دور سوم دستگیری ها در ترکیه آغاز شد

دور سوم از دستگیری ها در پرونده فساد مالی و ارتشاء در ترکیه با بازداشت 35 نفر در بندر تجاری «مرسین » در جنوب ترکیه آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۳۷
دور سوم دستگیری ها در ترکیه آغاز شد

وزارت تجارت و گمرکات ترکیه روز جمعه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که بررسی درباره موارد فساد مالی و ارتشاء در گمرک مرسین از شش ماه پیش در پی وصول نامه ای در این زمینه به این وزارتخانه و ابلاغ آن به دادستانی مرسین آغاز شده بود.

در راستای تحقیقات دادستانی مرسین امروز 10 کارمند گمرک این بندر به اتهام دریافت رشوه و 25 نفر از منسوبان شرکت های مختلف حق العمل کاری در این استان به اتهام پرداخت رشوه در عملیات مشترکی توسط دادستانی و پلیس مرسین دستگیر شدند.

براسای این گزارش ، بازجویی از دستگیرشدگان ادامه دارد.

دور دوم بازداشت ها در ترکیه به اتهام فساد و ارتشا نیز از روز سه شنبه گذشته با دستگیری 25 نفر آغاز شد .

در پی تحقیقات دادستانی استان «ازمیر» در غرب ترکیه عملیات همزمانی در پنج استان این کشور علیه عاملان فساد مالی و ارتشاء آغاز شد.

در این عملیات که بطور همزمان در استانهای ازمیر ، استانبول ، آنکارا، وان و حاتایˈ اجرا شد تاکنون 25 نفر را پلیس دستگیر کرده است .

عملیات یاد شده که با عنوان فساد مالی در برگزاری مناقصه های دولتی و اخذ رشوه اجرا شد پلیس در مرکز راه آهن شهر ازمیر دو نفر از مقامات دولتی را بازداشت کرد.

براساس این گزارش، هنوز اسامی بازداشت شدگان اعلام نشده است اما بر اساس اخبار منتشر شده برخی از دست اندرکاران مهم امور اقتصادی در ترکیه جزو بازداشت شدگان هستند.

در پی عملیات 17 دسامبر با عنوان مبارزه با فساد و ارتشا پلیس و دادستانی استانبول شماری از منتسبان به دولت ترکیه از جمله دو فرزند وزرای سابق کابینه این کشور را دستگیر کرد.

رسانه های ترکیه همچنین امروز اخباری در باره بازداشت باجناق «بینالی ییلدریم» وزیر سابق ارتباطات ترکیه و از افراد نزدیک به دولت ترکیه که در حال حاضر به عنوان نامزد شهرداری کلانشهر ازمیر فعالیتهای انتخاباتی خود را پی می گیرد بعد از 10 روز فرار منتشر کردند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها