جزئیات تبصره هدفمندی یارانه‌ها

یارانه نقدی افزایش نمی‌یابد

فاز 2 هدفمندی فعلا اجرا نمی‌شود

طرح تحول اقتصادی تنها پرداخت یارانه نیست

پس از گذشت 3 سال از زمان اجرای طرح تحول اقتصادی که شامل 7 محور مهم برای اصلاح و ایجاد تحول در اقتصاد کشور است، دولت یازدهم تصمیم دارد تا دیگر محورهای این طرح را اجرا کند.
کد خبر: ۶۳۹۲۲۸
طرح تحول اقتصادی تنها پرداخت یارانه نیست

به گزارش جام جم آنلاین طرح تحول اقتصادی شامل 7 محور مهم است. این هفت محور را نظام مالیاتی، نظام گمرک، نظام بانکی، نظام یارانه‌ها، نظام بهره‌وری، نظام توزیع کالا و خدمات و نظام ارزشگذاری پول ملی تشکیل می‌دهد که در مجموع طرح تحول اقتصادی نام گرفته است،اما چون از آغاز اجرای آن تنها به موضوع هدفمندی یارانه‌ها توجه شده و ماهانه مبلغی به حساب مردم واریز می‌شود، این طرح با همین نام شناخته شده است.

در حالی که بندهای دیگر طرح تحول اقتصادی چه بسا از هدفمندی یارانه‌ها اولویت بیشتری برای اجرا داشته باشد که تاکنون مغفول مانده است.

اصلاح نظام مالیاتی و نظام بانکی از جمله محورهای مهم این طرح است که تاکنون برنامه‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

در صورت اجرای اصلاح این موارد از سوء استفاده‌های کلان مالی در حوزه بانک و مالیات جلوگیری می‌کند. هم اکنون اگر می‌بینیم در بانک‌ها اختلاس کلان صورت می‌گیرد و یا وام‌های میلیاردی به برخی افراد پرداخت می‌شود به خاطر ساختار بیمار این حوزه است.

و یا حتی می‌بینیم که در بخش مالیات‌ها افرادی که بیشترین درآمد را دارند از کمترین پرداختی مالیات سود می‌برند و در مقابل طبق گفته خود مسئولان سازمان مالیاتی کشور بیشترین درآمد مالیاتی از کارگران و کارمندان به دست می‌آید.

روز گذشته بود که وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نام 14 پزشکی که از طریق دریافت‌های زیر میزی ماهیانه مبالغی میانگین 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان در آمد داشته‌اند به مجلس معرفی کرده است.

این تعداد پزشک از این درآمدهای میلیونی و میلیاردی ماهیانه حتی یک ریال هم مالیات و عوارض پرداخت نکرده‌اند. از اینگونه موارد بسیار وجود دارد.

به همین خاطر است که به نظر می‌رسد دولت یازدهم با بررسی‌هایی که انجام داده است به اهمیت اصلاح ساختار بانکی و اصلاح ساختار مالیاتی کشور بیشتر پی برده بود و می‌خواهد این محورها را پیگیری و اجرا کند.

در همین زمینه معاون پارلمانی وزیر اقتصاد با بیان اینکه فاز ۲هدفمندی یارانه‌ها فعلاً اجرایی نمی‌شود، گفت: طرح تحول اقتصادی، اصلاح ساختار مدیریت، گمرک، بیمه، بانک و مالیات به عنوان یک الزام اجرا می‌شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با توجه به شرایط حاضر فعلا اجرایی نمی‌شود، گفت: طرح تحول اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد.

وی ادامه داد: دولت دنبال اصلاح ساختار مدیریت، گمرک بیمه و بانک است همچنین قانون اصلاح قانون مالیات‌ها در دستور کار مجلس قرار داد و در شرف نهایی شدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها