جانباز ۷۰درصد قطع نخاعی سید علی اکبر عدل با سابقه ۳۷ ماه حضور در جبهه مجروحیت‌های مختلفی را متحمل شد که حادترین ان مربوط به نخاع بود که این خیبری را ویلچرنشین کرد. پیکر مطهر این شهید خیبری صبح امروز تشییع می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۱۹۵
شهادت یک «خیبری» بعد از ۲۹ سال مجروحیت

سید علی اکبر عدل جانباز 70 درصد قطع نخاعی بعد از تحمل 29 سال مجروحیت سرانجام روز پنج شنبه به سوی یاران شهیدش پر کشید.

جانباز عدل با سابقه 37 ماه حضور در جبهه مجروحیت‌های مختلفی را متحمل شد که حادترین ان مربوط به نخاع بود که این خیبری را ویلچرنشین کرد. وی که از سال گذشته تا کنون به خاطر عوارض حاد مجروحیت‌های مختلف به گفته برادرش دائما مسیر بین آی سی یو و سی سی یو را طی می‌کرد سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سید حمید عدل برادر جانباز سید علی اکبر عدل چندی پیش در گفتگو با تسنیم در مورد وضعیت وخیم جسمانی برادرش گفت: او به خاطر عوارض جراحت‌های جنگ هم اکنون حدود سه ماه و نیم است که در بیمارستان خاتم الانبیا بستری شده. ریه‌‌های برادرم آب آورده، انسداد روده پیدا کرده، مشکل تنفسی پیدا کرده و چندیست دیالیز می‌شوند. اگرچه قبلا در خانه امور مربوط به کلیه‌‌هایشان تحت کنترل بود اما به خاطر هاله‌ای که روی کلیه آمده این مشکل حاد شده و پزشکان مجبور شدند جراحی کرده و از این به بعد عمل دیالیز را به طور کامل و به صورت یک روز در میان در بیمارستان انجام بدهند. سیدعلی اکبر مشکل عفونت نیز پیدا کرده که از  عفونت بیمارستانی، وضعیت کلیه و حساسیت‌های ناشی از زخم بستر نیز ناشی می‌شود.

پیکر مطهر این شهید خیبری صبح امروز از مقابل پادگان ولیعصر تهران واقع در میدان سپاه با حضور عموم مردم تهران و دوستان و همرزمانش تشییع خواهد شد.

سیدعلی‌اکبر عدل متولد تهران و بزرگ شده نظام آباد است. او در 16 سالگی به جبهه رفته است و در 19 سالگی از ناحیه نخاع مجروح شده و 29 سال به عنوان یک جانباز 70درصد شناخته می‌شد. جانباز سید علی اکبر عدل در 23 اسفند ماه سال 63 و در عملیات خیبر در حین یک پاتک توسط عراقی‌ها مجروح شد. خوش می‌‌گفت: "در حینی که من دست تنها عراقی‌ها را می‌زدم یک تیر به دستم خورد. اهمیت ندادم. یک تیر دیگر خورد نزدیک ترقوه‌ام. بعد هم تیر آخر خورد به نخاعم. یک تیر از تیربار گرینوف بود. از پهلو رفت داخل بدنم. دنده را شکست و وارد نخاعم شد. بعد از آن هم بیهوش شدم." او در منطقه‌ای سمت العماره-بصره که از وسعت بالای منطقه بدر بود، مجروح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
۰
۰
باسلام .ماهرچه داریم ازبركت خون شهداداریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها