مهدی از مشهد: چند روز گذشته به‌دلیل نداشتن آنتی‌ویروس، ویروس وارد سیستمم شد و تمام فایل‌هایم را آلوده کرد.
کد خبر: ۶۳۴۹۴۰

 پس از آن، ویندوز را مجدد و آنتی‌ویروسی قوی هم نصب کردم و ویروس پاک شد، اما فایل‌های من کدگذاری باقی مانده است؛ یعنی وقتی مثلا فایل عکسی را باز می‌کنم به‌جای عکس پیغام زیر ظاهر می‌شود:

file is encrypted

this file can be decrypted using the program dirty decrypt.exe

این پیغام مربوط به همان ویروسی است که حذف کردم و حالا برای باز‌کردن قفل فایل‌هایم از من پول می‌خواهد. حالا که ویروس پاک شده است نمی‌دانم چه کار کنم. فایل‌هایم خیلی برایم مهم است.

مهدی عزیز متاسفانه شما گرفتار یک زورگیر دیجیتالی شده‌اید! همان‌طور که ذکر کردید فایل‌های شما کدگذاری شده و متاسفانه روش کدگذاری فایل‌ها توسط این زورگیر بسیار جالب است و بدتر از آن این که هنوز راه‌حلی برای رمزگشایی آن پیدا نشده است، چرا که این زورگیر با استفاده از کلیدهای عمومی و یک کلید خصوصی که برای فایل‌های شما به‌طور اختصاصی ایجاد می‌کند آنها را قفل می‌کند و رمزگشایی آن زمانی صورت می‌گیرد که کلید اختصاصی آن وجود داشته باشد. هم اکنون تعداد زیادی از کاربران سراسر دنیا گرفتار این زورگیر دیجیتالی شده‌ و هنوز نتوانسته‌اند الگوریتم رمزگشایی فایل‌ها را به دست بیاورند. توصیه می‌کنیم فایل‌هایتان را پاک نکنید؛ چرا که ممکن است همین فردا بالاخره ابزار رمزگشایی فایل‌های قفل شده توسط این ویروس ایجاد شود.

در لینک زیر اطلاعات کاملی درباره این ویروس قرار گرفته است و بخش گفتمان درباره عملکرد و روش رمزگشایی فایل‌های این ویروس نیز روز‌به‌روز توسط کاربران مختلفی از سراسر دنیا به‌روز می‌شود که با مراجعه به این لینک می‌توانید آخرین نتایج از مراحل مختلف رمزگشایی یا جلوگیری از انتشار ویروس روی رایانه‌های دیگر را مشاهده کنید:

http:‌/‌‌/‌www.bleepingcomputer.com‌/‌virus-removal‌/‌cryptolocker-ransomware-information

به کاربرانی‌که رایانه‌شان به این ویروس آلوده نشده است نیز توصیه می‌کنیم با مراجعه به لینک زیر از ابزار رایگانی که برای ممانعت از فعالیت این ویروس روی رایانه طراحی شده است، استفاده کنند:

http:‌/‌‌/‌www.foolishit.com‌/‌vb6-projects‌/‌cryptoprevent‌/‌

 

سعید عبادی از تبریز: من وقتی برای خاموش‌کردن رایانه‌ام از منوی شروع روی Shutdown کلیک می‌کنم. نمایشگر خاموش می‌شود، اما کیس روشن است و فن و پاور همچنان کار می‌کند. ویندوز من 7 است.

با توصیف شما آدم یاد سال‌های پیش می‌افتد که ‌باید برای خاموش‌کردن رایانه دکمه پاور روی کیس را فشار می‌دادیم. این مشکل بیشتر در مادربوردهای Asus گزارش شده است و به احتمال زیاد با مراجعه به سایت سازنده مادربورد خود و دریافت فایل به‌روزرسانی آن می‌توانید مشکل را رفع کنید. در هر حال روش دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد که بسیاری از کاربران نیز به موفقیت آن رای مثبت داده‌اند. این روش عبارت است از:

روی آیکون Computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. اکنون از سمت چپ روی Device Manager کلیک کنید و در صفحه به‌نمایش درآمده روی IEEE 1394 Bus Host Controllers دوبار کلیک کنید. سپس روی گزینه VIA 1394 OHCI Compilant Host Controller کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. به تب Power Management رفته و علامت چک‌مارک مقابل عبارت Allow the computer to turn off this device to save power را فعال کنید.

 

محمد شهبال: یکی از دوستانم فایل‌ها و عکس‌های زیادی با حجم بالا در Sky Drive خود دارد که من هم می‌خواهم آنها را به Sky Drive یا Google Drive خودم منتقل کنم. چطور می‌شود آنها را در حالت Attachment برایم ایمیل کند تا بی‌نیاز به دانلود و آپلود مجدد آنها را به گوگل درایو انتقال دهم؟

در پاسخ به شما باید سرویس Storage Made Easy را پیشنهاد کنیم. این سرویس از لینک زیر قابل دسترسی است و پس از ساخت یک کاربری رایگان در آن (پنج گیگابایت فضا با دو گیگابایت پهنای باند ماهانه) می‌توانید تمام سرویس‌های ابری را در آن وارد کرده و به تمام فایل‌ها دسترسی داشته باشید. شما پس از دسترسی به فایل‌ها در یکی از سرویس‌ها (سرویس مبدا) می‌توانید با استفاده از قابلیت ایجاد لینک دانلود، یک لینک ایجاد کرده سپس در سرویس مقصد (سرویس ابری خودتان که در این سرویس اضافه کرده‌اید) با استفاده از گزینه آپلود از لینک، لینک دانلود ایجاد شده را وارد کرده و فایل مورد نظر را به سرویس ابری خودتان منتقل کنید. جزئیات بیشتر درباره چگونگی انجام این کار را به‌طور مفصل و مرحله به مرحله در شماره‌های بعدی کلیک‌ چاپ خواهیم کرد.

http:‌/‌‌/‌storagemadeeasy.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها