع خود بسیار برای تیم ملی موثر است.

وی در این‌باره افزود: به هر حال در شرایطی که دیگر مثل گذشته خبری از سهمیه اختصاصی برخی در تیم ملی نیست و فرصت برابر برای همه بازیکنان مستعد وجود دارد، این مساله انگیزه بازیکنان جوان را برای درخشش و جلب نظر کادرفنی تیم ملی دوچندان کرده و باعث خوشحالی است که چنین شرایطی برای تیم ملی و لیگ والیبال به وجود آمده است.

سرمایه‌ها را حفظ کنیم

مربی مشهدی لیگ برتر درباره استقبال زیاد تماشاگران شهرستان‌های مختلف از رقابت‌های والیبال آن هم در شرایطی که ورزشگاه‌های فوتبال به نوعی خالی از تماشاگر شده است، گفت: موفقیت‌های بی‌نظیر دو، سه سال اخیر تیم ملی، حسابی نگاه مردم را متوجه والیبال کرده است و خوشحالیم بازی‌های لیگ در میان چنین استقبال و هیجانی دنبال می‌شود. امیدوارم این شرایط همچنان ادامه داشته باشد و والیبال کشورمان هیچ وقت از نعمت استقبال بالای تماشاگران که سرمایه‌های واقعی هر ورزشی هستند، بی‌بهره نشود.

فشردگی نقطه ضعف بزرگ لیگ

«لیگ برتر کنونی چه نقاط ضعفی دارد»، سرمربی تیم میزان در پاسخ به این پرسش گفت: مهم‌ترین ایرادی که به لیگ وارد بوده و البته متوجه فدراسیون والیبال و سازمان لیگ هم نیست، بحث فشردگی بیش از حد رقابت‌هاست، امری که با توجه به تقویم پرکار فدراسیون و شرکت تیم‌های مختلف ملی در پیکارهای جهانی مختلف به نظر می‌رسد، امسال اجتناب‌ناپذیر بود.

امیدوارم در سال‌های آینده شرایط به شکلی پیش برود که دیگر خبری از این همه فشردگی نباشد، زیرا ملی‌پوشان به ریکاوری نیاز دارند و حضور مداوم آنها در طول سال در رقابت‌های مختلف علاوه بر افزایش ضریب احتمال آسیب‌دیدگی، آنها را دچار والیبال‌زدگی نیز می‌کند.

امید توفیقی ‌/‌ گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها