دوومیدانی داخل سالن ده فجر ،2 مهمان کویتی اول شدند

مجوز آسیایی چین برای 13 دوومیدانی کار ایران

هنوز بودجه ای برای سال 92 مصوب نشده است

داوری: بودجه تزریق نشود آسیب جدی می بینیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر تا اواسط بهمن بودجه تزریق نشود، آسیب جدی خواهیم دید.
کد خبر: ۶۳۵۹۰۹
داوری: بودجه تزریق نشود آسیب جدی می بینیم

به گزارش جام جم ورزشی، مسابقات محبوبترین ورزش المپیک یعنی دوومیدانی، در رشته های  پرش‌ها، دوها، پرتاب‌ها و رشته‌های ترکیبی  در 2 بخش زنان و مردان برگزار می شود.

موفقیت در هر کدام از مواد این رشته نیاز به مربی تخصصی و امکانات مشخص دارد.

حال با این شرایط، این رشته پایه و پرمدال المپیک که مسابقات جهانی آن پس از جام جهانی فوتبال، پر بیننده ترین رقابت ها به شمار می رود، در کشور با قدمت طولانی خود توانست برای نخستین بار در میدان المپیک لندن در ماده پرتاب دیسک روی سکو برود.

شاید بتوان گفت این موفقیت چشمگیر و تاریخی به واسطه حمایت های به موقع و مالی مناسب سازمان ورزش وقت و فدراسیون دوومیدانی بود. دوومیدانی ایران در 3 دوره بازی های آسیایی و حتی مسابقات جهانی خوش درخشیده است.

ورزش ایران برای سال آینده بازی های آسیایی اینچوان کره جنوبی را پیش رو دارد و 2 سال دیگر نیز المپیک 2016، در این بین نباید مسابقات جهانی را نیز فراموش کرد، اما نگاهی به وضعیت اردوها و اعزام ها و مسابقات نشان از فاجعه ای بزرگ دارد، گویی ورزش ایران تعطیل شده است. اما مشکل واقعی کجاست؟

جام جم ورزشی از افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص وضعیت اردوها و برنامه های تدارکاتی فدراسیون می پرسد که می توانید در زیر بخوانید:

* هنوز بودجه 92 فدراسیونها مصوب نشده است

بودجه مصوب شما برای سال 92 چه میزان بوده است؟

داوری: هنوز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه ای برای سال 92 برای فدراسیون ها مصوب نکرده است. این در حالی است که فدراسیون اجازه نداده است که اردوهای ملی پوشان تعطیل شود آن هم برای اردوهای تخصصی و پر هزینه ای که این رشته دارد. ما باید در محیط های متنوع از نظر موقعیت مکانی و وضعیت جوی اردوها را برپا کنیم و از مربیان مختلف و اختصاصی استفاده کنیم که این همه در مجموع از نظر مالی مطالبات زیادی را به همراه دارد.

 

*اگر تا اواسط بهمن بودجه تزریق نشود دوومیدانی آسیب جدی می خورد

آیا بودجه مصوب سال 91 را کامل دریافت کردید؟

داوری: اگر اعتبارات سال 91 تا 80 درصد هم پرداخت می شد، امروز شرایط بهتری داشتیم. در حالی که 48 درصد به فدراسیون اختصاص پیدا کرد و این باعث شد که بار مشکلات مالی سال گذشته به سال 92 منتقل شود، در حالی که اصلا برای امسال بودجه ای مصوب نشده و ما اصلا اطلاع نداریم که چه میزان قرار است برای سالی که رو به پایان است اعتبار داشته باشیم. باید بگویم در این شرایط اگر تا اواسط بهمن بودجه ای به فدراسیون تزریق نشود این فدراسیون آسیب جدی خواهد دید.

*به همه مقروضیم

با این شرایط چطور اردوها هنور برپا است؟

داوری: بابت هتل، تغذیه، اردو، مربی و ... مقروض هستیم و به هر قیمتی شده تا به امروز اردوها را تعطیل نکرده ایم، چرا که خود را در قبال ورزشکاران برای بازی های آسیایی متعهد می دانیم و تلاش می کنیم ملی پوشان را آماده نگه داریم.

*کمیته ملی المپیک امسال 40 میلیون تومان به دوومیدانی اختصاص داده است

 آیا هزینه مربیان خارجی که به این ایران آمده اند را کمیته ملی المپیک می دهد؟

داوری: متاسفانه نه! امسال کمیته 40 میلیون تومان به فدراسیون داده است و فعلا فقط مجوز آمدن مربی را به فدراسیون می دهد، اما هنوز وضعیت پرداخت ها مشخص نیست، هر چند که سال گذشته کمیته انصافا عملکرد بهتری داشت، اما امسال شاید به خاطر انتخابات این شرایط را ندارد.

 آیا وزارت قولی در خصوص پرداخت پول داده است؟

داوری: بر اساس نشستی که در وزارت ورزش داشتیم این وعده داده شد که جناب وزیر به زودی از دولت بودجه دریافت کرده و به فدراسیونها تزریق خواهد کرد.

 

 

 

 

 

  

 

      

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها