مروری بر محصولات معرفی شده در نمایشگاه CES 2014

CES ،نمایش آینده

نمایشگاه Consumer Electronic Show) CES) آمریکا بزرگ‌ترین رویدادی است که با شروع سال تازه میلادی برای دنیای پرسرعت و پرهیاهوی دیجیتال و کالاهای الکترونیکی رخ می‌دهد. تقریبا هر کمپانی و شرکت فعال در حوزه IT، دیجیتال، لوازم خانگی و خلاصه هر چیزی که به دنیای دیجیتال و کالا‌های مصرفی برقی مربوط باشد، سعی می‌کند به بهترین شکل ممکن محصولات جدیدش را به معرض دید مخاطبان بگذارد.
کد خبر: ۶۳۹۳۶۲

 نمایشگاه CES اولین بار سال 1967 و تا سال 1995 در دو فصل زمستان و تابستان در شهر‌های لاس‌وگاس و شیکاگو برگزار می‌شد. با گذشت زمان نمایشگاه زمستانی طرفداران بیشتری پیدا کرد و شرکت‌های کمتری حاضر بودند در نمایشگاه تابستانه شرکت کنند. در نهایت نمایشگاه تابستانه لغو و CES به شکل سالی یک‌بار و با آغاز سال نوی میلادی حرکت خود را آغاز کرد تا به مشهور‌ترین نمایشگاه لوازم الکترونیک دنیا تبدیل شود.

اهمیت CES تا آنجاست که هر سال شاهد معرفی فناوری‌ها و کالاهای بسیار مهمی در این نمایشگاه هستیم. CD، DVD، تلویزیون پلاسما، کنسول بازی XBOX، دیسک Blu Ray، تبلت و تلویزیون‌های سه‌بعدی همگی جزو کالاهای پرطرفداری بوده و هستند که در CES معرفی شده‌اند. امسال نیز به گفته بسیاری، سال معرفی شکل جدیدی از دستگاه‌های همراه بود که به شکل عینک، ساعت و کلاه قابل استفاده بوده که به اصطلاح به آنها دستگاه‌ها و فناوری‌های پوشیدنی گفته می‌شود. یکی از نکات جالب دیگر درباره این نمایشگاه، غیبت کمپانی اپل است، اما در عین حال به قدری لوازم جانبی مخصوص محصولات اپل در این نمایشگاه حضور دارد که بخوبی جای خالی تولیدات این کمپانی را پر خواهد کرد!

هر سال پیش از آغاز نمایشگاه فهرستی از محصولات برتر که توانسته‌اند نشان خلاقیت و نوآوری CES را دریافت کنند، منتشر می‌شود. از آنجا که تعداد محصولات نمایش داده شده در نمایشگاه بسیار زیاد است به تعدادی از محصولات برتر این فهرست اشاره می‌کنیم تا با جهت حرکت فناوری در سال جدید و سال‌های آینده بیشتر آشنا شوید.

پلتفرم جدید صوتی

Aha پلتفرم جدید کمپانی صوتی Harman است که بر اساس سرویس‌های ابری (Cloud Computing) طراحی شده و شامل نرم‌افزاری می‌شود که روی گوشی هوشمند نصب شده و دسترسی به بیش از 40 هزار برنامه صوتی و تصویری روی وب و سرویس‌های منطقه‌ای را فراهم می‌کند. در ضمن امکان انتقال محتوای دریافتی به سیستم صوتی خودرو نیز وجود دارد و در زمان رانندگی می‌توانید به جدیدترین برنامه‌های محلی و جهانی دسترسی داشته باشید.

سیستم پخش خودرو AppRadio 3

 

این دستگاه محصول جدید کمپانی پایونیر بوده و یک ابزار همه کاره برای جایگزینی سیستم پخش خودروست که می‌تواند به انواع گوشی‌های هوشمند متصل شود. AppRadio از سیستم دستورات صوتی اپل و گوگل پشتیبانی کرده و دارای بلوتوث برای انتقال صدا، صفحه‌نمایش هفت اینچی، قابلیت پخش دیسک‌های CD و DVD و دسترسی به نرم‌افزار‌های گوشی هوشمند است.

هدست مخصوص بازی F.R.E.Q.4D

کمپانی Mad Catz از سازندگان معتبر لوازم جانبی مخصوص بازی به حساب می‌آید و هرجا پا بگذارد چند نشان و جایزه را تصاحب می‌کند. نمایشگاه CES نیز از این قاعده مستثنا نبوده و هدست مخصوص بازی جدید این کمپانی توانسته در گروه بهترین‌های لوازم جانبی مخصوص بازی قرار بگیرد. این هدست با بهره بردن از فناوری ViviTouch 4D Sound صدای بازی‌ها، موسیقی و فیلم را به شکلی کاملا دقیق و قابل حس به کاربر منتقل می‌کند.

کلاه ضدضربه ریبوک

 

آسیب‌دیدن سر، یکی از معضلات ورزش‌های مختلف است و می‌تواند آسیب‌های جدی به ورزشکار وارد کند. کمپانی Reebok کلاهی به نام Checklight طراحی کرده که به انواع حسگرهای حساس به ضربه مجهز بوده و هنگامی که ضربه‌ای به سر ورزشکار وارد می‌شود، با روشن کردن LED‌های مختلف شدت ضربه را بیان می‌کند. زمانی که LED قرمز رنگ روشن شود، به این معنی است که ورزشکار با ضربه‌ای شدید مواجه شده و باید هرچه زودتر مداوا شود.

فناوری EMP

واژه EMP مخفف پلیمر الکترومکانیکی است و می‌تواند آینده صفحه‌های لمسی باشد. این محصول که اوایل سال 2000 ساخته شده، حالا به نحوی طراحی و تولید شده که می‌توان از آن به عنوان یک لایه حساس به لمس استفاده کرد. ویژگی این پلیمر در انعطاف‌پذیری، ضخامت بسیار کم، سرعت واکنش و دقت بسیار بالای آن است و به همین دلیل در دستگاه‌هایی که به دقت بسیار بالای لمس نیاز دارند، می‌تواند مفید واقع شود. همچنین این امکان وجود دارد که بتوان قابلیت لمسی را علاوه بر سطوح صاف، روی سطوح دیگر نیز اعمال کرد.

پخش‌کننده 4K سونی

دستگاه FMP-X1 4K Ultra HD Media Player سونی اولین پخش‌‌کننده خانگی با قابلیت پشتیبانی از پخش تصاویر 4K است که ده فیلم با دقت تصویر 4K و مجموعه‌ای از کلیپ‌های با کیفیت بسیار بالا (چهار برابر FullHD )در خود گنجانده است. در ضمن این دستگاه دسترسی به مجموعه‌ای عظیم از فیلم‌های 4K سونی از طریق اینترنت را نیز فراهم خواهد کرد.

شارژر بی‌سیم موبایل

 

شارژر همراه iNPOFi Foldable دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده و ویژگی منحصر به فرد آن، شارژ باتری گوشی به صورت بی‌سیم است. در ضمن این باتری قابل جمع‌شدن بوده و برای همین حمل و نقل آن ساده‌تر خواهد بود. به گفته سازنده، بازده این دستگاه در شارژ باتری بیش از 90 درصد است.

دوربین نارنجکی

دستگاه Geonaute 360 عجیب و غریب نارنجکی شکل، در واقع یک دوربین عکاسی جمع و جور و کوچک است که می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های 360 درجه تهیه کند. نرم‌افزار اختصاصی این دوربین عکس‌های تهیه شده را به فرمت 360 درجه آماده کرده و امکان آپلود آن در اینترنت را برای شما فراهم می‌کند.

هدفون LINX Fusion

 

این هدفون در نگاه اول محصولی معمولی به نظر می‌رسد، اما در واقع از فناوری‌های ویژه‌ای برای حذف نویز محیط بهره می‌برد. LINX Fusion علاوه بر این قابلیت، امکان انتقال صدا از طریق پوست، استخوان و گوش را داشته و به همین خاطر به شکلی کاملا موثر می‌تواند نویز محیط را حذف کند و صدا را با بالاترین کیفیت ممکن به گوش برساند.

تلویزیون 4K ال جی

تلویزیون‌های اولترا اچ. دی (همان تلویزیون‌های با دقت تصویر 4K) از دیگر محصولات مهم نمایشگاه امسال بودند. در این میان تلویزیون 77 اینچی کمپانی LG دقت تصویر 4K، فناوری OLED، ضخامت بسیار کم و در ضمن بدنه خمیده را کنار هم گرد آورده تا به یکی از محصولات برتر امسال تبدیل شود. تلویزیون LG Curved Ultra HD OLED از پلتفرم جدید WebOS استفاده می‌کند که سطح جدیدی از قابلیت‌ها و امکانات را در این تلویزیون هوشمند ارائه می‌کند.

عینک شنای هوشمند

 

قطعا تا امروز درباره عینک گوگل شنیده و خوانده‌اید. Instabeat نیز چیزی مشابه عینک گوگل، اما برای استفاده در زیر آب است. هنگام شنا Instabeat اطلاعاتی درباره وضع سلامت شما از جمله ضربان قلبتان را نمایش می‌دهد تا به شکل بهینه‌تری بتوانید تمرینات‌تان را انجام دهید و خود را برای مسابقه‌ها آماده کنید.

تبلت جدید ایسوس

 

دستگاه Asus Transformer Book Trio TX201LA درواقع مجموعه‌ای سه کاره است که به دو سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 مجهز شده و علاوه بر آن‌که می‌تواند یک تبلت باشد، با نصب شدن روی صفحه‌کلید، شکل یک اولترابوک را پیدا خواهد کرد. این دستگاه زمانی که در حالت تبلت استفاده می‌شود، از یک پردازنده Intel Atom استفاده کرده و زمانی که روی پایه قرار می‌گیرد، از پردازنده Core i7 نسل چهارم اینتل که درون پایه تعبیه شده بهره می‌برد. صفحه‌نمایش دستگاه Full HD است و از پانل IPS استفاده می‌کند.

Netatmo JUNE

مراقبت از پوست می‌تواند مانع پیری زودرس پوست شما شده و به زیبایی شما کمک کند. JUNE علاوه بر آن‌که یک دستبند زیباست، اطلاعات کاملی درباره وضع و شدت نور خورشید در اختیارتان قرار داده و کمک خوبی برای مراقبت از پوست خواهد بود.این ابزار و نرم‌افزار اختصاصی آن برای مراقبت از پوست، اطلاعات سودمندی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

تلویزیون جدید سامسونگ Real 240Hz FHD

این تلویزیون 65 اینچی محصول سامسونگ، اولین تلویزیون LED با دقت تصویر Full HD است که به طور واقعی از سرعت پاسخدهی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند. آنچه امروزه روی برگه مشخصات تلویزیون‌ها به عنوان سرعت پاسخ‌دهی ذکر می‌شود در واقع ترکیبی از فناوری‌های مختلف برای شبیه‌سازی سرعت پاسخدهی بالاست، اما در این تلویزیون سرعت پاسخدهی واقعی پانل 240 هرتز است که می‌تواند به پخش بسیار روان تصاویر کمک کند. استفاده از پردازنده قدرتمند چهار هسته‌ای نیز باعث شده تا سیستم Smart این تلویزیون سرعت بالایی داشته و بتواند چند کار را به صورت همزمان انجام دهد.

خنک‌کننده پردازنده CapTherm

خنک‌‌کننده MP-1120 که برای پردازنده‌های رایانه طراحی شده، به جای استفاده از چند لوله انتقال حرارت، از سیستم تبدیل مایع به بخار و جذب مقدار زیادی گرما از این طریق مجهز شده تا بسرعت گرما را دفع کند. این قابلیت ضمن کاهش ابعاد خنک‌‌کننده به پمپ برای انتقال مایع خنک‌‌کننده نیز نیازی ندارد.

کنترل از راه چشم

 

TobiiEyeMobile ابزاری سبک وزن است که به تبلت‌های ویندوزی متصل شده و امکان کنترل آن از طریق حرکت چشم را فراهم می‌کند. این دستگاه برای افرادی که توانایی حرکتی محدودی دارند، کمک حال خوبی خواهد بود و این امکان را فراهم می‌کند تا از همه قابلیت‌های تبلت‌های پیشرفته ویندوزی بهره کامل را ببرند.

رایانه عجیب 4S

این وسیله بسیار جالب در واقع یک رایانه است که شامل بلندگو نیز بوده و می‌توان صفحه‌نمایش را در بالا و صفحه‌کلید را در زیر آن قرار داد. این وسیله برای کسانی که فضای کاری بسیار محدودی دارند مفید خواهد بود. در ضمن قطعات به کار رفته در این رایانه قدرت پردازش کافی برای انجام امور مختلف را خواهد داشت.

رایانه با صفحه نمایش لمسی ThinkCentre E93z

رایانه All in One جدید Lenovo برای مدیرانی طراحی شده که می‌خواهند سیستم بسیار شکیل و کاربردی داشته باشند. صفحه‌نمایش قابلیت چرخش 90 درجه‌ای داشته و از قابلیت لمسی نیز بهره می‌برد. طراحی ارگونومیک این محصول استفاده طولانی‌مدت از آن را ساده‌تر می‌کند.

نوت‌بوکی برای بازی

 

نوت‌بوک‌های مخصوص بازی در بیشتر اوقات وزن بسیاری دارد. اما msi GS70 Stealth با ابعاد 17 اینچ و وزن 66‌/‌2 کیلوگرم سبک‌ترین نوت‌بوک مخصوص بازی 17 اینچی است که تاکنون تولید شده و با در اختیار داشتن سخت‌افزاری قدرتمند، شما را در اجرای انواع بازی‌های امروزی تنها نخواهد گذاشت.

قفل هوشمند AUGUST

ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند و حالا نوبت به قفل هوشمند رسیده تا به زندگی ما وارد شود. قفل هوشمند دستگاهی است که روی در خانه نصب شده و با نزدیک شدن گوشی هوشمند کاربر به آن و انتقال اطلاعات رمزنگاری شده برای تشخیص هویت، قفل را فعال و غیر‌فعال می‌کند. در ضمن کاربر می‌تواند اطلاعات قفل خانه را با دیگر افراد خانواده به اشتراک بگذارد تا هر کس با گوشی هوشمند خود به خانه وارد شود. کم‌کم وقت آن رسیده کلید‌های فیزیکی خانه را دور بیندازیم!

بابک ولی​زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها