تاریخ تولد: مهر 67 زادگاه: سایتاما ژاپن پست: هافبک باشگاه کنونی: اف‌سی توکیو
کد خبر: ۶۳۴۴۹۷

یک دورگه دیگر این بار از سرزمین آفتاب تابان یعنی ژاپن. او در یک ماه اخیر به شهرتی قابل توجه در فوتبال ایران رسیده در حالی که حضور او در تیم ملی فوتبال ایران بعید به نظر می‌رسد. آریا پدری ایرانی و مادری ژاپنی دارد و این امکان را دارد که برای تیم ملی فوتبال ایران هم به میدان برود. اما یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم این است که در قوانین ژاپن فقط یک تابعیت قابل پذیرش است و اگر او برای تیم ملی ایران به میدان برود تابعیت ژاپنی خود را از دست می‌دهد که در این صورت مشکلات فراوانی در انتظار او خواهد بود. شنیده می‌شود علاوه بر این مشکل، مادر ژاپنی آریا نیز مخالف حضور پسرش در تیم ملی فوتبال ایران است.

البته فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا مقدمات حضور این بازیکن را با تابعیت افتخاری در تیم ملی ایران فراهم کند تا او تابعیت ژاپنی‌اش را نیز از دست ندهد. پرونده حضور او در تیم ملی فوتبال ایران هنوز به طور کامل بسته نشده است.

بازیکنی که فوتبال خود را در ژاپن از ساکادو دیپلوماتس آغاز کرد در ادامه مسیر فوتبالی‌اش به یوکوهاما مارینوس پیوست. دوران بازی این بازیکن در رده حرفه‌ای و بزرگسالان از سال 86 آغاز شد یعنی زمانی که او برای مارینوس در جی لیگ به میدان رفت. او از سال گذشته تاکنون نیز برای اف‌سی توکیو بازی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها