وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در قانون و آیین نامه مجلس چیزی به نام کارت زرد وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۰۹۰۴
در قانون چیزی به نام کارت زرد مجلس وجود ندارد

علی جنتی در حاشیه مراسم تجلیل از سازندگان سالن های سینما در جمع خبرنگاران گفت: چیزی به نام کارت زرد نداریم و عده ای آن را ساخته اند.

وی افزود: در گذشته زمانی که نماینده ای از وزیری سوال می کرد اگر قانع نمی شد این سوال به کمیسیون تحقیق ارجاع می شد.درحال حاضر آیین نامه مجلس را تغییر داده اند که بر اساس آن اگر نماینده از پاسخ قانع نشد از مجلس پرسیده می شود که آیا این سوال را وارد می داند یا نه. اگر مجلس اعلام کند که قانع نشده است این موضوع را اخیرا به عنوان کارت زرد می نامند. شاید دلیل آن این است که می گویند اگر وزیری سه بار کارت زرد دریافت کند مجلس حق استیضاح او را دارد. درحالی که اگر وزیری 10 بار هم کارت زرد بگیرد ممکن است استیضاح نشود و اگر هیچ کارت زردی هم نداشته باشد اما ده نماینده استیضاح او را امضا کنند می توانند این موضوع را مطرح کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بنابراین کارت زرد یک عنوان حقوقی و قانونی نیست و شاید اقتدا به ورزش کرده اند که این موضوع مطرح شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: حتما با مجلس تعامل خواهیم داشت. این حق مجلس است که سوال کند و وزرا هم باید پاسخ دهند. زمانی که از من سوال مطرح شد نمی خواستم پس گرفته شود و می خواستم پاسخ دهم زیرا تریبون خوبی در اختیارم بود تا با مردم حرف بزنم و پاسخم را مطرح کنم به این دلیل خوشحال بودم.

جنتی درباره برگزاری مراسم تجلیل از سینماسازان اظهار کرد: ضرورت داشت از شخصیت هایی که سرمایه خود را برای کار فرهنگی هزینه کرده اند، تقدیر شود.

وی خاطرنشان کرد: سینما در حال حاضر خیلی اقتصادی نیست و اگر افرادی که سینما ساخته اند را رها کنیم بلافاصله درخواست تغییر کاربری می دهند زیرا از ظرفیت سینماها به طور کامل استفاده نمی شود و برای صاحبان آنها اقتصادی نیست.سینما باید در کنار مجتمع های خدماتی و تجاری ایجاد شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها و سایر ادارات دولتی و خدماتی باید کمک کنند تا این کار اقتصادی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جمله اقداماتی که برای سینماگران باید انجام شود این است که معافیت های مالیاتی خوبی برای آنها در نظر گرفته شود یا قیمت برق آنها را به جای خدماتی، صنعتی حساب کنیم تا دیگران هم به سرمایه گذاری در این زمینه تشویق شوند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها