اسکان ۱۲۰ خانوار زلزله‌زده هرمزگانی در چادرهای امداد

رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر گفت:هم اکنون ۱۲۰دستگاه چادر برای زلزله زدگان بستک برپاشده و موکت،‌پتو و بسته‌های غذایی بین مردم توزیع شده و مشکل اصلی قطع آب و برق منطقه بستک است.
کد خبر: ۶۳۱۴۶۴
اسکان ۱۲۰ خانوار زلزله‌زده هرمزگانی در چادرهای امداد

به گزارش  واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۱۲۰ دستگاه چادر در۷ نقطه از محل‌هایی که برای اسکان زلزله‌زدگان درمنطقه بستک درنظرگرفته شده برپا شده و تعدادی از زلزله‌زدگان در این چادر‌ها اسکان داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: تجهیزات مورد‌نیاز ازجمله موکت، پتو و بسته‌های غذایی در این چادر‌ها نیز توزیع شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا بعدازظهر این تعداد افزایش یابد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به پیش بینی سرمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد  تا ۷۲ ساعت آینده درمنطقه بستک گفت: با کمبود وسایل گرمایشی و سوخت مواجه هستیم و درحال حاضر آب و برق منطقه قطع است که امیدواریم تمام این مشکلات برطرف شود.

حضور تیم‌های امدادی ۴ استان در منطقه زلزله‌زده

مدیر کنترل هماهنگی مرکز عملیات سازمان امداد و نجات از اعزام تیم ارزیاب ستادی با مسئولیت رئیس سازمان امداد و نجات به منطقه زلزله‌زده بستک خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور به اعزام تیم ارزیاب ستادی اشاره کرد و گفت: این تیم با مسئولیت رئیس سازمان امداد و نجات تا ساعتی دیگر در مناطق زلزله‌زده هرمزگان حضور پیدا می‌کند.

مرادی پور به ادامه فعالیت امدادگران در زمینه اسکان و تغذیه اضطراری زلزله‌زدگان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰ چادر امدادی در منطقه بستک برپا شده است.

وی با بیان این که تیم‌های جست و جو و امدادی ۴ استان کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر در پوشش مناطق زلزله‌زده شرکت دارند گفت: در حال حاضر ۲ فروند بالگرد امداد از استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان پوشش امدادی مناطق حادثه دیده را بر عهده دارند.

پایان ارزیابی ۶ روستای زلزله زده بستک هرمزگان

سخنگوی سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه  زلزله بستک هرمزگان  تا کنون ۳۰ مصدوم برجا گذاشته است خاطر نشان کرد: امدادگران تاکنون به درمان سرپایی  ۱۴ نفر و انتقال ۱۶ مصدوم به بیمارستان پرداخته اند.

حسین درخشان گفت:  در پی وقوع زمین لرزه ۵٫۵ ریشتری در بستک استان هرمزگان در حال حاضر امدادگران استان سیستان و بلوچستان در حالت آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه زلزله زده اعزام شوند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: ۳۰ نیروی امدادی در قالب ۱۲ تیم در حال حاضر کار جست و جو و نجات را در مناطق زلزله زده انجام می دهند و ارزیابی ۶ روستای شهر بستک توسط نیروهای ارزیاب به پایان رسیده است.زلزله به بزرگی ۵٫۵ ریشتر صبح امروز بستک در استان هرمزگان را لرزاند که تا کنون ۳۰ مصدوم و یک کشته برجا گذاشته است.

یادآور می شود این زمین ارزه تاکنون ۶ پس لرزه داشته است.

زلزله ای به بزرگی 4 و 3 دهم ریشتر ساعت 14 و20 دقیقه و 18 ثانیه درعمق 10 کیلومتری زمین عصر امروز بستک هرمزگان را لرزاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها