هفته بیست و سوم را باید از سرنوشت‌سازترین هفته‌های لیگ سیزدهم نامید. بعد از نخستین دوره لیگ برتر دیگر اتفاق نیفتاد که امتیازات شهرآورد برای هر دو تیم به اندازه قهرمانی در لیگ ارزشمند باشد. به عبارتی پس از 12 سال استقلال و پرسپولیس همزمان در کورس رقابت هستند که این موضوع می‌تواند حساسیت‌ بازی مستقیم آنها را چندبرابر کند. البته آنها تنها مدعیان قهرمانی نیستند.
کد خبر: ۶۳۶۲۲۱

 این روزها هواداران فولاد و سپاهان هم به اندازه استقلال و پرسپولیس برای تیم‌های خود شانس قهرمانی قائل هستند. در چنین شرایطی هفته بیست و سوم برای کدام یک از مدعیان به هفته ای رویایی بدل خواهد شد. در ادامه همه احتمالات خوب را برای چهار مدعی اصلی قهرمانی بررسی می‌کنیم:

استقلال

برای آبی‌ها هفته رویایی یعنی پیروزی بر پرسپولیس در شهرآورد 78. اگر این نتیجه رقم بخورد فرار بزرگ استقلال برای کسب عنوان قهرمانی آغاز خواهد شد. برای هواداران استقلال بهتر از این نخواهد شد اگر پیروزی تیمشان بر پرسپولیس با شکست فولاد در اصفهان همزمان شود. در این‌صورت استقلال پنج امتیاز از تیم دوم و هفت امتیاز از پرسپولیس پیش خواهد افتاد.

فولاد

هفته بیست و سوم می‌تواند با صدرنشینی فولاد خوزستان به پایان برسد، اگر همه چیز آن‌طور که می‌خواهند پیش برود. برای این مهم فولاد ابتدا باید ذوب‌آهن را در اصفهان شکست بدهد و منتظر باشد تا پرسپولیس شهرآورد 78 پایتخت را به سود خود خاتمه دهد. البته اگر شهرآورد مساوی هم شود فولاد می‌تواند صدرنشین شود، به شرط آنکه با اختلاف دو گل ذوب آهن را شکست بدهد.

 

پرسپولیس

برای قرمزها هم مثل آبی‌ها، هفته بیست و سوم فقط با پیروزی آنها در شهرآورد، رویایی خواهد ‌شد. پرسپولیس با پیروزی در بازی جمعه به یک امتیازی استقلال خواهد رسید. اگر پیروزی قرمزها در شهرآورد 78 با شکست یا تساوی فولاد در اصفهان همزمان شود، شاگردان علی دایی ضمن کم کردن فاصله خود با استقلال بــــه یک امتیاز، به رده دوم جدول هم صعود می‌کنند.

سپاهان

برای سپاهانی که خود را به صدر جدول نزدیک می‌کند، در پیش بودن شهرآورد بهترین خبر ممکن است، چراکه در این بازی یا پرسپولیس یا استقلال امتیاز از دست می‌دهند؛ شاید هم هر دو. سپاهان اگر راه‌آهن را در تهران شکست بدهد در صورت شکست استقلال در شهرآورد و توقف فولاد در اصفهان به دو امتیازی صدر جدول خواهد رسید تا هفته‌اش اینچنین رویایی شود.

نفت

نفت با وجود آن‌که در سه هفته اخیر گلی نزده و طبیعتا بردی هم به دست نیاورده، همچنان از مدعیان قهرمانی است. شاگردان یحیی گل‌محمدی این هفته مهمان مس کرمان هستند و برای خارج نشدن از کورس قهرمانی محکوم به برد هستند.

شــــکست استقلال در شهـــرآورد و توقف تیم‌هــــای فولاد و سپاهان در بازی‌های خارج از خانه‌شان به نفت کمک می‌کند تا به سه امتیازی صدر جدول برگردد.

برنامه هفته بیست و سوم

پنجشنبه، بیست و ششم دی

داماش ـ فجرسپاسی در ورزشگاه عضدی رشت (داور: حسن اکرمی)/ ذوب‌آهن ـ فولاد در ورزشگاه فولاد شهر (داور: اشکان خورشیدی)/ استقلال صنعتی ـ گسترش فولاد در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: سیدمهدی سیدعلی)/ تراکتورسازی ـ صبا در ورزشگاه یادگار امام تبریز (داور: سیدحسن زرگر)/ سایپا ـ ملوان در ورزشگاه انقلاب البرز (داور: البرز حاجی‌پور)/ راه‌آهن ـ سپاهان در ورزشگاه اکباتان تهران (داور: موعود بنیادی‌فر)

جمعه، بیست و هفتم دی

پرسپولیس ـ استــــقلال در ورزشگاه آزادی (داور: سعید مظفری‌زاده)

دیدار دو تیم مس کرمان و نفت تهران به دلیل حضور سه بازیکن تیم نفت در تیم زیر 22 سال، روز یکشنبه، ششم بهمن برگزار می‌شود.

دیدار تیــــــم‌های استقلال صنعتی ـ گسترش فولاد ساعت 15 و دیــــگر بازی‌ها ساعت 14 و 30 دقیــقه برگزار می‌شود.

شهرآورد 78؛ آخرین قضاوت سعید مظفری‌زاده

سعید مظفری‌زاده، داور بین‌المللی کشورمان برای سومین‌بار شهرآورد تهران را قضاوت خواهد کرد. البته به‌دنبال اعلام داور شهرآورد 78، سعید مظفری‌زاده با انتشار یادداشتی در وبلاگ شخصی خود اعلام کرد پس از قضاوت در این بازی برای همیشه از داوری خداحافظی خواهد کرد.

این داور سی‌و نه ساله یزدی، هفت سال پیش نخستین‌بار در لیگ برتر قضاوت کرد و یک سال بعد از آن هم در سال 2007 به فهرست داوران بین‌المللی کشورمان اضافه شد.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین از حسن کامرانی‌فر به‌عنوان کمک داور اول و سعید علی‌نژادیان به‌عنوان کمک داور دوم شهرآورد 78 نام برد. علیرضا فغانی هم که شهرآورد قبلی دو تیم را سوت زد، داور چهارم این بازی است و فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران هم بر عملکرد تیم داوری نظارت خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها