افزایش آلودگی هوا در اراک

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: آلودگی هوا، مراجعات اورژانسی به بیمارستان امام خمینی(ره) اراک را افزایش داد.
کد خبر: ۶۳۰۲۰۳

به گزارش ایرنا، بابک عدلی افزود: مراجعه اورژانسی این بیمارستان در سوم دی امسال، 13 درصد نسبت به روزهای سالم افزایش داشته که 7درصد آن مربوط به بیماری‌های تنفسی، تظاهرات حاد آسم و بیماران قلبی ـ عروقی بوده است.

وی یادآور شد: مراجعات سرپایی اورژانس این واحد درمانی فقط در سوم دی امسال 1329نفر بوده، در حالی که در روزهای قبل و شرایط عادی این مراجعات به‌طور میانگین 1167 نفر‌بوده‌است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در روزهای آلوده تا پایان آبان امسال تعداد بیماران بستری و مراجعات سرپایی در بخش اورژانس و داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک نسبت به مدت مشابه قبل آن 15 ـ 10 درصد افزایش داشته است.

به گفته دکتر عدلی این آمار بیانگر پیامی مهم برای تصمیم‌سازان در الگوی بیماری‌دهی و زیان‌های آلودگی‌هواست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز دراین باره گفت: حاکمیت پدیده مه‌دودفتوشیمیایی در اراک پنجشنبه گذشته برای سومین روز متوالی هوای این کلانشهر را در شرایط ناسالم با شاخص هشدار قرار داد.

امیر انصاری افزود: مه‌دودفتوشیمیایی، پدیده‌ای اقلیمی است که از وارونگی هوا و اختلاط آن با گازهای آلاینده ایجاد می‌شود که به دلیل ایستایی و سکون هوا، آلاینده‌ها تاثیرات شدیدتری برجا می‌گذارند.

وی تصریح کرد: براثر برخی فعالیت‌های مخرب محیط زیست، ترکیبات سمی جدیدی به عناصر سازنده هوا افزوده می‌شود که به تولید ابر گازی شکل زرد متمایل به قهوه‌ای در سطح شهرها منجر می‌شود و آن را مه‌دودفتوشیمیایی می‌نامند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در هوای اراک در ظهر دیروز 115 واحد بوده، در حالی که شاخص استاندارد این آلاینده 94 واحد است. همچنین غلظت این آلاینده در ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد دیروز و به صورت لحظه‌ای، 228 واحد بوده که بیش از‌دو‌برابر حد استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، حاکمیت پدیده مه دودفتوشیمیایی تا اواسط هفته آینده در اراک استمرار دارد و همکاری مردم در استفاده نکردن از خودروهای شخصی با توجه به سهم 48 درصدی منابع متحرک در آلودگی هوای این شهر می‌تواند کمک موثری در کاهش پیامدهای آلایندگی باشد.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که امسال 95 روز آلوده را تجربه کرده و شاخص کیفیت هوای این شهر در 92 روز از این ایام در شرایط هشدار و سه روز در شرایط اضطرار‌بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها