متهمان برای این‌که بتوانند با هم ازدواج کنند، دست به جنایت زدند

همدستی دختر و پسر عاشق برای قتل

متهمان با همدستی یک دختر 17 ساله از حساب بانکی مالباخته سرقت کردند

دختر فراری، سرنخ دستگیری زورگیرها

اعضای باندی که برای سفر به شمال با ایجاد تصادف ساختگی از خودروهای مدل بالا سرقت می‌کردند، با ردیابی دختر فراری دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۴۶۸۶

به گزارش پلیس آگاهی تهران، اواخر سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 137 نصر به ماموران گفت، خودروی پژو 206 وی را سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید به شیوه تصادف ساختگی سرقت کرده‌اند.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته به کارآگاهان گفت: ساعت 23 و 30 دقیقه در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله به سمت گیشا، یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای از عقب با خودروی من تصادف کرد. وقتی برای بررسی میزان خسارت پیاده شدم، دو سرنشین جوان خودروی پراید به من حمله‌ور شدند. یکی از آنها با افشانه به صورتم زد و نفر دوم نیز در حالی که چاقو داشت، پشت فرمان خودروی من نشست و هردو با به جا گذاشتن خودروی پراید، متواری شدند .

با شروع رسیدگی به پرونده، دستور توقیف پژوی 206 در سیستم جامع پلیس ثبت و در ادامه با بررسی سوابق خودروی پراید به جا مانده در محل سرقت مشخص شد این خودرو چند روز پیش از آن در منطقه نازی‌آباد سرقت شده است . با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر این که سارقان چهار میلیون تومان از حساب عابر بانک وی سرقت کرده‌اند، کاراگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه در منطقه نازی‌آباد شدند .

در ادامه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه فروش تلفن همراه، تصویر زن جوانی حدود بیست ساله که درحال خرید گوشی تلفن همراه با استفاده از عابربانک مالباخته بود، شناسایی شد .

با به دست آمدن تصویر زن جوان و در تحقیقات میدانی از کسبه محل، وی به نام مریم هفده ساله شناسایی و در مراجعه به محل سکونتش در منطقه نازی‌آباد مشخص شد او مدتی است از خانه‌اش فرار کرده است. با شروع جستجو‌ها سرانجام وی هنگام تردد در بوستان اندیشه شناسایی و دستگیر شد.

وی در بازجویی گفت فردی به‌نام حسام عابربانک را در اختیار من قرار داد تا یک گوشی تلفن همراه گران‌قیمت بخرم. او با یک دستگاه پژوی 206 مرا به یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه در منطقه نازی‌آباد برد، اما به بهانه پیدا نشدن محل پارک، از خودرو پیاده نشد و پس از دادن کارت عابربانک، از من خواست تا گوشی تلفن همراه را بخرم . من نیز گوشی را خریدم و پس از سوار شدن به‌خودرو، حسام گوشی تلفن همراه را از من گرفت و مرا از خودرو بیرون انداخت.

با شناسایی حسام به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار که در سال‌های گذشته نیز چند بار به اتهام «سرقت‌های به عنف» و «ایراد ضرب و جرح عمدی» دستگیر و روانه زندان شده، مالباخته نیز با مشاهده تصویر حسام، وی را به عنوان یکی از سارقان خودرو شناسایی کرد . در ادامه شناسایی دیگر عضو گروه نیز در دستور کار ماموران قرار گرفت و با تحقیقات پلیسی، مخفیگاه حسام و همچنین یکی از دوستان وی به نام شاهین بیست ساله به‌عنوان دیگر متهم پرونده شناسایی شد .

سرانجام با مراقبت‌های نامحسوس، متهمان روز بیست‌وهشتم آذر در حالی که قصد داشتند با ایجاد درگیری متواری شوند، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. شاهین با اعتراف به سرقت خودروی پراید به جا مانده در محل سرقت، با طرح این موضوع که سرقت پژوی 206 را نیز حسام پیشنهاد کرده، به کارآگاهان گفت: چند ساعت قبل از سرقت پژوی 206، حسام پس از زدن با افشانه به صورت صاحب خودرو، خودش نیز پشت فرمان ماشین نشست و هر دو نفر فرار کردیم .

حسام نیز به سرقت پژوی206 اعتراف و عنوان کرد خودرو را به قیمت سه میلیون تومان به یکی از افراد سابقه‌دار منطقه شوش فروخته است که با شناسایی خریدار خودرو، این فرد نیز دستگیر و پژوی 206 سرقتی کشف شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها