بابک دربیگی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در برنامه «صبح تازه آفتاب نو»، به تشریح فعالیت های این وزارتخانه در راستای همراهی با ایرانیان خارج از کشور پرداخت.
کد خبر: ۶۳۷۶۲۰
گسترش زبان فارسی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امورمخاطبان شبکه جهانی صدای آشنا، دربیگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارتخانه ای تخصصی است که در حوزه های مختلف هنر با مجموعه‌ای از تخصص های مختلف ایفای نقش می کند.

مشاور وزیر گفت:در گذشته و تا سال 1374، این وزارتخانه در حوزه خارج از کشور، در معاونت بین الملل به امور ایرانیان خارج از کشور می پرداخت، تا اینکه فعالیت ها در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که وابسته به این وزارتخانه است، تجمیع شد و در حال حاضر رایزنی های فرهنگی و خانه های فرهنگ نیز زیر نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

وی افزود: ما ارتباطات بسیاری از طریق رایزن های فرهنگی کشورمان با دانشگاه های خارج از کشور برقرار کرده‌ایم. کرسی های زبان فارسی که در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌ایم بسیار موفق بوده و بازتاب خوبی داشته است. همچنین خانه فرهنگ لاهور بسیار خوب فعالیت می کند و زبان فارسی را در آنجا احیا کرده و یا در بوسنی و هرز گوین، در یوگسلاوی و در اروپای شرقی، زبان فارسی به طور قابل توجهی احیا شده است.

دربیگی افزود: رایزنی های فرهنگی ما در زمینه گسترش زبان فارسی بسیار فعال بوده‌اند و یکی از مهمترین کارهای سازمان ارتباطات آموزش زبان فارسی بوده است.

وی در ادامه این گفت و گو افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه‌های تئاتر و گروه های موسیقی مختلف را نیز برای اجرای برنامه های متنوع به خارج از کشور اعزام می کند.

دربیگی گفت: در دولت آقای روحانی، ما معتقدیم که نباید همه چیز را به یکباره  تغییر بدهیم و اگر قرار است تغییری در حوزه فرهنگ صورت گیرد، باید بسیار آرام صورت پذیرد و اساساً در بحث فرهنگ، تاثیر گذاری، در دراز مدت صورت می گیرد و در طول یک شب نمی شود فرهنگی را متحول کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: استراتژی ما در دولت آقای روحانی استراتژی هم افزا است و برای رسیدن به تفاهم در سطح داخلی و بین المللی، استراتژی مان نیز هم افزا خواهد بود، که این امر، مورد تایید نظام مردم سالاری دینی است.

برنامه "صبح تازه آفتاب نو" هر روز ساعت 18:30 به وقت تهران از کانال آمریکای شبکه جهانی صدای آشنا پخش می شود.

نشانی وب سایت شبکه جهانی صدای آشنا www.sedayeashna.ir

شماره تماس روابط عمومی 22164131 ، 22652327

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
من یه گلایه هم در این زمینه از رسانه های جمعی از جمله خود شما جام جم دارم ، و همین طور بعضی از نمایندگان محترم ، متاسفانه دیدم از واژه پارلمان استفاده می كنن ، پارلمان یك واژه فارسی نیست ، بهتره به جای این واژه از مجلس استفاده بشه

نیازمندی ها