پرداخت 200 دلار ارز به زائران عمره و عتبات

اعزام نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی

زمان ثبت نام در کاروان‌های حج و عمره اعلام شد

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع و مرحله‌ دوم عمره‌ 93 در بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۸۲۱
زمان ثبت نام در کاروان‌های حج و عمره اعلام شد

سعید اوحدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: دومین مرحله از ثبت نام در کاروان‌های عمره که اعزام آن‌ها از هشتم فروردین‌ماه 1393 آغاز می‌شود و تا اواسط ماه رمضان ادامه دارد، در بهمن‌ماه امسال انجام می‌شود که همزمان در این ماه نیز ثبت‌ نام در کاروان‌های حج تمتع که اعزام آن‌ها از سال آینده خواهد بود، آغاز می‌شود.

او افزود: ماه بهمن برای این ثبت نام‌ها قطعی شده است؛ ولی این‌که دقیقا چه اولویت‌ها و چه زمان دقیقی برای ثبت‌ نام در کاروان‌ها اعلام شود، هنوز قطعی نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در مرحله‌ی دوم ثبت نام عمره کماکان اولویت‌های یک تا 300 دعوت می‌شوند؟ اظهار کرد: شاید بین اولویت‌های یک تا 300، حدود 200 تا 300 هزار نفر باشند که احتمالا شرایط و زمینه‌های سفر عمره را نداشته باشند، وگرنه بقیه‌ این اولویت‌ها در حال مراجعه و ثبت نام در کاروان هستند و به‌دلیل تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های مرحله‌ نخست عمره، زمان ثبت نام برای این اولویت‌ها همچنان تمدید شده است.

اوحدی در عین حال تأکید کرد: سازمان حج و زیارت به احتمال زیاد از سال آینده برای اولویت‌هایی که فراخوانده می‌شوند، اما در کاروان‌ ثبت نام نمی‌کنند، تصمیم جدیدی می‌گیرد. براساس این تصمیم، اگر اولویتی فراخوانده شود، اما برای ثبت نام در کاروان اقدام نکند، اولویت او به آخر موکول می‌شود و فرصت خود را از دست می‌دهد.

البته رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: این سیاست فعلا اجرا نمی‌شود و از عمره‌ی سال 94 اعمال خواهد شد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر روند صدور ویزا برای زائران ایرانی بدون مشکل پیش می‌رود و پروازها به‌طور منظم در حال انجام است.

ناصر خدرنژاد - معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت - نیز درباره‌ زمان دقیق ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع و مرحله‌ دوم عمره گفت: به‌دلیل تداخل زمان ثبت نام در کاروان‌های حج واجب و مرحله‌ دوم عمره، زمان قطعی و دقیق پس از برنامه‌ریزی و در این هفته مشخص می‌شود.

ثبت نام در کاروان‌های عمره‌ 93 - 92 در دو مرحله انجام می‌شود که اعزام مرحله‌ نخست از 26 آذرماه 92 تا هفتم فروردین‌ماه 93 است و اعزام مرحله‌ دوم از هشتم فروردین تا 19 رمضان سال آینده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مجیدقاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
۰
۰
باعرض سلام اینجانب فرزندی3ساله دارم كه درزمان ثبت هنوزبه دنیا نیامده بوده تكلیف چیست بایدثبت نام شود؟هرینه اش چقدر میباشد......باكمال تشكر
سمیرا اسحاقی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
۰
۰
باسلام.من و مادرم میخواهیم برای حج عمره ثبت نام كنیم ولی تاریخ دقیق ثبت نام نمیدونیم و اینكه هزینش چقد میشه؟ میشه لطفا به ایمیلم جواب بدین ممنون میشم . آیا امسال ثبت نام هست یا نه ؟با تشكر
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها