یک ترانه ، مصری ها را متحد کرد +‌دانلود

در بحبوحه اختلافات مصریان در پی شبه‌کودتای اخیر در این کشور، ترانه و کلیپ جدید «حمزه نَمرَه» مشهور به «هنرمند انقلاب» مصر مخالفان و موافقان این شبه‌کودتا را دور هم جمع کرده است.
کد خبر: ۶۴۰۵۳۵
یک ترانه ، مصری ها را متحد کرد +‌دانلود

این روزها در مصر بین طرفداران دولت جدید و شبه‌کودتای مصر و مخالفان آن درگیری‌هایی در جریان است اما در این بحبوحه یک کلیپ موسیقی مورد توجه هر دو جریان قرار گرفته است.
این ترانه و کلیپ جدید که کاری از «حمزه نَمرَه» است که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و بازدید آن در یوتیوب در طول 72 ساعت به 1.4 میلیون بیننده رسید.
ترانه وی با نام «به تو می‌گویم بله» برای این مهم شده است که همزمان با سالگرد آغاز انقلاب 25 ژانویه 2011 مصر منتشر شده و در آن به این روزهای مصر و اهمیت فراموش کردن اختلافات اشاره شده است.
بنابر این گزارش، این ترانه و کلیپ ساخته گروهی به نام «صدای میدان» است که نام انجمن هنری گروهی از جوانان آزاده است که خواستار گفت‌وگو بین همه طرف‌های مصری و دوری از اختلافات شده است.
نکته مهم در این کلیپ 4.5 دقیقه‌ای آن است که در پشت سر خواننده آن نمونه‌هایی از اقشار مصری اعم از مسلمان و مسیحی، شهروند و پلیس، پیر و جوان و انقلابی و ضدانقلابی(کودتاچی) دیده می‌شود اما برادری و عشق وطن آنها را با هر فکری کنار هم قرار می‌دهد.
«حمزه نَمرَه» خواننده این اثر در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «به تو می‌گویم بله» را برای همه مصری‌ها خوانده‌ام؛ این ترانه ندایی برای تک تک ما مصری‌هاست و آرزوی من این است که ببینیم امروز به کجا رسیده‌ایم و در این کلیپ حالتی که در خانه هر مصری رخ داده است را توصیف کنیم.
وی افزود: برای اولین بار من جدا احساس ترس از آینده کشورم مصر دارم، در میان این همه هوس و جنون که در رسانه‌ها و اینترنت و خیابان می‌بینیم می‌ترسم هیچ وقت نشنویم که «به تو می‌گویم بله».
بنابر این گزارش پس از انتشار این کلیپ توجه بسیاری به آن شد و همه جریان‌ها اعم از موافقان کودتا و مخالفان آن، این کلیپ را پسندیده‌اند چه اینکه این اثر در مقابل سیلی از ترانه‌ها و شعارهای کینه‌توزانه و ضدانسانی و ضدملی مصر قد علم کرده و شعر آن به دنبال دلایل اختلافات و نقاط توافق بین مصری‌هاست.
البرادعی از حامیان پیشین کودتای اخیر در مصر که مدت‌ها بود در توئیتر پستی نگذاشته بود از این کلیپ خوشش آمده و بخشی از ترانه آن را توئیت کرده و در کنار آن پایگاه‌های خبری اخوان المسلمین از مخالفان کودتا و الوفد از موافقان کودتا خبر آن را با آب و تاب منتشر کردند.
«حمزه نَمرَه» 33 ساله آهنگساز و گیتاریست مصری از اهالی شهر اسکندریه این کشور است که شهرت خود را از انقلاب 25 ژانویه مصر یافت تا جایی که برخی او را «هنرمند انقلاب» مصر خواندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
۰
۰
با سلام ممنون از زحمات و خبر رسانی به روز شماموفق باشین

نیازمندی ها