دوومیدانی داخل سالن ده فجر ،2 مهمان کویتی اول شدند

مجوز آسیایی چین برای 13 دوومیدانی کار ایران

بیست و دومین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارکه فجر با ثبت 11 رکورد ورودی رقابت های قهرمانی آسیا و 3 رکورد ملی به پایان رسید.
کد خبر: ۶۳۸۸۴۰
مجوز آسیایی چین برای 13 دوومیدانی کار ایران

به گزارش جام جم ورزشی، بیست و دومین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارکه فجر( قهرمانی کشور) سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری در محل سالن آفتاب انقلاب تهران با حضور 8 تیم در 2 بخش زنان و مردان برگزار شد.

این رقابت ها که پیش از این به شکل بین المللی و با حضور تیم های خارجی برگزار می شد، امسال به دلیل مشکلات مالی به شکل داخلی برگزار شد، هر چند که در نهایت شاهد حضور 2 دوومیدانی کار مرد کویتی نیز در جریان مسابقات بودیم که ظاهرا به درخواست رئیس فدراسیون دوومیدانی کویت به عنوان مهمان در این دوره حضور داشتند.

رقابت های امسال به عنوان مسابقات ورودی برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا در چین از سوی فدراسیون ایران در نظر گرفته شده بود، همچنین این مسابقات به عنوان فرصتی برای کسب ورودی جهانی لهستان نیز به شمار می رفت.

 

با نگاهی به رکوردهای ثبت شده از سوی دوومیدانی کاران در این دوره از مسابقات شاهد ثبت 11 رکورد ورودی مسابقات قهرمانی آسیا بودیم  ، اما در مجموع  13 ورزشکار مجوز مسابقات چین را به دست آورده اند ،چرا که لیلا رجبی و حسن تفتیان پیش از این ورودی جهانی و آسیایی را ثبت کرده بودند.

دوومیدانی کاران حاضر در این دوره از رقابت ها، از رکوردهای ملی مواد مختلف فاصله داشتند و تنها در ماده 60 متر بود که در بخش مردان شاهد جابجایی رکورد ملی بودیم.

در بخش بانوان با وجود این که در 2 ماده ورودی آسیایی ثبت شد در 2 ماده 60 متر و 60 متر مانع هم شاهد جابجایی رکوردهای ملی بودیم.

 

در پایان مسابقات دهه فجر انتخابی تیم ملی در بخش زنان و مردان در مجموع ؛

رضا قاسمی در60 متر، مصطفی ابراهیمی و علی عالمی در 800 متر، محمد ارزنده در پرش طول، مریم طوسی در 60 متر، هادی سپهرزاد، عبدالله توماج در هفتگانه و سپیده توکلی در پنجگانه، حسین کیهانی و علی فهیمی در 1500 متر، مهدی رحیمی و مهدی زمانی در 400 متر و میلاد سیار در 60 متر مانع توانستند رکوردهای ورودی مسابقات قهرمانی آسیا در چین را به دست آوردند.

حسن تفتیان، لیلا رجبی و رضا قاسمی رکورد جهانی مسابقات داخل سالن لهستان را نیز کسب کرده اند البته رجبی و تفتیان پیش از این و در رقابت های فضای باز به ورودی جهانی لهستان دست پیدا کرده بودند.

*داوری: نمی توانستیم هزینه تیم های خارجی را تامین کنیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص عدم حضور تیم های خارجی بر خلاف سالهای گذشته در این دوره از مسابقات تاکید کرد که به دلیل مشکلات مالی که وجود داشت، نمی‌توانستیم هزینه‌های تیم‌ها و جوایز آنها را تهیه کنیم برای همین تصمیم گرفتیم مسابقات به صورت داخلی برگزار شود.

 

*جهانی ها آسیب دیده بودند

حسن تفتیان در 100 متر سرعت و لیلا رجبی در پرتاب وزنه به دلیل آسیب دید گی نتوانستند رکوردهای قابل قبولی در این مسابقات دهه فجر داشته باشند، اما با توجه به رکوردهای ثبت شده در رقابت های پیشین مجوز شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در چین و جهانی لهستان را دارند.

 

*2 کویتی حاضر در مسابقات طلا گرفتند

برای شرکت در این مسابقات 2 دوومیدانی کار کویتی در مواد 60 متر مانع و پرش طول با توافق فدراسیون ایران راهی تهران شدند و در مسابقات دهه فجر به رقابت پرداختند که هر 2 با پیشی گرفتن از رقیبان ایرانی به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند.

*طوسی رکورد 60 متر بانوان ایران را پس از 10 سال شکست

مریم طوسی دونده تیم ملی زنان ایران توانست در این دوره از مسابقات در ماده 60 متر پس از 10 سال رکورد ملی این ماده را جابجا کند.

طوسی از تیم بام ایران با طی کردن مسیر در مدت زمان هفت ثانیه و 43 صدم ثانیه رکورد پیشین این ماده را که در دستان نفیسه متاعی با زمان هفت ثانیه و 53 صدم ثانیه  بود را جابجا کرد.

*کمپانی  رکورد ایران را جابجا کرد اما ورودی به دست نیاورد

الناز کمپانی دونده 60 متر مانع بانوان ایران در مسابقات دهه فجر امسال  با زمان 8  ثانیه و 74 صدم ثانیه موفق شد 20 صدم ثانیه رکورد ایران را بهبود ببخشد اما از کسب ورودی مسابقات قهرمانی آسیا  باز ماند.

 

*حکم قهرمانی بدون جایزه

 به دلیل عدم حضور تیم های خارجی و نبود بودجه در این دوره از مسابقات هیچ جایزه نقدی به ورزشکاران تعلق نگرفت و به اهدا کاپ و حکم قهرمانی بسنده شد.

*در بخش تیمی تهران اول شد

در پایان این مسابقات و در بخش تیمی تهران با  سه طلا، سه نقره و دو برنز اول ، تیم خراسان رضوی  با  دو طلا ، یک برنز دوم و تیم کرمانشاه با دو طلا  ویک برنز سوم شدند. تیم های مازندران با  2 طلا، کویت با  2 طلا، اصفهان با یک طلا ، دو نقره و یک برنز،  قم با  یک طلا و گلستان با دو نقره و یک برنز به ترتیب رده های بعدی جدول را از آن خود کردند.

اما در مجموع و با توجه به شرایط ورزش ایران در سال جاری شاید بتوان گفت که دوومیدانی کاران تلاش خود را به کار بستند تا حداقل شعله رقابت ها  در این رشته روشن باشد، هر چند که این انتظار می رفت که در سال پیش از آغاز بازی های آسیایی شاهد ثبت رکوردهای جدید در دوومیدانی ایران باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها