پرداخت 200 دلار ارز به زائران عمره و عتبات

اعزام نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی

نخستین گروه از عمره گزاران ایرانی ساعت 6 و 25 دقیقه صبح امروز تهران را به مقصد فرودگاه جده ترک کردند.
کد خبر: ۶۲۷۱۱۰
اعزام نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی

به گزارش فارس، 240 نفر از زائران ایرانی بیت الله الحرام در قالب دو کاروان از استان تهران صبح امروز با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مدیران این سازمان عازم سرزمین وحی شدند.

امسال برای نخستین بار پس از 30 سال زائران ایرانی عمره گزار در نیمه ماه صفر در مدینه منوره حضور خواهند داشت و به زیارت رسول گرانقدر اسلام(ص) و ائمه مظلوم بقیع مشرف می‌شوند.

مرحله نخست اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان از صبح امروز سه شنبه 26 آذر 92 آغاز و تا 7 فروردین 93 ادامه خواهد داشت.

اوحدی در مراسم بدرقه عمره گزاران گفت: جمعی در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با افتخار قدم در راه خدمت به شما زائران عزیز برمی دارند و این توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده که در این ضیافت بزرگ خدمتگزار شما عزیزان باشیم.

وی ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: زمانی انسان می تواند به درستی شکرگزار نعمتی که خداوند به او عطا فرموده باشد که با قلب و درون خود آن نعمت را شناخته باشد. بر شما عزیزان نیز لازم است با تمام وجود قدرفرصت و نعمت عطا شده از سوی خداوند که همانا حضور در حرم شریف نبوی(ص) و زیارت ائمه مظلوم بقیع(ع) است، بدانید.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: برای اینکه عمره گزاران در نوبت اعزام زودتر توفیق تشرف به سرزمین وحی را داشته باشند، مدت سفر عمره از 12 روز به 10 روز کاهش یافت تا جمعیت بیشتری از هموطنان به عمره اعزام شوند.

اوحدی اظهار داشت: این توفیق نصیب شما بزرگواران شد تا برای اولین بار پس از 30 سال در ایام اربعین حسینی(ع) در مدینه منوره حضور داشته باشید و در بقیع در جوار آرامگاه امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) که بازماندگان واقعه عاشورا بودند، این ایام را درک کنید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، از لوازم قبولی حج یا عمره، رعایت اخلاق و آداب اسلامی است و شما عزیزان با رعایت آداب و اخلاق در این سفر معنوی بعنوان سفیران جمهوری اسلامی الگوی مسلمانان جهان خواهید بود.

اوحدی اعلام کرد: خدمات پزشکی و درمانگاه‌های جمهوری اسلامی در کشور میزبان الگو و نمونه برای سایر کشورهای اسلامی است و کشور ما جز معدود کشورهایی است که در حج و عمره دارای 4 آشپزخانه پخت متمرکز در مدینه منوره و مکه مکرمه می باشد.

وی با بیان اینکه عمره نماد کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: امسال با  اعزام 850 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی شاهد افزایش 70 درصدی زائران هستیم و با پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه در امور حج وزیارت، علیرغم آنکه هرسال معمولا قیمت عمره 25 درصد افزایش می یافت، نه تنها افزایش در قیمت عمره صورت نگرفت بلکه هزینه سفرحدود 400 هزار تومان نیز کاهش یافته است.

پرداخت 200 دلار ارز به زائران عمره و عتبات

روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد به‌دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی به هر یک از زائران ایرانی که به سفر عمره مفرده و عتبات عالیات مشرف می‌شوند، 200 دلار ارز همراه با نرخ مبادله‌ای تعلق می‌گیرد.

بر اساس این اعلام، زائرانی که به سفرهای زیارتی عمره و عتبات عالیات اعزام می‌شوند، تنها برای یک‌بار در طول سال می توانند با مراجعه به شعب و باجه‌های ارزی بانک ملت، اقدام به دریافت ارز همراه با نرخ مبادله‌ای کنند.

زائران می‌توانند پس از صدور روادید سفر که از سوی دفاتر زیارتی به آنان اعلام می‌گردد، با مراجعه به بانک‌ و ارائه کارت شناسایی، ارز همراه دریافت کنند.

از آنجایی که پرداخت ارز همراه زائران پیش از صدور روادید سفر امکان‌پذیر نیست، لازم است هموطنان از مراجعه غیرضروری به بانک‌ها برای دریافت ارز خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها