برگی از تاریخ

ورود اولین مهاجران به استرالیا

226 سال پیش در روز 26 ژانویه سال 1788 میلادی یک ناوگان انگلیسی شامل 11 فروند کشتی در خلیج بوتانی بی در ساحل شرقی استرالیا و در ناحیه ای که پورت جکسون نامیده شد ، لنگر انداختند. این محل اکنون شهر سیدنی نام دارد. این کشتی ها حامل نخستین مهاجران به قاره استرالیا بودند.
کد خبر: ۶۳۹۱۵۶
ورود اولین مهاجران به استرالیا

به گزارش جام جم آنلاین، این ناوگان در ماه مه سال 1787 میلادی انگلستان را ترک کرده بود و 450 ملوان و اعضای خانواده هایشان و 714 زندانی و تبعیدی که در نیوولز جنوبی در قاره استرالیا مستقر شدند اساس جامعه اروپایی این مستعمره جدید انگلستان را تشکیل دادند.

جزیره استرالیا که به دلیل پهناور بودن وسعت آن قاره نام گرفته است در سال 1642 میلادی توسط آبل تاسمان کاشف هلندی کشف شده بود و تاسمان این سرزمین را به یاد زادگاهش نیوهلند نامیده بود.

پس از گذشت بیش از 150 سال در سال 1770 میلادی جیمز کوک کاشف و دریانورد انگلیسی ساحل شرقی استرالیا را کشف کرد و آن را نیوولز جنوبی نامید.

حکومت پادشاهی انگلستان که 13 مهاجرنشین خود در آمریکا را از دست داده بود این سرزمین بکر را به عنوان مهاجرنشین تازه خود برگزید.

نخستین مهاجران استرالیا را اغلب جنایتکاران و تبعیدیان تشکیل می دادند که انگلستان این قاره را برای اسکان آنها انتخاب کرده بود.

در جریان 80 سال پس از ورود نخستین مهاجران به استرالیا بیش از 160 هزار زندانی و تبعیدی توسط انگلستان به استرالیا منتقل شدند.

این زندانیان پس از گذراندن دوران محکومیت خود ، در استرالیا ساکن شدند.آنها ساختار جامعه اروپایی امروزی استرالیا را پایه ریزی کردند.

مهاجران که بخش اعظم آنها را محکومان سابق تشکیل می داند ، بومیان استرالیا که از دوران باستان در این قاره سکونت داشتند را به نواحی مرکزی و بد آب و هوای این سرزمین کوچ دادند.

ساکنان امروز استرالیا که خلق و خوی اجداد اولیه خود را حفظ کرده اند دارای شخصیت خاصی هستند ، یک روحیه شورشی و مطالبه گر در آنها مشاهده می شود و زندگی مدنی در این کشور از سازماندهی کمتری نسبت به آمریکا و کانادا برخوردار است.

روز ورود اولین مهاجران به استرالیا که «فرست فلیت» (نخستین ناوگان) نام گرفته است به جشن ملی این کشور تبدیل شده است. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها