افزون بر مصرف مواد مخدر، فشارهای روانی نیز در بروز قتل‌های خانوادگی موثر است

پایان خونین خشم‌های فرو خورده

روزانه 9 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: یک میلیون و 325‌ هزار معتاد در کشور وجود دارد که با احتساب بعد خانوار حدود شش میلیون نفر به طور مستقیم با مواد مخدر درگیری دارند و روزانه نیز هشت تا 9 نفر جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۸۶۵۹

به گزارش فارس و به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر باعث بروز آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌هایی همچون سرقت، طلاق، قتل، تجاوز به عنف، همسرآزاری و کودک‌آزاری می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس پژوهش‌های صورت گرفته 63 درصد جامعه معتادان متاهل، 52 درصد شاغل و بیش از 75‌درصد دارای مدرک دیپلم به بالا هستند، که این نشان می‌دهد مواد مخدر، مساله‌ای پیچیده است و دیگر نمی‌توان گفت که فقر، بیکاری و تجرد عامل اعتیاد است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نیروی انتظامی، از سال 86 به بعد در نظرسنجی‌هایی که در بین مردم انجام داد، اعلام کرد موضوع مواد مخدر و اعتیاد نخستین نگرانی مردم است، لذا بسیج با توجه به جایگاه حساسی که در نشان دادن چهره نظام جمهوری اسلامی و مشارکت فعال در برخورد با آسیب‌های اجتماعی همچون زلزله، سیل و طرح واکسیناسیون فلج اطفال دارد، می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر حضوری فعال داشته و بخوبی وارد عمل شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اجرای دقیق طرح مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها به صورت پایلوت در پنج شهرستان در استان‌های اصفهان، کرمانشاه، همدان، مازندران و تهران پیشنهاد داد: بسیج اجرای این طرح را در پنج مرکز استان‌ بررسی و زمان‌بندی‌های مربوطه را مشخص کند، تا ان‌شاءلله در اسفند ماه تفاهم‌نامه نهایی برای ادامه این طرح امضا و از فروردین سال 93 اجرای طرح شروع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها