استقلال با پیروزی بر راه‌آهن به صدر جدول صعود خواهد کرد

صدرنشینی پرسپولیس مشروط شد

بعد از چهار پیروزی متوالی، ترمز پرسپولیس با تساوی بدون گل مقابل نفت تهران کشیده شد تا صدرنشینی این تیم به حالت مشروط دربیاید. قرمزها هرچند در پایان بازی دیروز 40 امتیازی شدند اما اگر استقلال، امروز راه‌آهن را شکست بدهد 41 امتیازی می‌شود و این یعنی خارج شدن صدر جدول از دست شاگردان علی دایی.
کد خبر: ۶۳۱۶۹۵

البته دایی در پایان بازی دیروز بیشتر از آن‌که از به مخاطره افتادن صدرنشینی تیمش ناراحت باشد از بازی ضعیف شاگردانش ناراحت بود. پرسپولیس در روزی که می‌توانست با کسب سه امتیاز شیرین و تثبیت صدرنشینی، خود را برای دو بازی حساس بعدی مقابل فولاد و استقلال آماده کند، دو امتیاز حساس بازی با نفت را از دست داد. هرچند برگزار کنندگان این بازی علیرضا بیرانوند دروازه بان نفت را به عنوان بهترین بازیکن معرفی کردند اما تیم دایی کمی هم خوش شانس بود که بازنده از زمین بیرون نیامد. نفتی‌ها در یکی از جدی ترین موقعیت‌های خود دروازه پرسپولیس را گشودند که این گل به دلیل آفساید میلیمتری مهاجم این تیم از سوی داور مردود اعلام شد.

البته از کنار چند واکنش زیبای بیرانوند هم نباید بسادگی گذشت، اما در نبود پیام صادقیان که به دلیل تصاویر پخش شده از برنامه 90، یک جلسه از همراهی تیمش محروم شده بود، پرسپولیس، آن تیم همیشگی نبود و همین موضوع، اسباب اعتراض دایی را فراهم کرد. سرمربی قرمزها پس از تساوی تیمش برابر نفت و در خطر افتادن از دست رفتن صدر جدول گفت: فکر می‌کنم ما در نیمه اول بدترین بازی این فصل را انجام دادیم و به هیچ عنوان خوب نبودیم. البته در روزی که خوب نبودیم نفت یک موقعیت هم نداشت اما در نیمه دوم بهتر شدیم و اواخر نیمه دوم موقعیت‌هایی داشتیم که نتوانستیم از آن استفاده کنیم. در مجموع از بازیکنانم راضی نیستم، اما با این‌که بد بودیم می‌توانستیم به پیروزی برسیم.

در کنار از دست رفتن دو امتیاز حساس این بازی برای پرسپولیسی‌ها، دست مهرداد کفشگری هم شکست تا او چند هفته‌ای از همراهی تیمش محروم شود. در این بازی محمدرضا خلعتبری و علیرضا حقیقی هم با کارت زردهایی که از فغانی گرفتند بازی حساس هفته آینده مقابل فولاد را از دست دادند تا کار پرسپولیس، مقابل دیگر مدعی قهرمانی این فصل دشوار شود.

پرسپولیس با این تساوی 40 امتیازی شد تا با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال در صدر جدول باقی بماند. نفت تهران هم 38 امتیازی شد تا همچنان در کورس رقابت باقی بماند. البته نفتی‌ها با تساوی یا پیروزی استقلال در بازی امروز به رده چهارم سقوط خواهند کرد.

استقلال صدر جدول را می‌خواهد

توقف پرسپولیس مقابل نفت تهران همان نتیجه‌ای بود که هواداران استقلال قبل از بازی امروز تیم‌شان مقابل راه‌آهن انتظار شنیدنش را داشتند. حالا آبی‌ها با سه امتیاز این بازی به صدر جدول خواهند رفت و این می‌تواند جذابیت‌های دوچندانی به جدال امروز آنها بدهد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی امروز مهمان راه‌آهن هستند، اما بازی در ورزشگاه تختی که اتفاقا به خاطر موقعیتش راحت‌تر از ورزشگاه آزادی پر می‌شود برای آبی‌ها چیزی از میزبانی کم ندارد. البته زمین ناهموار تختی، قطعا در کیفیت بازی این دو تیم تاثیر خواهد گذاشت؛ نکته‌ای که اعتراض امیر قلعه‌نویی را هم به همراه دارد. او در نشست خبری این بازی گفت: برای من جای تعجب است که این دیدار چرا در تختی برگزار می‌شود. میزبانی، شرایط و امکانات خاصی را می‌طلبد. مسئولان سازمان لیگ خودشان بروند و ببینند آیا تختی شرایط بازی دارد؟ چنین تصمیماتی به فوتبال ما کمکی نمی‌کند.

نمی‌دانم راه‌آهنی‌ها موافق بازی در تختی بوده‌اند یا نه، اما شنبه هر دو تیم فقط باید زیر توپ بزنند، چون زمین خوب نیست و کیفیت لازم را ندارد!

برخلاف قلعه‌نویی، منصور ابراهیم‌زاده معتقد است آنها میزبان هستند و این حق را دارند که از شرایط میزبانی به بهترین شکل استفاده کنند. سرمربی راه‌آهن در این باره گفت: این‌که آقای قلعه‌نویی می‌گوید چمن آزادی باعث بالا رفتن کیفیت بازی می‌شود را همه قبول داریم و هیچ شکی در آن نیست، اما باید به خاطر داشته باشیم دو مقوله در انتخاب تختی موثر است. یکی اجبار ورزشگاه آزادی که اجازه برگزاری دو بازی در 24 ساعت را نمی‌دهد و دوم حق باشگاه راه‌آهن که خواهان برگزاری این بازی در تختی است.

البته چیزی که بیشتر از شرایط میزبانی ذهن امیر قلعه‌نویی و هواداران آبی‌پوش را در آستانه این بازی مشغول کرده، کمبود شدید بازیکن است. آبی‌ها که حالا پژمان منتظری را هم در اختیار ندارند، برای کسب چهارمین پیروزی متوالی خود در دور برگشت کاری بس دشوار پیش رو دارند. امیر قلعه‌نویی در این باره گفت: ما جمعه با 13 بازیکن تمرین کردیم و به احتمال فراوان برای بازی با راه‌آهن نمی‌توانیم از وجود غلام‌نژاد، کبه، جمشیدیان، قاضی، عمران‌زاده و اولادی در ترکیب اصلی استفاده کنیم.

وی با اشاره به خبر انتقال پژمان منتظری به تیم ام‌صلال قطر افزود: سال گذشته تیم ما یک ستون فقرات یا یک کانال مرکزی داشت که آن را از دست داده‌ایم. این ستون فقرات شامل جباری، مجیدی و منتظری بود. مردم عزیزمان این مساله را بدانند و شرایط قلعه‌نویی را درک کنند. با این حال بازیکنان ما لیاقت دارند و همگی تلاش می‌کنند. همه تیم‌ها خودشان را تقویت می‌کنند، اما ما یار از دست می‌دهیم. با این حال تلاش می‌کنیم توقعات را برآورده کنیم و مطمئنا اگر مصدومانمان به تیم اضافه شوند، باصلابت بیشتری در رقابت‌های آسیایی و داخلی شرکت می‌کنیم.

امیر قلعه‌نویی درباره حریف امروز تیمش نیز با بیان این‌که جایگاه واقعی راه‌آهن در جدول، مکان فعلی‌اش نیست، گفت: راه‌آهن مربی و بازیکنان خوبی دارد. ما آنها را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم بازی سخت و مشکلی پیش‌رو داریم.

در مقابل منصور ابراهیم‌زاده هم در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال با تشبیه شرایط دو تیم به یکدیگر گفت: شرایط تیمی ما و استقلال این‌گونه است که هر دو نیاز به پیروزی داریم و می‌خواهیم موفق شویم. استقلال برای در صدر ماندن و ما برای فاصله گرفتن از انتهای جدول در این میدان حاضر می‌شویم. ما می‌خواهیم تلاش بازیکنانمان را به ثمر برسانیم، چراکه آنها در طول هفته تلاش زیادی کرده‌اند. سرمربی راه‌آهن ادامه داد: استقلالی‌ها در بازی روی هوا باهوش کار می‌کنند و در ضربات سر به خوبی موفق می‌شوند و می‌دانیم که باید جلوی ارسال‌ها و ضربات سر آنها را بگیریم. در این دیدار آشوبی محروم است و زارعی نیز مصدوم است. با این حال سایر بازیکنانمان حاضر هستند و ان‌اشالله موفق می‌شویم.

در روزی که این سه امتیاز حکم صدرنشینی یا فرار از جمع قعرنشینان را دارد، باید دید تیم امیر قلعه‌نویی می‌تواند هفته را با یک اتفاق بسیار خوب به پایان برساند یا مردان سورینتی ابراهیم‌زاده فرصت جدا شدن از جمع تیم‌های پایین جدول را به دست خواهند آورد.

آخرین بازی جلالی

در دیگر بازی‌های حساس امروز تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام به مصاف فجرسپاسی می‌رود. این بازی به منزله خداحافظی مجید جلالی از جمع تبریزی‌هاست. این مربی در پی اظهارات سخنگوی هیات مدیره این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد بازی با فجرسپاسی آخرین حضورش روی نیمکت این تیم خواهد بود.

فولاد شهرآورد خوزستان را برد

فولاد دیروز در شهرآورد خوزستان مقابل استقلال صنعتی با 2 گل به پیروزی رسید تا با 39 امتیاز موقتا به رده دوم حدول صعود کند. برای شاگردان حسین فرکی اسماعیل شریفات در دقایق 33 و 91 زننده هر دو گل بود تا رقابت در بالای جدول داغ‌تر شود. در دیگر بازی دیروز ذوب‌آهن میزبان ملوان بود که نیمه نخست را با تک‌گل دقیقه 6 محسن بیاتی‌نیا با برد پشت سر گذاشت، اما جلال رافخایی در دقیقه 57 کار را به تساوی کشاند. با این نتیجه ذوب‌آهن با 17 امتیاز و یک بازی بیشتر در رده چهاردهم باقی ماند.

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر

تراکتورسازی - فجرسپاسی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

مس - سایپا در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

داماش - گسترش فولاد در ورزشگاه عضدی رشت

راه‌آهن - استقلال در ورزشگاه تختی تهران

صبا – سپاهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

بازی صبا – سپاهان ساعت 15

سایر بازی‌ها ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها