حدیث فولادوند، بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که ایران دیدنی‌هایی زیباتر از دیگر کشورها دارد

پرسه در مناطق بکر ایران

من در تهران به دنیا آمده‌ام. از دیدنی‌های تهران به پیست اسکی شمشک علاقه زیادی دارم خصوصا در همین روزها که زیبایی خاصی دارد و می‌تواند اوقات خوبی را برای مهمانانش فراهم کند.
کد خبر: ۶۴۰۴۳۹
پرسه در مناطق بکر ایران
البته شاید بعضی فکر کنند که اینجا خیلی گران است و به همین دلیل از آمدن به شمشک صرف نظر کنند. ولی لازم است که بدانید، اکنون ورودی پیست برای اسکی بازان، 40 هزار تومان است و اگر کسی نخواهد از پیست و امکانات اسکی استفاده کند می‌تواند بدون پرداخت هزینه، از زیبایی‌های این منطقه از شهر لذت ببرد، از برف،‌ از هوای تمیز، از هیجان‌هایی که اینجا هست و خیلی چیزهای دیگر.
 

من اهل سفر هستم. گرچه نمی‌توانم بگویم که تمام ایران را دیده‌ام ولی حداقل نیمی از ایران را دیده‌ام. سفرهایم معمولا در دو حالت صورت می‌گیرد، یا تنها هستم و بدون همراهی همسرم که شامل سفرهای کاری‌ام می‌شود. در این سفرهای کاری اگر فرصتی پیش بیاید، سراغ مناطق دیدنی هم می‌روم. یا این‌که با همسرم به سفر می‌روم که بسیار خوش می‌‌گذرد و برای مقصد سفرمان انتخاب‌های خیلی خاص و پیچیده‌ای نداریم. بلکه دوست داریم، هر نقطه‌ای از ایران را که ندیده‌ام، ببینیم. در این سفرهای دو نفری‌مان، سراغ هواپیما نمی‌رویم. و ترجیح می‌دهیم با اتومبیل شخصی‌مان سفر کنیم. زیرا سفر با اتومبیل شخصی این امکان را به ما می‌دهد که بسادگی در شهرها گشت و گذار کنیم و دیگر دغدغه اتومبیل و حمل و نقل نداشته باشیم. خوبی سفر با خودرو این است که اگر جایی یک تابلوی متفاوت دیدیم، یا اگر از دور نمای متفاوتی از یک روستا یا یک اثر تاریخی دیدیم، براحتی مسیر را به سمت آن کج کنیم و با دیدنی‌های زیبا یا حتی عجیب و غریب در کشورمان مواجه شویم.

البته هنوز ایران مناطق بکر زیادی دارد که من فرصت دیدن آنها را نداشته‌ام و دلم می‌خواهد در اولین فرصت آنها را در اولویت سفرهایم قرار دهم. مثل هتل کندوان که تعریف‌های زیادی درباره آن شنیده‌ام و افراد زیادی من را به دیدن آن تشویق کرده‌ام، و شوق من را همواره بیشتر کرده‌اند. اگر برایم پیش بیاید، حتما به سراغ کویرهای ایران نیز می‌روم و از طبیعت بکر آن استفاده می‌کنم.

همان‌طور که گفتم دوست دارم سفرهایم به نقاطی باشد که کمتر آنها را دیده‌ام و مایلم به دیگران نیز سفارش کنم که سفر در ایران، به منطقه شمال کشور محدود نمی‌شود. ما می‌توانیم با هزینه‌های بسیار کمتر، به مناطق بکر و خوش آب و هوای دیگر کشورمان سفر کنیم. خصوصا از این جهت که شمال ایران منطقه‌ای توریستی به حساب می‌آید که هزینه‌ها در آن معمولا بیش از دیگر مناطق مورد نظر برای سفر است.

همچنین باید یادمان باشد که زیبایی‌های ایران آنقدر زیاد هست که نیازی نباشد برای داشتن سفرهای متفاوت، اولین گزینه‌ای که به ذهنمان برسد، شمال کشور باشد. کوتاهی از سوی رسانه‌ها و مسئولان گردشگری بوده که ایران به‌درستی به مردم معرفی نشده و شاهد سفرهای گرانقیمت به خارج از کشور هستیم در حالی که چنین مسافرانی هنوز نقاط زیادی از ایران را ندیده‌اند./ ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها