معمولا نور شمع فضایی گرم‌تر و دوست‌داشتنی‌تر فراهم می‌کند و برای همین هم خیلی‌ها طرفدار آن هستند. چند شمع کوچک و بزرگ که روشن شود و گوشه و کنار خانه را با نور زیبایش تزئین کند، مسلما فضای خانه هم به کلی تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۷۳۲۸

البته زمانی که برای خرید شمع به بازار بروید متوجه می‌شوید، نه‌تنها شمع‌ها که حتی جاشمعی‌های مختلفی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود دارد که گاهی حتی این تنوع و جذابیت، کار انتخاب را هم سخت می‌کند، ولی خیلی‌ها خودشان دست به کار می‌شوند و از اسباب و وسایل ساده خانه برای ساخت جاشمعی‌های خلاقانه استفاده می‌کنند. در این فرصت به چند نمونه از این جاشمعی‌ها اشاره می‌کنیم؛ شاید روزی شما هم تصمیم بگیرید برای خودتان ساده‌ترین جاشمعی‌ها را بسازید.

خیلی وقت‌ها لیوان‌های بلوری که در خانه داریم می‌شکند و یکی‌یکی تعدادشان کم می‌شوند تا زمانی که فقط یکی، دو عدد از لیوان‌ها باقی می‌ماند. آن وقت است که خیلی‌ها نمی‌دانند با این لیوان‌های تک چه کار باید کرد. بعضی‌ها می‌گویند باید آنها را رد کرد، چون دوست ندارند روی سفره‌شان لیوان‌های متفاوتی بچینند، ولی گروهی هم تا زمانی که تمام لیوان‌ها بشکند از آنها استفاده می‌کنند. اما اگر شما هم یکی، دو لیوان تک دارید و نمی‌دانید چطور باید از آن استفاده کرد، خوب است به کمک آنها جاشمعی‌های زیبایی برای خودتان بسازید. آنهایی که با نقاشی روی شیشه آشنا هستند که براحتی می‌توانند این لیوان‌ها را به جاشمعی تبدیل کنند، اما کسانی که این مهارت را ندارند هم نباید ناامید شوند. چون با شیوه‌های ساده و خلاقانه‌ای می‌توان لیوان را به جاشمعی تبدیل کرد و شمع کوچکی داخلش قرار داد. چسباندن تکه پارچه‌های رنگی ـ بهتر است پارچه‌ها نازک باشد تا نور شمع را بخوبی رد کند ـ استفاده از صدف‌ها و سنگ‌هایی که می‌توانید آنها را روی لیوان بچسبانید و حتی کمک گرفتن از دکمه‌های رنگارنگ برای طراحی و تزئین لیوان و تبدیل آن به جا شمعی می‌تواند مفید باشد. در این میان به سلیقه خودتان می‌توانید از روبان‌های رنگی، کاغذهای رنگارنگی که به شکل‌های مختلف بریده شده، گلبرگ‌های گل و... هم استفاده کنید و آنها را دور لیوان بچسبانید. همچنین می‌توانید مقوایی با اندازه و ارتفاع مناسب بردارید و طرح دلخواه‌تان را روی آن بکشید. البته رنگ مقوا باید همان چیزی باشد که برای جاشمعی‌تان می‌خواهید. پس از این‌که کار طراحی تمام شد به کمک کاتر قسمت‌های داخلی طرح را جدا کنید و مقوا را دور تا دور ظرف‌ یا لیوان‌تان بچسبانید و شمع وارمر را داخل آن بگذارید. با این کار شمع که روشن شود، طرح دلخواه شما نورانی خواهد شد. حتی می‌توانید از شاخه‌های خشک درختان یا برگ‌های خشک‌ شده هم کمک بگیرید و دور تا دور ظرفی که قرار است جاشمعی شود به کمک آنها تزئین کنید.

گاهی هم اصلا لازم نیست تزئینات خاصی را برای جاشمعی در نظر بگیرید. همین که چند عدد شمع با رنگ‌ها و اندازه‌های متناسب تهیه کنید و آنها را داخل ظرف مناسبی بچینید، کارتان تمام می‌شود. بله، گاهی ترکیب رنگ شمع‌های مختلف و همین‌طور تفاوت ارتفاع و اندازه‌شان که کنار هم قرار گرفته‌اند، محیط زیبایی برای خانه شما فراهم می‌کند. البته برای این‌که کارتان کمی زیباتر و متفاوت‌تر شود، می‌توانید هرطور که دوست دارید شمع‌ها را تزئین کنید. مثلا استفاده از سنگ‌ها و صدف‌های زیبا داخل ظرفی که شمع‌ها در آن قرار دارد یا ریختن مقداری سنگ رنگی و... از روش‌های تزئین ظرف شمع‌هایتان است که می‌توانید آنها را به کار ببرید.

مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها